42" LCD 1080p eller 46" LCD 720p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42" LCD 1080p eller 46" LCD 720p

Hei,

Skal kjøpe meg nytt TV og må si jeg er mer i tvil på hva jeg skal kjøpe nå enn noen gang. Planen er å bruke ca 20-30k. TV'en vil bli brukt til Xbox 360,PC og film.

Tenkte først å kjøpe Toshiba 42WL67ZG (1080p), men mange mener dette bare er tull da der ikke er store forskjellen på 720p og 1080p på en så liten skjerm.

Ønsker egentlig størst mulig skjerm da jeg sitter 4-5 meter i fra TV'en, men var liksom bestemt på å kjøpe Full-HD skjerm. Hva sier dere ? Bør jeg bare droppe 42" 1080p og heller bare kjøpe en 46" 720p ?

Hadde vært takknemelig hvis noen har noe råd rundt dette.

Takk

--
    John

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 30k ville jeg ha kikket på sharp sin 46XD1E som har ekte full HD og meget gode tilbakemeldinger via flere tester og fourm. Selv har jeg bare set 37" som var meget bra. På 4-5 meter er det null problem med 46" i min verden. Bare for opplysning så er 42WL 67 en 1920*1080i skjerm ikke P.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46XD1E har også fått litt deng her og der etter det jeg husker i farten. Det er nemlig ikke samme panel i denne som i 37XD1E, og kan ikke sammenlignes. Et alternativ vil også være Sony 46W2000. Denne har fått generelt god kritikk utenom i hembio (eller noe sånt, svenskt blad). Jeg selv tror jeg har falt på 40W2000 fra ca 3.5m avstand. For rundt 30K bør du nok absolutt også ta en titt på Pioneer sin 507XA plasma. Denne skal visst være regelrett fantastisk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til 30 000 ville jeg valgt pioneer 507, da får du rett og slett det beste skjermbildet som er mulig å få nå i denne prisklassen. Flere ganger kåret testvinner både forrige modell og denne, så pioneer er en sikker vinner ;-)

Ellers kommer jo LG med sin 47" full hd skjerm til rundt 25 lapper i disse tider.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    til 30 000 ville jeg valgt pioneer 507, da får du rett og slett det beste skjermbildet som er mulig å få nå i denne prisklassen. Flere ganger kåret testvinner både forrige modell og denne, så pioneer er en sikker vinner ;-)

Ellers kommer jo LG med sin 47" full hd skjerm til rundt 25 lapper i disse tider.
    Takk for svar. Jeg vet ikke om plasma vil være det beste valget for meg da den vil bli brukt mye til konsoller og PC.
    Den LG'en du nevner høres veldig interessant ut. Skal se om jeg finner litt info om den.

--
    John

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Belial667
    Takk for svar. Jeg vet ikke om plasma vil være det beste valget for meg da den vil bli brukt mye til konsoller og PC.
    Den LG'en du nevner høres veldig interessant ut. Skal se om jeg finner litt info om den.

--
    John
    Modellen er 47 LB2RF og er vel i salg rundt nå :-)
    Har også lest at jvc slipper en 46" full hd lcd skjerm disse tider og så skjer mye rundt de litt større lcd skjermene nå ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •