Tips vedr. Sharp Lc 37xd1e

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips vedr. Sharp Lc 37xd1e

Trenger gode råd: Skaffet meg Sharp LC 37 xd1e rett før jul. Bruker komponent fra Pioneer dvr 433h. Synes detaljene henger litt igjen på filmer med mange raske bevegelser (feks Mission Imp-2 og 3). Er det panelet, spilleren eller jeg som er alt for "kresen"? Noen med et godt svar. Vurderer Denon 1930 DVD spiler. Erfariger med denne?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott TV! Hva betalte du? Jeg vil tippe panelet, selv om jeg ikke har lest noe om etterslep på denne modellen. Prøv å skru ned "sharpness" og se om det hjelper?
    Du benytter progressiv scan, ja? Hvordan er bildet?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noe om dette fra andre så jeg vil tippe at det er spilleren din. Prøv en spiller med oppskallering og/eller HDMI utgang så kanskje det hjelper for det du nevner bør ikke være tema på Sharpen dersom signalkilden er bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også det er Pioneeren. Ser det spessielt på detaljer i ansiktet ved raske bevegelse. Skal forsøke med DENON 1930 og HDMI. Kjøpte Sharpen hos HIFI klubben, betalte 17990. TV'en gir ellers et flott bilde. I tillegg gjør den seg bra på veggen. Noen som vet om en link til en side som gir tips ved innstilling av lys, farge, kontras osv?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har problemer med ande signalkilder enn DVD, da er det jo nesten nødt til å være den... Spent på hva du har og si

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke kjent med din dvd-spiller, men jeg regner med at den kan vise 576p, 720p og 1080i? Gjør ikke da som de fleste andre og velg 720p. Velg 576p og la TV'n tilpasse oppløsningen - det vil den antaglig gjøre uansett, siden det ikke er et ekte HD-signal den mottar. 1080i er også helt sikkert bedre enn 720p da oppløsningen stemmer med skjermoppløsningen. Men jeg er ganske sikker på at skjermen er bedre til å skalere enn spilleren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •