Ny TV som PC-skjerm, maks 10 000. Hvilken er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV som PC-skjerm, maks 10 000. Hvilken er best?

Heisann!

Jeg holder på å oppgradere surroundanlegget mitt. Jeg har koblet det opp mot PC'en og overfører lyd og bilde derfra via optisk kabel. Det eneste problemet med å bruke PC til video er størrelsen på skjermen. 19" holder ikke bår man sitter 2 meter unna skjermen. Derfor vil jeg skaffe meg en LCD-TV mellom 26"-32" til en fornuftig pris (maks 10 000). Det er ikke så viktig at den har en god TV-tuner. Det viktigste er at den gir et godt bilde som PC-monitor.

Jeg har sett på en del TV'er hos hifiklubben på nett og tenkte å ta meg en tur ned til dem snart for å se om TV'ene virkelig er så bra som de skal ha det til.
    Har også sjekket ut en del TV'er i prisguiden til hardware.no.
    Men, jeg har streng tatt ikke særlig peiling på spesifikasjoner o.l. og trenger derfor litt hjelp fra noen her!

Tusen takk for alle svar ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til ditt behov tror jeg LG sine modeller vil passe best. 32LB1 støtter 1:1 over HDMI og VGA. I tillegg har den ett bra bilde.

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne her skal jeg gå for når penger er spart: Netshop.no - pc data foto minne digital - Sony KDF-50E2000 50" Bakprojeksjons-TV
    Vet ikke selv hvordan den fungerer på pc, men du kan lese litt her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...f-50e2010.html

Lykke til med jakten

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste er vel at det er hele 50", noe som kanskje blir litt stort for deg:-D , og så er det bakprojeksjons-tv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med ukens tilbud på komplett da? Ok 40" LCD til en veldig bra pris. (Ble utsolgt i går kveld men de får vel inn flere om ikke lenge.)

Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40S71 1366x768, PIP(PC), 3000:1, HD-Ready

Viss du skal ha en mindre er jo viewpia til ca 7000,- på elprice et alternativ

Viewpia 32" LCD-TV - elprice.no

Best i test i L&B i mars, er en stund siden da men.... Mange tråder om emnet så du finner nok en du liker om du kiker litt på forumet....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene! Ser ut til at jeg har mye å velge i!
    Det eneste jeg stusser litt på er kontrasten hos de forskjellige produsentene. Enkelte av Samsungs TV'er har gjerne oppgitt en kontrast på 3000:1 eller 5000:1 , mens andre produsenter gjerne bare har 1600:1.

Har dette noen stor betydning? Vil jeg få utnyttet så stor kontrast når jeg kobler til PC? Leste et sted at den ene Samsung-modellen hadde en kontrast på 5000:1, men når man koblet til PC fikk man kun 800:1...

Er det noen vits å se for mye på kontrasten på de forskjellige modellene, eller har ikke dette så mye å si for bildekvaliteten?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonas273899
    Takk for svarene! Ser ut til at jeg har mye å velge i!
    Det eneste jeg stusser litt på er kontrasten hos de forskjellige produsentene. Enkelte av Samsungs TV'er har gjerne oppgitt en kontrast på 3000:1 eller 5000:1 , mens andre produsenter gjerne bare har 1600:1.

Har dette noen stor betydning? Vil jeg få utnyttet så stor kontrast når jeg kobler til PC? Leste et sted at den ene Samsung-modellen hadde en kontrast på 5000:1, men når man koblet til PC fikk man kun 800:1...

Er det noen vits å se for mye på kontrasten på de forskjellige modellene, eller har ikke dette så mye å si for bildekvaliteten?
    Du må ikke ta hensyn til Netshop's sine spesifikasjoner, i hvertfall om kontrastforhold, siden de ofte skriver feil. F.eks. sony kdf-50e2000 til 10000:1 (den er egentlig 5000-6000:1) og denne samsungen Netshop.no - pc data foto minne digital - Samsung PS-42E71H 42" Plasma HDTV har de også satt til 10000:1, noe som jeg selv har veldig vanskelig for å tro.

Vet desverre ikke så mye om bruk av pc på tv...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •