Samsung LCD LE40S71B horisontalt opphakket/flimmring bilde ved HZ mer enn 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LCD LE40S71B horisontalt opphakket/flimmring bilde ved HZ mer enn 60

Hei. Handla meg Samsung LE40S71B fra komplett for 5-6 dager siden og jeg kan ikke si meg fornøyd med bildet. Når jeg ser video via pc så blir bildet veldig lett synlig opphakka horisontalt, akkurat som blidet er delt opp i seksjoner nedover også forskyver alle de seksjonene seg litt. har kobla pcen til tven via vanlig vga kabel. og kjører akkurat nå på 1024x768 men har prøvd høyere oppløsninger opptil max som er 13??x768. og jeg har prøvd 2 forskjellige pcer (amd 3200+ med nvidia 6800gt og amd sempron 1600+ med fx5200) men får den samme feilen. vurdere å bytte inn til en annen tv men skal teste litt mer før jeg bestemmer meg. mulig jeg satser på en 1920x1080 skjerm isteden. føler jeg kan komme meg unna probleme med en dyrere skjerm.

(EDIT)
    Skal vi se her nå, har fått testa litt og kommet fram til det at ved å ha mer enn 60 hz på lcd tven mens jeg ser på video klipp eller dvd så får jeg dette problemet med horisontal hakking. har aldri hatt lcd tv før så har liten peiling men er ikke 50 og 60 hz det som pleier å være mest vanlig for tv? testa også xbox 360 (gear of war) via hd kabel, vga hd og component hd og det gikk fint uten no hakking. så jeg går ut i fra at tven ikke takler mer enn 60 hz så bra.

Men er det noen som har kommet bort i samme problem eller har en løsning?
    Eller en metode for å utnytte mer hz uten hakking?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les manualen, tipper det står der hvile oppløsninger og frekvenser som er mulig å benytte. Maks 60Hz høres veldig riktig ut på din TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal koble til PC så er det kanskje verdt å se på andre merker enn Samsung?

For å se på video:
    Velg en frame-rate som er lik en multippel av kilde-videoens rate. Dvs 50, 60 eller 24/48/72 Hz. Dette gjøres ved å sette desktoppen til raten. DVD og tv i Europa er normalt 50Hz, mens amerikansk materiale som regel er 60Hz.

Best bilde får du ved å sette PC til 1366, 1360 eller 1368 pixler i bredden og 768 pixler i høyden. Dårlige tv-er er ikke i stand til å ta imot et slikt signal...

Det har ingen hensikt å kjøre høyest mulig oppfriskningsrate på en LCD-skjerm siden teknologien er konstant belyst og ikke flimrer som en crt-skjerm. Derimot får du hakking hvis tv eller PC må "putte inn" eller "fjerne" frames for å lage en kunstig høy eller lav framerate.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ReClock DirectShow Filter
    http://reclock.free.fr/ReClock.1.6.dist.bin.zip
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    What is ReClock?
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Said simply the purpose of ReClock is to definitely get rid (I hope) of jerky playback of AVI and MPEG material on a PC (or a PC connected to a TV).

ReClock is born from my own frustration. I have a fast PC, a good video card, and when I play a DVD or DIVX on my brand new Home Cinema, I get dropped frames here and there for no reason, or a completely jerky and un-watch able movie. This is very annoying.

The following sections will give you a complete and I hope clear explanation of what cause jerky playback, and how ReClock will try to solve these problems.

The last section will give you the instructions on how to install and use ReClock.

The not so great history of frame rates

In basic terms, a video can be thought of as being made up of numerous snapshots, called frames. The frame rate is the number of frames displayed each second

As you know there exist 3 common broadcasting formats: cinema, TV, and computers

Cinema is the oldest. It is the format of the movies you see in your favourite theater. Cinema movies play at 24 frames per second ( fps). It’s very simple: every 1/24th of a second, your see a new frame. This is also called “progressive scan”.
    A television, however, does not deal with video in terms of frames. Instead, it displays video using half-frames, called fields. Each frame contains exactly two fields. One field is made up of the odd horizontal lines in a frame. This is called the odd field or the top field since it contains the top line of the image. The other field is made up of the even horizontal lines in a frame. This is called the even field or bottom field. This way to broadcast video is called “interlaced scan”
    Now there are three common TV standards: PAL, SECAM and NTSC. All of them use “interlaced scan”.
    Let’s start with PAL, which is the European TV standard. It is also used for DVD and DIVX material. PAL material is played at 25 fps (or 50 fields per second). You see the first problem here: how can we play a 24 fps movie on a 50 fields per second PAL TV? Well first of all, we can present each movie frame two consecutive times to make the movie play at 48 fields per second. But playing the movie like this would give jerky playback every second because one movie picture would be missing. So the movie is just played 50/48 times faster to match 50 fields per second. So a cinema movie that has duration of 60mn plays on PAL in 57mn36 seconds. That’s why movies you watch on your PAL TV are always a bit shorter in time.

SECAM is the French brother of PAL and works exactly the same way. It is still used in France because it gives better colours when broadcasted by radio waves (less sensitive to noise).

And now here is NTSC, the American brother of PAL. NTSC is also used for DVD and DIVX material, and plays somewhere near 29.97 fps (to be exact it is 4.5 MHz/286/525). You see a bigger problem here. How can we play cinema movies on NTSC. Accelerate them? Sure no, because you would notice that the film plays much too fast (a 60mn movie would play in 48mn3s). So NTSC engineers came with a solution called “telecine” or “3:2 pulldown” which is quite complicated. To convert a film that runs at 24 fps to run at 29.97 fps, it is first necessary to slow down the video by 0.1% to 23.976 fps. Then approximately 6 frames are added to the video each second, bringing the frame rate to 29.97 fps. This is done by adding one extra frame to each group of 4 film frames. Although they could simply duplicate 1 out of every 4 frames to produce the extra frame, this method is not used. This is because the duplication of one frame would cause that frame to be displayed for twice as long as the other 3 frames, which leads to jerkier motion. Fortunately, film producers can make use of the field-based nature of video to more gradually introduce the extra frame. Instead of adding a whole new frame at once, 2 fields are introduced separately to each group of 4 film frames. Since 2 fields make up a frame, this method is equivalent to adding 1 new frame. However, since the 2 duplicated fields are not added at the same time, this reduces the jerkiness of the video.

Let’s finish with computers. Computers are quite simple, they just do work like cinema and use “progressive scan”. But they use many more frame rates: 60 Hz, 75 Hz, 85 Hz, 100 Hz when watching your monitor, 50 Hz when connected to a PAL TV, and 60 Hz when connected to a NTSC TV. To obtain a smooth playback on a PC you just have to make sure that your video card uses a refresh rate that is an exact multiple of the movie you play. You can already see that PAL can be played fine at 50 Hz, 75 Hz or 100 Hz, but NTSC cannot be played without begin jerky because all we have is 60 fps which is not a multiple of 29.97 fps.

The nightmare of badly born DIVX

DIVX for the most are created from DVD material, and DVD material generally comes from movie material.

DIVX created from PAL material are generally fine, because they were created from 24 fps material simply accelerated to 25 fps or from direct 25 fps material. PAL is a good guy.

And now you have telecine for NTSC. Since telecine can only be displayed correctly on “interlaced scan” hardware, it must be removed for PC playback. This operation is called “inverse telecine”. Doing this on a film will revert the frame rate of the movie to 23.976 fps. Funny, but … jerky on every PC you will use to play the movie.

Some people that create DIVX from NTSC don’t even know that inverse telecine must be done. So those DIVX stays at 29.97 fps and will have artefacts when watched on your PC because interlacing artefacts do not compress well at all.

And to add another thing to the story, some DIVX has sound and movie sync problems that are solved by … modifying the frame rate a little bit so the movie duration matches the sound track duration. This is a quick and dirty way to do it. Imagine a 25 fps DIVX that is modified to play at 25.001 fps; well every 1000 frames (that’s only 40 seconds) the playback will become jerky.

The bigger nightmare of PC hardware

When you connect your PAL DVD player to your TV, things are really simple. Your player read the movie from the disc at 25 fps, and sends the signal to the TV at 25 fps.
    Now imagine that your player is a little too fast and send the movie to the TV at 25.01 fps. What will happen? Jerkiness? No … In fact your TV is smart, and will stay synchronised with your player as long at the player plays near 25 fps. To be more precise no player in the world plays the movie exactly at 25 fps because clocks are never accurate. So every player play the movie “near” 25 fps, but this is no problem for your TV since it is locked to the video signal it receive.

Now when you play a DIVX on your PC and watch it on your PC what happens? First of all, if the refresh rate of your monitor is not a multiple of the frame rate of your DIVX, jerkiness will happen for sure. Do you remember that DIVX can be 24 fps, 25 fps, 23.976 fps, 29.97 fps, or even 25.001 fps? This is the first and main cause of jerky playback.

The other source of jerkiness is much more subtle and harder to understand. Suppose you play a 25 fps movie on you PC. Well your PC isn’t smarter that any DVD player, it will play it “near” 25 fps because it uses its internal clock, which is inaccurate. But it should not be a problem because DVD players also do that? Bad luck, it is a very big problem, because your video card does not synchronise its speed with the speed of the movie like a TV would do with a DVD player. In a PC the clocks used in the video card (to show the video) and in the PC (to play the video) are completely distinct, thus there always is deviation between them, and then jerkiness is inevitable.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvis du skal koble til PC så er det kanskje verdt å se på andre merker enn Samsung?

-k
    Ja jeg har tenkt på det å bytte til en annen tv, handla jo tven fra komplett fra ukens tilbud til 9995,- og jeg kan godt legge på 5-6-7000 til for å få en tv jeg er fornøyd med. noen tv apparater som er bedre egna? er jo så mange guider og anbefallinger til alle prisklasser så det er ikke lett å finne fram.

først når jeg var på utkikk etter tv så var jeg på elkjøp og jeg la merke til en 26" fra LG som var ganske så krystallklar. og jeg tenkte også først på 32" som en grei størrelse men når jeg nå sitter her med 40" så vil jeg ikke gå til en tv som er mindre noe jeg legger merke til når jeg kobler til PS2 eller SNES via vanlig composite så blir det ganske så gromsete bilde, også vanlig tv (analog) men det er jeg også klar over at tv blir lett dårlig på endel lcd tv`er. jeg kommer jo til å spille det meste av konsoller og ha tven alltid kobla opp mot pc for å spille av video så jeg må jo få tak i en tv som får til det ganske bra. tah føler jeg ikke kommer no videre med saken men sånn går det når jeg ikke har no peiling.

Er Toshiba, LG, Sony, Phillips noe jeg kanskje burde gå etter? har fått med meg pixelmapping 1:1 også som kanskje jeg burde se litt etter? noen anbefallinger jeg burde gå etter fra komplett.no? siden det er der jeg handla samsung tven så kan jeg bare sende den inn igjen og bestille en annen tv.

Hva med Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40S2000 1366 x 768, 8ms, HDMI, HD-ready eller Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40S2530K Black 1366x768,5000:1,2xHDMI,HD-ready?

En annen ting jeg også nå har funnet ut er at jeg hadde kobla til TV antenne kabelen (coaxial) og når jeg da hadde på PC kanalen, altså kobla pcen til via vga kabel så fikk bildet veldig skurring, hele bildet fikk litt flimmring. så etter litt banning og sverting trakk jeg ut kabelen og bildet blei fint. mulig ledningen var dårlig isolert men den lå ikke inntil vga kabelen. sånn, da fikk jeg det ut på nettet veit aldri når andre folk sliter med samme problemet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •