Verdt prisen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Verdt prisen?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verdt prisen?

Jeg skal nå altså ha meg en TV, etter å ha sett selv og lest rundt om så blir det en Plasma uten tvil, jeg blir sittende 3 meter ifra, og vil ha en 42" modell.

Panasonic TH42PV60 er mye nevnt her på forumet ser jeg.... jeg så på "storebror" Panasonic TH42PV600 her om dagen og synes bildet var helt nydelig!!
    Men nå koster altså PV600 ca. 5000,- mer .... er det noen som har sett begge disse modellene og kan si meg om det er verdt penga ? -eller ikke?

Har ikke fått sett på PV60 enda, det er derfor jeg spør...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Jeg skal nå altså ha meg en TV, etter å ha sett selv og lest rundt om så blir det en Plasma uten tvil, jeg blir sittende 3 meter ifra, og vil ha en 42" modell.

Panasonic TH42PV60 er mye nevnt her på forumet ser jeg.... jeg så på "storebror" Panasonic TH42PV600 her om dagen og synes bildet var helt nydelig!!
    Men nå koster altså PV600 ca. 5000,- mer .... er det noen som har sett begge disse modellene og kan si meg om det er verdt penga ? -eller ikke?

Bilde kvaliteten er den samme, eneste som skiller er vel opptaksmulighetene til minnekort leseren + HDMI og kanskje litt til.. Jeg tror man kan sammenligne på AVforum.no - AVnytt

forøvrig er jeg veldig enig med deg, skulle jeg kjøpt meg tv i dag til den prisen hadde det uten tvil blitt den. Det finnes så mye LCD surr og dårlige plasma'er i den prisklassen. Bra valg.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV60 har også HDMI.
    PV600 har bedre lyd i selve TV'en,( en liten subwoofer i TV'en) en minnekortleser og kanskje noe annet, husker ikke helt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    PV60 har også HDMI.
    PV600 har bedre lyd i selve TV'en,( en liten subwoofer i TV'en) en minnekortleser og kanskje noe annet, husker ikke helt.
    Jeg som skrev feil, mente at det var en ekstra HDMI, men tok vist feil der og.

her kan man sammenligne..
    http://avforum.no/lib/prisdb/compare...d0e6ed697d2380

Newcomer hawk@combitel.no sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Jeg har Panasonic PV60E, det er en veldig bra TV, Har ikke hatt noen problemer og jeg mener at en PV600 ikke er verdt 5000 kr mer.
    Når jeg ser på film bruker jeg ikke høytalerene i TV`n uansett.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så pv60 og pv600 side om side på elkjøp, og det er litt forskjell i bildekvaliteten. Virker som om pv600 hadde dypere og bedre fargegjengivelse, og det var veldig merkbart. Men om det er verdt 5000 mer er vel opp ti ldeg egetlig. Ville nesten sett dem side om side, men det er ikke alltid like lett ;-)

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hawk.

Hvordan viser PV60E f.eks pels på dyr? Jeg har nylig sett en Sony KDL-32V2500 koblet med scart til en GET-decoder. Hår og pels vises som en grøtete masse, jeg refererer til naturprogram på NRK.

Hilsen Strilen fra utforbi............

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Jeg så pv60 og pv600 side om side på elkjøp, og det er litt forskjell i bildekvaliteten. Virker som om pv600 hadde dypere og bedre fargegjengivelse, og det var veldig merkbart. Men om det er verdt 5000 mer er vel opp ti ldeg egetlig. Ville nesten sett dem side om side, men det er ikke alltid like lett ;-)
    Dette stemmer nok ikke, de har akuratt samme bildekvalitet. Da har ikke elkjøp brukt samme Kabler, eller instillinger, eller lyset kan ha gjort noe.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte også disse og så de side ved side på Elkjøp Lørenskog.
    Kunne ikke se noen forskjell, så 5K for litt bedre lyd og en kortleser er vel drøyt.

Mitt valg gikk både på design og hva jeg syns er et godt bilde.
    Blikket mitt havnet stadig over på en nabo kandidat, som jeg ikke tidligere hadde vurdert.

Hitachi 42PD8600 (eller som Elkjøp kaller den 42PD8A10) hang tett inntil Pana sine modeller og en Sony. Hitachi`n ble med hjem og er en fryd for øyet og gir fantastiske bilder (men den som alt annet MÅ kalibreres)

Litt mye "hype" om Pana her etter min smak, men for all del du for mye TV til en billig penge. Stol på hva DU ser
    og ikke heng deg for mye opp i tekniske data og hva alle de andre kjøper (men det kan også være et godt tegn, enig i det)

Edit:Rettet skrivefeil

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Bilde kvaliteten er den samme, eneste som skiller er vel opptaksmulighetene til minnekort leseren + HDMI og kanskje litt til.. Jeg tror man kan sammenligne på AVforum.no - AVnytt

forøvrig er jeg veldig enig med deg, skulle jeg kjøpt meg tv i dag til den prisen hadde det uten tvil blitt den. Det finnes så mye LCD surr og dårlige plasma'er i den prisklassen. Bra valg.
    Okey, jeg leser og nå at begge har såkalt "G9" plasmapanel, så at bildet er likt er kanskje enda mer logisk da.... Og i tillegg så skriver "killroy" at han ikke så noen forskjell heller...

...Isåfall så vil jeg nok gå for en PV60, hverken minnekort leser eller høytalere på tv'en har jeg bruk for, for min del kunne den godt kommet uten høytalere

Når det kommer til de 5000 kronene så er det kanskje lagt litt mer i designet på PV600, synes den ser en del mer "eksklusiv" ut ... men det er bildet jeg skal se på så

Takker for svar alle!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, jeg leser og nå at begge har såkalt "G9" plasmapanel, så at bildet er likt er kanskje enda mer logisk da.... Og i tillegg så skriver "killroy" at han ikke så noen forskjell heller...

...Isåfall så vil jeg nok gå for en PV60, hverken minnekort leser eller høytalere på tv'en har jeg bruk for, for min del kunne den godt kommet uten høytalere

Når det kommer til de 5000 kronene så er det kanskje lagt litt mer i designet på PV600, synes den ser en del mer "eksklusiv" ut ... men det er bildet jeg skal se på så

Takker for svar alle!
    PV60 er en høyoppløst panel med samme bildekvalitet som toppmodellen PV600. Det som skiller de to er utstyrsnivået, men uten at man har ofret tilkoblingsmuligheter.

KILDE:Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Da er vi ferdige med den diskusjonen hvertfall

Enig med deg at 600 ser finerer ut, og det er sikkert der mye de 5000 ligger, hadde jeg skulle valgt kun etter utseende hadde jeg nok valgt den! Men 60'en ser ikke akuratt ille ut den heller!

Håper du har fått svar nå! Det virker som en strålende tv.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett på PV60 en del ved siden av bl.a LG (42PC1rr) samt Pioneer (427xa) så har jeg kommet frem til at Pioneer har fordelen til begge de andre. Den har panasonic'ens fargedybde og sortnivå samt LG sin skarphet og detaljenivå. Panasonic'en blir i mine øyne for uskarp, spesiellt i mørke partier. Er akkurat som de ofrer enkelte ting i jakten på et godt sortnivå. Synes heller ikke den var det beste i skarphet som f.eks hår,pels, gress, etc hvor det er mye detaljer. Mye av det flyter i hverandre. Dette var greit nok på analogt signal, men LG'en klarte dette med glans dog den slet med sortnivået og fargedybden.

Mitt valg ville klart vært en 427xa eller 4270xa (som burde være rimeligere) da den virker til å ha genrellt bedre bilde enn det meste annet på markedet.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Okey. Her er hva du får får 5000 kroner ekstra:

- Litt bedre design
    - MYE bedre lyd i tv'en
    - Minnekort (som du kan ta opp på)
    - PIP
    - Noen fler instillinger på de forskjellige AV inngangene

Jeg syntes ikke det er verdt det, men har en masse penger så går man jo for 600'en. hehe.

Uansett så kommer lyden til å gå via et AV forsterker uansett. Minnekortet kommer aldri til å bli brukt og pip er morro i 1 uke.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim

Uansett så kommer lyden til å gå via et AV forsterker uansett. Minnekortet kommer aldri til å bli brukt og pip er morro i 1 uke.

Ikke enig, minnekortet er glimrende å bruke f.eks til å vise bilder på TV fra et kamera, PIP bruker jeg daglig for å slippe å se reklame mens jeg venter på ett program. Setter reklamen i et lite bilde i hjørnet mens jeg zapper på noe annet.
    Men enig med deg at det er prisspørsmål, vi bruker TV`n forskjellig.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanks xdim, da veit jeg det, og da blir det PV60