Problemer med å velge 50" eller 42"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Problemer med å velge 50" eller 42"

Heisann!

Da jeg begynte å titte rundt etter plasma-tv var det første jeg gikk etter Panasonic TH-42PV60E. Problemet er at jeg synes designerene til Pana har gjort en særdeles dårlig jobb med dette tvet. Jeg synes det ikke ser særlig bra ut. Litt jukse børstetstålplast.

MEN, videre så sa Expert mannen at Samsung PS-50Q7H var biffen! Denne var selvsagt koblet til en Bluray med "SWAT" så bildet var lekkert. Ok! Da går vi opp på 50 tommer isteden da. Konemor var helt enig.

Men etter å ha tittet her på forumet så bekrefter mange det jeg fryktet ang. skarpheten på Samsungen. Ref. Ljud&Bild 12/06 "Var tog skarpan vagen?" så frykter jeg et skarphetsproblem der. Minuset i testen i L&B ER skarpheten.

Okei. Hva har jeg oppfattet:

Panasonic PV60E vinner de fleste tester men ser ikke ut,den er dessuten "bare" 42 tommer stor, Samsung PS-50Q7H er 50 tommer men har en del irriterende feil og Pioneer pdp507xa er bare "best" men det koster flæææsk.

Jeg lurer derfor på det samme spørsmålet 10000 andre gjør. Det er sikkert plagsomt men dette holder meg våken om natten.

Det jeg er ute etter er et tv til 25.000,- maks (etter pruting), jeg er ute etter 50" men er ikke villig til å la kvaliteten på denne være so so. Da går jeg heller ned på en frekk 42". Jeg kommer til å bruke den til mye film og mye Wii og Xbox 360. Jeg foretrekker sort pianolakk .

.....er det bare meg som hører "PIOOOONEEEEEER" i bakhodet eller???

Dette er sikkert litt løst, men problemet er at jeg sliter med å velge.

Så kort fortalt: Hva tv modell/merke er det som dere tenker på etter å ha leste dette?

Håper dere kan hjelpe meg her.

Hilsen Tassadar

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok pioneer på deg ja eller Sharp sin 42XD1E (hvis den er å skaffe). Du kan snuse på 46XD1E også koster ca 30k.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne (Pioneer 427XA)

eller denne (Philips 42PF9631D)

Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig tusen takk for info!

Dette hjalp veldig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er et evigvarende problem anng kvalitet på bilde, man må huske på at i butikker har man som regel koblet opp tv med enten hd eller blue ray.Og en kvalitesfilm med godt bilde.Kommer man hjem til seg selv med analoge dårlige bilder er det klart man blir skuffet Så mitt råd til de av dere som kjøper plasma eller lcd,få dere digitaldekoder om mulig,så skal dere se andre bilder,det er helt sikkert.:-D Man bør også få seg en kalibreringsdvd for topp bilde via enten dvi eller hdmi.:-D Lykke til,sjekke evt denne,har selv denne samsungen og måtte jobbe litt for topp bilde, men bevares for en tv

Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panasonic man
    Dette er et evigvarende problem anng kvalitet på bilde, man må huske på at i butikker har man som regel koblet opp tv med enten hd eller blue ray.Og en kvalitesfilm med godt bilde.Kommer man hjem til seg selv med analoge dårlige bilder er det klart man blir skuffet Så mitt råd til de av dere som kjøper plasma eller lcd,få dere digitaldekoder om mulig,så skal dere se andre bilder,det er helt sikkert.:-D Man bør også få seg en kalibreringsdvd for topp bilde via enten dvi eller hdmi.:-D Lykke til,sjekke evt denne,har selv denne samsungen og måtte jobbe litt for topp bilde, men bevares for en tv

Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Hvilken calibrerings dvd er annbefalt? Er det en som er et soleklart valg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Hvilken calibrerings dvd er annbefalt? Er det en som er et soleklart valg?
    litt avhengig av TVen egentlig. jeg har brukt DVE med godt resultat på enkelte skjermer og Monster Cable sin på andre med bedre resultat enn DVE. på akkurat pioneer skjermen fikk jeg best resultat med Monster Cable sin dvd.

synes forøvrig at monster sin kalibrerings dvd er den absolutt enkleste å bruke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •