Årets beste plasma, VG slår til igjen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Årets beste plasma, VG slår til igjen

VG Nett - Teknologi Årets beste plasma-TV

Ligger de "litt" etter, igjen?
    La merke til prisen også, rundt 20k.

Lurer på om ikke denne typen artikler var med når jeg bestemte meg for å avslutte abbonementet på et visst blad....
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    VG Nett - Teknologi Årets beste plasma-TV

Ligger de "litt" etter, igjen?
    La merke til prisen også, rundt 20k.

Lurer på om ikke denne typen artikler var med når jeg bestemte meg for å avslutte abbonementet på et visst blad....
    Dette er jo tatt fra Lyd&Bilde, som du sikkert har sett.

Er usikker på hva du sikter til her (utenom prisen).

Panasonic PV60 ble kåret til årets TV og Pioneer 507 ble kåret til Årets Hi-end-TV.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at dette ikke er noen nyhet lenger. Det er vel en god stund siden resten av verden kom til konklusjonen at dette var en god TV, men jeg vil tro at det er litt på tur å kalle det verdens beste plasma? Innbiller meg at det ville vært relativt bortkastet å prøve å selge noe som er tre ganger så dyrt om det ikke er bedre?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at dette ikke er noen nyhet lenger. Det er vel en god stund siden resten av verden kom til konklusjonen at dette var en god TV, men jeg vil tro at det er litt på tur å kalle det verdens beste plasma? Innbiller meg at det ville vært relativt bortkastet å prøve å selge noe som er tre ganger så dyrt om det ikke er bedre?
    Dette er hentet fra årskavalkaden/oppsumeringen til Lyd & Bilde. Ikke for å kverulere her, men nå ble jeg litt nyskjerrig. Hvilken mener du de burde ha kåret til årest beste TV?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PDP-427XA eller 4270XA

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne testen har et visst nyhetspreg over seg, men så er den også fra september i fjor, noe VG har glemt å ta med i artikkelen sin.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyheter er jo nyheter sålenge man ikke har hørt om de før :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil om at denne Panasonicen har fortjent sin plass i Lyd&Bildes årskavalkade, men å kåre den til verdens beste Tv slik man har gjort i VG synes jeg er å gå noe langt.

Det blir sagt at artikkelen her er fra septembernummeret til Lyd&Bilde, Hjemekino hadde denne med i test i juni om jeg ikke husker feil, rett i forkant av fotballVM.

Det sies i artikkelen at den har vært sett på Elkjøp til "vannvittige" 17 000,- tror ikke jeg tar mye feil om ikke denne var annonsert til 13999,-.

Poenget mitt er det at VG serverer gamle artikler fra Lyd&Bilde på løpende bånd, og kaller det nyheter og sensasjoner.

Dog har DrErling et poeng, det er jo nyheter for dem som ikke vet det, selv om de faktisk blir lurt til å tro at 17 000,- for dette apparatet er en bra pris.

Og som Revox sier, jeg synes at det er noen skjermer fra Pioneer som er bedre, men de er også noe dyrere. Til prisen PV60 selges for nå tror det skal godt gjøres å finne noe bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel ikke noe aa lage sak av? VG og L&B har jo et samarbeid. Og L&B mener PV60 er aarets (2006) beste kjoep for prisen, og det maa de vel faa lov aa mene? Eller hva? Saa faar det heller vaere at prisene ikke er helt up to date, men det er vel gjerne ikke VG's lesere heller. Uansett hvilken TV de hadde ment var den beste, ville det blitt ramaskrik fra menigheten her, eller...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noe feil med dette jeg. Syns selv at Panasonic leverer den beste 42" Plasmaen til en ok penge. PRisene tar testerene ut ifra Veil prisene ifra Panasonic selv skulle jeg tro.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil om at denne Panasonicen har fortjent sin plass i Lyd&Bildes årskavalkade, men å kåre den til verdens beste Tv slik man har gjort i VG synes jeg er å gå noe langt.

Det blir sagt at artikkelen her er fra septembernummeret til Lyd&Bilde, Hjemekino hadde denne med i test i juni om jeg ikke husker feil, rett i forkant av fotballVM.

Det sies i artikkelen at den har vært sett på Elkjøp til "vannvittige" 17 000,- tror ikke jeg tar mye feil om ikke denne var annonsert til 13999,-.

Poenget mitt er det at VG serverer gamle artikler fra Lyd&Bilde på løpende bånd, og kaller det nyheter og sensasjoner.

Dog har DrErling et poeng, det er jo nyheter for dem som ikke vet det, selv om de faktisk blir lurt til å tro at 17 000,- for dette apparatet er en bra pris.

Og som Revox sier, jeg synes at det er noen skjermer fra Pioneer som er bedre, men de er også noe dyrere. Til prisen PV60 selges for nå tror det skal godt gjøres å finne noe bedre.
    Jeg vil heller legge skylden på Lyd&Bilde, som faktisk er et fagblad.
    Hva vet VG om prisene og hvor bra en plasma er? Det er vel nettopp derfor de sakser slike ting fra Lyd&Bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    13999 er for 37" så vidt jeg kan finne.... håper virkelig ikke den er så lav i pris for 42"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    13999 er for 37" så vidt jeg kan finne.... håper virkelig ikke den er så lav i pris for 42"
    42" har blitt solgt for denne prisen en periode nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 13990,- for 42" - med (stygg) fot - hos Expert i romjula. Regner med at den skal fases ut nå til fordel for festligere modeller.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg vil heller legge skylden på Lyd&Bilde, som faktisk er et fagblad.
    Hva vet VG om prisene og hvor bra en plasma er? Det er vel nettopp derfor de sakser slike ting fra Lyd&Bilde.
    Som jeg sa er dette en av grunnene til at jeg har kuttet ut abbonement på dette bladet også.
    Jeg får jo lest tester o.l. på VG-nett uansett.

VG burde kanskje verifisere noen av opplysningene de legger ut på nettet også. Dette føyer seg jo inn i en lang rekke av slike "tester".

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at VG også endrer litt på testene fra Lyd og Bilde for å tilpasse de til sine lesere.

Når VG gjenga L&B sin test av Dalis Mentor 6, så kalte de den dyr, mens L&B mente det var en utrolig høytaller til en billig penge.

VG skal bare selge, og har blitt altfor Se & Hør, spesielt nettutgaven.

Hvordan enkelt forklare forkjellen på VGs sensasjons overskrifter og Dagbladets mer nøyaktige: Forrige uke hadde de samme overskrift øverst på forsiden, VG: "Jeg holdt på å dø FLERE ganger", mens Dagbladet: "Jeg holdt på å dø 2 ganger". VG sin er ikke feil, men mer sensasjons preget.

Jeg må si at Lyd og Bilde ikke er der enda, men de kommer seg nok litt nærmere nå som de har omgjort karakterene sine igjen, nå kun 1-6 stjerner. Noe som sier at deres sammarbeid med VG blir større, slik at VG journalister ikke lenger trenger å tenke seg om hvilket terningkast de må bruke på en karakter 7.

Men uansett, noe må man jo lese på dass også

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0