Beste lcd-tv mellom 15000 og 20000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste lcd-tv mellom 15000 og 20000?

Hvilken lcd tv er det beste kjøpet i en prisklasse rundt 15-20 tusen?
    Aller helst vil jeg ha en tv som kan kjøpes fra elkjøp pga en bekjent jobber der og jeg pleier å få gode rabatter....hva kan dere anbefale?
    Jeg skal koble en xbox360, en pc og en dvd spiller til tv'en...
    Sitteavstand blir på rundt 3,5 m...
    Det vil ikke være noe sollys direkte på tv'en...
    Vil gjerne ha 2 HDMI innganger hvis det er mulig, men prioriterer bildekvaliteten før tilkoblingsmulighetene...

Hvilke alternativer mener dere jeg bør se nærmere på?

Jeg har sett på LG's LB1R og Toshiba's WL68 (tror jeg den het...)....
    noen andre jeg bør ta en nærmere titt på?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperHeMan
    Hvilken lcd tv er det beste kjøpet i en prisklasse rundt 15-20 tusen?
    Aller helst vil jeg ha en tv som kan kjøpes fra elkjøp pga en bekjent jobber der og jeg pleier å få gode rabatter....hva kan dere anbefale?
    Jeg skal koble en xbox360, en pc og en dvd spiller til tv'en...
    Sitteavstand blir på rundt 3,5 m...
    Det vil ikke være noe sollys direkte på tv'en...
    Vil gjerne ha 2 HDMI innganger hvis det er mulig, men prioriterer bildekvaliteten før tilkoblingsmulighetene...

Hvilke alternativer mener dere jeg bør se nærmere på?

Jeg har sett på LG's LB1R og Toshiba's WL68 (tror jeg den het...)....
    noen andre jeg bør ta en nærmere titt på?
    Mulig den blir i det dyreste laget, men jeg vil anbefale sharp xd1 40". Den har elkjøp Hos okel. koster den 20 lapper, på elkjøp koster den 21 eller 22 tror jeg.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg en stor fan av 37WL68, knall tv i mine øyne.

Du bør også vurdere 37LB2R når den kommer, ser lovende ut, men som vi vet sier ikke specc en ****. Men er glad i LG så krysser fingrene for at den skal avløse LX2R'n =)

37XD1 fra sharp, har kun sett 42" den imponerte ikke noe særlig, men 37" har fått utrolig bra kritikk i engelsk presse.

JVC sin nye M70 skuffet, til å ha "100hz" teknologi var den svak på panoreringer og bevegelser. Der er WL68 langt bedre.

Er også spent på M91 fra samsung, men den blir vel fort litt dyrere.

Newcomer Djain sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Du bør også vurdere 37LB2R når den kommer, ser lovende ut, men som vi vet sier ikke specc en ****. Men er glad i LG
    Lurer inn ett spørsmål her jeg...
    Har nettopp fått en LG tv i hus: 42LC3R
    Men synes egentlig at bildet på min gamle, vanlige tv var mye bedre (32" Philips )

Har du noen tips til justering av skjermen for å få best mulig bilde?
    Synes det er mye grums på bildet slik den er idag, og har prøvd å justere litt, men er ikke flink med sånt.

Har prøvd xbox'en på den og da er bildet supert, men til TV titting synes jeg det er dårlig.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp XD1E 42" er et godt valg, har denne tv'n selv og angrer ikke på at jeg kjøpte den. Betalte 20000.- for den på Euronics.Få et pristilbud på en Euronics butikk, og vis det frem på Elkjøp så får du nok den prisen der å.:-D

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Djain
    Lurer inn ett spørsmål her jeg...
    Har nettopp fått en LG tv i hus: 42LC3R
    Men synes egentlig at bildet på min gamle, vanlige tv var mye bedre (32" Philips )

Har du noen tips til justering av skjermen for å få best mulig bilde?
    Synes det er mye grums på bildet slik den er idag, og har prøvd å justere litt, men er ikke flink med sånt.

Har prøvd xbox'en på den og da er bildet supert, men til TV titting synes jeg det er dårlig.
    Grattis med ny tv =) 42LC3R gir mye for pengene, men som du har merket er 42" LCD litt krevende når det kommer til signalkilde. At det blir litt groms ved kabel tv sjokkerer meg ikke, desverre har ikke denne modellen så mange mulighetene for å få det bedre, men prøv:
    -Skarpheten bør stilles ganske lavt på svake signalkilder, bedre med litt "blury" bilde enn mye støy og skarpe kanter/linjer.
    -LG har kun XD-Engine med Faroujda (garantert stavet feil) bildebehandling la denne stå på.
    -Stilling av kontrast og farge kan også ha litt å si på hvordan du oppfatter det, så sett deg ned og kos med instillingene

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Personlig er jeg en stor fan av 37WL68, knall tv i mine øyne.

Du bør også vurdere 37LB2R når den kommer, ser lovende ut, men som vi vet sier ikke specc en ****. Men er glad i LG så krysser fingrene for at den skal avløse LX2R'n =)

37XD1 fra sharp, har kun sett 42" den imponerte ikke noe særlig, men 37" har fått utrolig bra kritikk i engelsk presse.

JVC sin nye M70 skuffet, til å ha "100hz" teknologi var den svak på panoreringer og bevegelser. Der er WL68 langt bedre.

Er også spent på M91 fra samsung, men den blir vel fort litt dyrere.
    Rart at den ser bedre ut enn sharp tv'en syns jeg siden sharp har nesten 3 x så bra dynamisk kontrast, bedre lysstyrke og skal ha svært bra sortnivå, men det er jo ikke alltid tallene sier mest om et produkt. I tillegg har xd1 full hd, noe lg'en ikke har..? Jeg ville iallefall vurdert xd1 som et meget godt alternativ til lg'en
    LG'en har 3 hdmi porter vs. 2 på xd1. Jeg syns alle tv'er burde blitt levert med 3 hdmi, 2 som minimum.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    37LB2 har 2 hdmi porter ifølge nordic.lge.com. Videre så sier ikke oppløsning noe om bildekvaliteten. Kontrast og dynamisk kontrast er det mange kreative målemetoder på. i praksis sier ikke specs en døyt om bildekvaliteten som nevnt. LG'en virker lovende, men som alt annet er det ikke noe poeng å si noe om bildekvalitet uten selv å ha sett den.

Kolschtat: Har XD1 samme blåskjæret jeg har sett på noen andre sharp modeller? Prøvd å stille på flere varianter men blir aldri fornøyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •