Samsung R75B - Dårlig innsynsvinkel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung R75B - Dårlig innsynsvinkel?

Hei, kjøpte Samsung R75B 32" for en tid tilbake, men er litt usikker på hvor fornøyd jeg er med kjøpet.....

Bildet på Tv'en er meget bra rett forfra, men straks jeg beveger meg litt ut til siden blir bildet merkbart blassere og folk ser nærmest hvite ut i ansiktet...hvordan er erfaringene til de som har tilsvarene TV i R serien?

En annen ting, jeg plages med at hjørnene er merkbart lysere enn resten av skjermen , dette er særlig tydelig ved møre bilder/letterbox.

Er det feil på TV'en min? Eller kan jeg ikke forvente bedre ?

Til slutt, har tittet litt på servicemenyen - er problemene over noe som kan utbedres der? Noen som kan gi noen tips til innstillinger i servicemenyen for å bedre billedkvaliteten generelt?

Takk
    Ingvald K

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik er lcd desverre,tror nok ikke det er noe feil med tven har akkurat samme symtomer her,må nok opp til dobbel pris hvis sortnivå og betraktningvinkel skal bli bedre.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min R72B har faktisk ganske god innsynsvinkel... Hvilken fargetemp benytter du? "Varm 2" er den mest riktige

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har 2 typer innsynsvinkel. Noen ser riktige ut i fargene fra siden, men svartnivå blir blåaktig, andre har dårlige farger, men mer riktig svartnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker følgene instillinger (parabol via scart):

Custom mode
    Contrast: 83
    Brightness: 35
    Sharpness: 25
    Color: 45
    Color Temp: Normal

Dette gir et godt bilde med gode og naturtro farger. Har også stilt litt inne på servicemenyen (info - menu - mute - power). Husker ikke helt verdiene men stilte på sub contrast/brightness, rgb-gain og rgb-offset, mener bildet ble bedre etter innstillingen.

Hadde vært fint om noen kanskje kunne postet sine innstillinger i servicemenyen og forklart nærmere hvilke endringer som kan/bør gjøre og hvorfor. Stusset over en ting og det er et dynamic kontrast stod på "off" - endret den til "on" uten å merke noen forandring.

Hva med de lyse/hvite hjørnene - er dette normalt?

Mvh
    Ingvald K

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingvald

En annen ting, jeg plages med at hjørnene er merkbart lysere enn resten av skjermen , dette er særlig tydelig ved møre bilder/letterbox.
    nix. slik skal det ikke være. ville om mulig ha returnert tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av premium
    nix. slik skal det ikke være. ville om mulig ha returnert tv'en.
    Jeg har samme "problemet" på samme TV, men det er kun ved helt sort bakrunn at en ser det. Er du helt sikker på at det er reklamasjonsgrunn?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingvald
    Jeg bruker følgene instillinger (parabol via scart):

Custom mode
    Contrast: 83
    Brightness: 35
    Sharpness: 25
    Color: 45
    Color Temp: Normal
    Du har ganske forskjellige innstillinger fra meg... Du bør investere i en kalibreringsDVD. Det er godt mulig det er dette som gir deg best bilde, men du bør benytte color temp: warm 2 og sette sharpness nesten til null, MAX 5, helst 0.

Warm 2 er nesten "dead on" D65 standarden ifølge spyderTV, og du skal ikke trenge å kalibrere i servicemenyen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest flere steder at det er kun er i Movie-mode at dynamisk kontrast er av (det virker også slik), men sjekket i servicemenyen her også, der stod det "Off"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innsynsvinkel er nok den samme på min R7, blir blassere når du ser TVen litt fra siden. Hjørnene på min skjerm virker helt fine, ser ikke ut som det kommer noe spesielt mer lys der.
    Forøvrig er det mange som blander dynamisk kontrast med dynamisk dimming. Dynamisk kontrast var OFF på mitt apparat også, men den dynamiske dimmingen måtte jeg skru av selv. Når den var på justerte TVen seg selv alt for ofte, ihvertfall i min stue.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynamisk kontrast

Service menyen er en slags "universal" meny for samsung, samme menyen blir brukt til mange av lcd tvene! Dynamisk kontrast er kun for de lcd`ene med led baklys.. Så på r7 serien er det dynamisk dimming som er det rette! Er ikke lurt å forandre på alt for mye i den service menyen siden mye av det som står der ikke er til r7 serien!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, man skal passe seg for servicemenyen, det er fullt mulig å ødelegge apparetet med den. Noen sa også at det er brudd på garantien og gå inn på den, men det kjøper jeg ikke uten videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av groov
    Japp, man skal passe seg for servicemenyen, det er fullt mulig å ødelegge apparetet med den. Noen sa også at det er brudd på garantien og gå inn på den, men det kjøper jeg ikke uten videre.
    Det kan neppe tolkes som "normal bruk" og er skjult med vilje, så jeg ville ikke tatt den til retten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og fikk ny TV i dag pga. lyse hjørner, den nye har ingen problemer med dette. Den nye har forøvrig firmware fra desember 2006 mens den gamle hadde fra august 2006, noen forskjeller har jeg ikke oppdaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke denne tv`n 178 graders innsyns vinkel?

har fått høre at man da skal 178 grader fra siden se ganske så bra bilde. nesten så bra som det er å stå forran tv`n.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •