Panasonic 42PV60E eller Samsung LE-M71B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 42PV60E eller Samsung LE-M71B

Hvem av disse skjermene burde jeg velge?

Kommer til å bli brukt mest til dvd via hdmi kabel og tv signaler (parabol).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lglinstad
    Hvem av disse skjermene burde jeg velge?

Kommer til å bli brukt mest til dvd via hdmi kabel og tv signaler (parabol).
    Skal du ikke bruke PC på den, så ville jeg gått for Panasonicen. De skjermene har et sinnsykt bra bilde til og med på crappy analoge signaler, og er helt nydelige til film. Når du tar med prisforskjellen (6-8kkr i butikk) også er det liten tvil.
    Planlegger du derimot å bruke mediaCenter mye, eller spillmaskin, blir det litt anderledes. M71 støtter feks 1:1 pixlemapping som er kjekt å ha ved PCbruk.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker pv60 til digitaltv (scart) og dvd (hdmi).. Funker helt perfekt! :-D
    Bildet på divx og dvd-r via htpc gir også et kjempebra bilde!

Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville ha valgt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å bruke Panasonic'en mye til spilling (om det er den jeg velger av noen andre) og har forstått det slik at den er like god på tv-spilling som LCD ... eller tar jeg utrolig, skammelig feil?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballerusk
    Jeg har tenkt å bruke Panasonic'en mye til spilling (om det er den jeg velger av noen andre) og har forstått det slik at den er like god på tv-spilling som LCD ... eller tar jeg utrolig, skammelig feil?
    Jeg syntes nå at pv60 er bedre enn LCD på grunn av fargene. Men på en LCD får man jo det knall sterke lyset som spriter opp endel for noen. Men det blir for falskt for meg.

Men hvis du har tenkt å bruke skjermen mest til tv spilling og pc, så hadde jeg gått for en LCD. LCD = stor dataskjerm vettu.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som er "HEEELT objektiv" (se avatar til venstre) vil nå si at disse to stiller i HELT forskjellige klasser når det gjelder design, for det første... (den ene er kanskje den vakreste TV`en som er produsert hittil, det er ikke den andre)), begge gir deg et eksepsjonelt godt bilde, den ene (iallefall, kanskje den andre også for alt jeg vet) gir super service (inkl. 100% pikselgaranti, OFFISIELLT, hvilket betyr at de har trua på hva de produserer.) Den ene er "idiotsikker" .. mao sovner du fra xbox360 midt på natten etter 8 pils og GOW, så skjer det ikke noe galt med tv`en..) (for meg en "dealwinner" og det selv om jeg ikke (enda) har 360) (hvorfor er det ikke en avforum deal på DEN? (Lygren! )

Når DETTE er sagt, er 14k for en 42 pv60 **VELDIG** mye TV for penga! .. tåler du oppsynet på den i stua de neste åra, og ikke skal koble pc`en til den, så go for it ! Du kommer *IKKE* til å bli misfornøyd med bildekvaliteten! (du må doble prisen (ok, iallefall betale betydelig mye mer) for å finne noe som er bedre, og selv da skal du være temmelig videofil for å merke det)

Er du litt usikker på hva du kommer til å bruke TV`en din til og vil "helgardere" litt, så kommer du til å ELSKE M71`en! (eller n71 for den saks skyld) den er ganske enkelt dritbra! (og vær så snill og se SELV)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums

Når DETTE er sagt, er 14k for en 42 pv60 **VELDIG** mye TV for penga! .. tåler du oppsynet på den i stua de neste åra, og ikke skal koble pc`en til den, så go for it ! Du kommer *IKKE* til å bli misfornøyd med bildekvaliteten! (du må doble prisen (ok, iallefall betale betydelig mye mer) for å finne noe som er bedre, og selv da skal du være temmelig videofil for å merke det)
    Hva mener du med "ikke skal koble pc til den" ? Jeg har pc tilkobla pv60 og det funker som en drøm! Ser serier i HD, Film i HD uten noe som helst problem jeg. Den må du begrunne litt mere gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Hva mener du med "ikke skal koble pc til den" ? Jeg har pc tilkobla pv60 og det funker som en drøm! Ser serier i HD, Film i HD uten noe som helst problem jeg. Den må du begrunne litt mere gitt!
    Jeg har sagt akkurat det samme lenger oppe i tråden, så jeg kan vel svare jeg også.
    Det er så enkelt som at jeg ville ikke hatt plasma som PC-skjerm/MediaCenterskjerm, på grunn av plasmaens mer eller mindre seriøse fare for innbrenning/retension, med påfølgende fare for ødelagt skjerm.
    Dette har selvfølgelig ikkeno med å se på film og serier i HD å gjøre. Det har med stillestående bilder å gjøre, feks når man spiller musikk fra mediasenteret, surfer, eller spiller spill.

PV60 er riktig nok, SVJV, en av plasmaene med minst fare for innbrenning/retension, men det er fremdeles plasma, så jeg ville ikke tatt sjansen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Jeg har sagt akkurat det samme lenger oppe i tråden, så jeg kan vel svare jeg også.
    Det er så enkelt som at jeg ville ikke hatt plasma som PC-skjerm/MediaCenterskjerm, på grunn av plasmaens mer eller mindre seriøse fare for innbrenning/retension, med påfølgende fare for ødelagt skjerm.
    Dette har selvfølgelig ikkeno med å se på film og serier i HD å gjøre. Det har med stillestående bilder å gjøre, feks når man spiller musikk fra mediasenteret, surfer, eller spiller spill.

PV60 er riktig nok, SVJV, en av plasmaene med minst fare for innbrenning/retension, men det er fremdeles plasma, så jeg ville ikke tatt sjansen.
    Fikk følelsen av innlegget at det omtrendt ikke gikk ann å koble plasme til pc liksom. Derfor jeg la inn mitt innlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk følelsen av innlegget at det omtrendt ikke gikk ann å koble plasme til pc liksom. Derfor jeg la inn mitt innlegg.
    Da har iallefall jeg vært uklar. Hadde PC'n kun blitt brukt som film/video-kilde hadde jeg over hodet ikke hatt problemer med en PC påkoblet plasmaskjerm.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjerne gjøre, og det har INGENTING med Pana å gjøre, men mer med tech å gjøre... Jeg har et hektisk liv, med 2 små barn, som krever attention, jeg må skifte bleie, som igjen fører til kveldsmat og leggetid.. det er OFTE min (gode gamle, nå kanskje døde DLP) blir forlatt i forhold til "mer prekære" behov (ikke mine) .. og når alt DET viktigste er over, så skjer det noen ganger at jeg "besvimer" foran TV`en og den står i en eller annen "meny" eller på en eller annen kanal... eller på pause i mediaportal (anbefales, beste htpc programmet som finnes!)

Vil du skrive under på et dokument hvor du GARANTERER at jeg ikke vil få innbrenning på en plasma ?

(uavhengig av merke)

For meg gir en GOD LCD 100% bildekvalitet i forhold til plasma (jeg liker sortnivå, men det er ikke ALT for meg) andre ting er minst like viktig. og de beste lcd`er i dag gir VELDIG bra detaljer i mørke områder.. kanskje ikke HELT like bra som de beste PDP TV`ene (f.eks. Pio, Pana eller Samsung P7 pdp), men close enough.. og jeg kan sovne foran TV'en uten å få hjerteinfarkt når jeg våkner o Dør DLP`en min nå som den er på "sykehus" så må jeg vurdere selv hva jeg skal erstatte den med.. Jeg bruker MYE htpc! og jeg får mer tv for pengene om jeg velger plasma enn lcd... men jeg vet mye om tech, og jeg er skeptisk til å integrere en plasma i livet mitt.. LCD er mye mer safe.. Hvis du VET noe jeg ikke vet, så please educate me! jeg har en uke å bestemme meg på o og jeg tror selv jeg har fasiten for mitt bruk. (men min fasit er "forandrbar")

Hva mener du med "ikke skal koble pc til den" ? Jeg har pc tilkobla pv60 og det funker som en drøm! Ser serier i HD, Film i HD uten noe som helst
    problem jeg. Den må du begrunne litt mere gitt!

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Bowers sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er nok valget enkelt, PV60 til 13990,-

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Det skal jeg gjerne gjøre, og det har INGENTING med Pana å gjøre, men mer med tech å gjøre... Jeg har et hektisk liv, med 2 små barn, som krever attention, jeg må skifte bleie, som igjen fører til kveldsmat og leggetid.. det er OFTE min (gode gamle, nå kanskje døde DLP) blir forlatt i forhold til "mer prekære" behov (ikke mine) .. og når alt DET viktigste er over, så skjer det noen ganger at jeg "besvimer" foran TV`en og den står i en eller annen "meny" eller på en eller annen kanal... eller på pause i mediaportal (anbefales, beste htpc programmet som finnes!)

Vil du skrive under på et dokument hvor du GARANTERER at jeg ikke vil få innbrenning på en plasma ?

(uavhengig av merke)

For meg gir en GOD LCD 100% bildekvalitet i forhold til plasma (jeg liker sortnivå, men det er ikke ALT for meg) andre ting er minst like viktig. og de beste lcd`er i dag gir VELDIG bra detaljer i mørke områder.. kanskje ikke HELT like bra som de beste PDP TV`ene (f.eks. Pio, Pana eller Samsung P7 pdp), men close enough.. og jeg kan sovne foran TV'en uten å få hjerteinfarkt når jeg våkner o Dør DLP`en min nå som den er på "sykehus" så må jeg vurdere selv hva jeg skal erstatte den med.. Jeg bruker MYE htpc! og jeg får mer tv for pengene om jeg velger plasma enn lcd... men jeg vet mye om tech, og jeg er skeptisk til å integrere en plasma i livet mitt.. LCD er mye mer safe.. Hvis du VET noe jeg ikke vet, så please educate me! jeg har en uke å bestemme meg på o og jeg tror selv jeg har fasiten for mitt bruk. (men min fasit er "forandrbar")
    Det er ikke noe problem å ha på en plasma over tid med statisk bilde. Bare ikke la det gå en dag liksom. Tror du dem lager plasma tv'er for at folk skal gå rundt å passe på den hele tiden? Nei. Det er en TV som skal stå på liksom. Og hvis du er så redd for innbrenning, så slå på en screensaver da vel? Er vel ikke mer vanskelig enn det vel?

Så en LCD er 100% bedre enn plasma eller tok jeg feil? Noen liker LCD og noen liker plasma. Så enkelt er det. Det med sortnivå kan du glemme. Plasma har MYE bedre sortnivå. Så enkelt er det! Sortnivå er noe av det viktigste for bildet.

Begge teknologier har sine svakheter og fordeler. Men det er ikke sånn at en plasma blir ødelagt av å stå på en kveld statisk. Da hadde nok plasma produsentene sliti for jeg tror ganske mange har på statiske bilder rett som det er over lengre tid. Kjenner tilogmed folk som har latt pana'en sin stått på med xbox360 mens de har vært på byen og festa. Kommet hjem og bare slått den av. Like fin dagen etter.

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtter meg til kjøp av pv60 etter å vært en lcd/hdfan i ett par år.. ble drittlei grått bilde og betraktningsvinkel.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    støtter meg til kjøp av pv60 etter å vært en lcd/hdfan i ett par år.. ble drittlei grått bilde og betraktningsvinkel.
    Har man hjørnesofa og LCD så funker ikke det så godt nei :-?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    Pv60 er absolutt et godt valg, men nyere LCD står ikke noe tilbake for Plasma når det gjelder bildekvalitet. Sortnivået på min Sharp 42XD1E er også meget bra.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man hjørnesofa og LCD så funker ikke det så godt nei :-?
    Dette er jo bare tullprat!

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

PV60 gir et veldig bra bilde, men er det slik at alle her driter i utssende på tv'n så lenge bildet er bra? Panasonic bør straks få ansatt noen i sin designavdeling, for PV60 må være noe av det sørgeligste designet som finnes på moderne tv'er i dag. Man kjøper vel ikke en sofa til 15k bare for den er god å sitte i, hvis den ser ut som et takras? Samsung og Pioner har satt standarden, la oss håpe de andre dilter etter

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tendenfan
    PV60 gir et veldig bra bilde, men er det slik at alle her driter i utssende på tv'n så lenge bildet er bra? Panasonic bør straks få ansatt noen i sin designavdeling, for PV60 må være noe av det sørgeligste designet som finnes på moderne tv'er i dag. Man kjøper vel ikke en sofa til 15k bare for den er god å sitte i, hvis den ser ut som et takras? Samsung og Pioner har satt standarden, la oss håpe de andre dilter etter
    For deg er den vel stygg, men for andre så er den faktisk fin. Noen liker BMW og noen liker Mercedes. Sånn er det bare.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •