Samsung LE40S71 vs LG RZ-42PY10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40S71 vs LG RZ-42PY10

Hei står til å skal kjøpe meg en ny Tv, vurderer sterkt Samsung LE40S71 på komplett til 9995 eller LG RZ-42PY10 som jeg kan få kjøpt brukt til 8 lapper. Vet LG`en er en gammel modell men det var en av toppmodellene for ett år eller to siden. Samsungen på den annen side er jo helt ny, men er vel i bunnsjiktet i Samsungs serier.

Bruksområder blir analoge tv sendinger (i første omgang), tilkoblet laptop (vga) og selvfølgelig noe dvd titting. Sitter vel 3-3,5m fra veggen den skal henge på..

Setter veldig stor pris litt hjelp fra dere her...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare bumpe denne litt.. Er den ingen som har noen erfaringer med LG Tven? Vil dette være ett dårlig kjøp for 8k idag? Hvordan takler den pc bilder?

Litt nervøs for innbrenning på en eldre plasma modell.. Er dette et reelt problem?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for plasmaen fra LG slik du presenterer det. Tror nok man må opp i 16000,- for en ny LCD TV som kan måle seg med plasmaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Heller nok mest i den rettningen jeg også. Eneste som igrunn bekymrer meg er PC bildet og innbrenning. Hvordan blir Pc bildet med 1024x768? Dette er jo en 4:3 oppløsning, kjører jeg 1024 fra pcen da eller hvordan blir dette? Og en annen ting. Dette blir vel teknisk sett ikke en HDTV med den oppløsningen? Må det ikke være over 1280 da?

Blitt veldig glad for litt mere synspunkter her, enda usikker..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er personlig ikke så glad i å tilkople PC til selv de aller nyeste plasma TV'ene. Man må være veldig påpasselig dersom man ikke kan leve med innbrenninger. Dvs. å bruke screensaveren aktivt, og ikke gå fra TV'en med statisk bilde. Dersom du kopler til en XBOX eller liknende kan det være en ide og ikke spille det samme spillet sammenhengende i 2 dager osv. Jeg har selv sovnet fra TV'en min med logoen til Discovery stående på hele natta. Det er da jeg er spesielt glad for at jeg selv gikk for LCD TV.

Problemet er prisklassen du legger deg på. Skal du ha en god LCD TV til den prisen så er du nede i 32" størrelse. Og den LG'en er absolutt en god TV. Du må bare være litt mer forsiktig.

Best resultat med HTPC vil du få med å sende inn oppløsningen 1024x768, så må du angi sideforholdet som 16:9 i skjermkortets driver.

Her er forresten litt mere info om LG'en: LINK og LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye! Etter den testen der tror jeg endelig jeg har klart å bestemme meg, den er tross alt billigere å etter hva jeg kan se bedre. Pc bruken blir jo i hovedsak serie/ film titting fra laptop med vga kabel og da er det vel ikke pes med innbrenning, hadde håpet litt på å kunne ligge i sofaen og surfe med den også men vi får se hva det blir til.

Har en eldre dvd spiller stående her som jeg også tror jeg burde bytte for å få et oppskalert hd-bilde.. Bør jeg finne en med dvi kabel eller går det like fint med en med HDMI -> DVI. Hvor mye forskjell vil jeg se med en ny Dvd spiller kontra den gamle?

Takker igjen for litt god respons her, har vært veldig frem å tilbake siste dagene men føler meg sikker på LG plasmaen nå..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god lekekamerat for den TV'en vil være en Oppo DV971H. Den får du kjøpt på datakjeden.no for 1500Kr. Da trenger du en helt vanlig DVI-DVI kabel i den lengden som måtte passe, pluss eventuelt optisk s/p-dif kabel for lyd til receiver.

Men du bør ikke nødvendigvis oppskalere bildet i DVD spilleren. Selv om kanskje DVD spillere i dag gjør en "bedre" jobb enn et par år gamle TV'er så vil TV'en uansett bli tvunget til å omskalere signalet slik at det passer til TV'ens oppløsning. La oss si at du oppskalerer i DVD spilleren så vil signalet først gå fra DVD formatet 720x576 til 1280x720 og så vil TV'en gjøre det om til 1024x768. Da vil det være bedre for TV'en å motta det orginale signalet på 720x576 og konvertere det direkte til 1024x768.

LINK og LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner jeg skjønner.. dette var ny lærdom for meg. Tenkte ikke over at tven selvfølgelig oppskalerer bildet selv. Uansett vil det jo antakelig være fordelaktig med en ny DVD spiller for å kunne benytte dvi inngangen. Hvordan vil Dvi være kontra rgb? Oppoen der så jo veldig interesant ut.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willef
    Jeg skjønner jeg skjønner.. dette var ny lærdom for meg. Tenkte ikke over at tven selvfølgelig oppskalerer bildet selv. Uansett vil det jo antakelig være fordelaktig med en ny DVD spiller for å kunne benytte dvi inngangen. Hvordan vil Dvi være kontra rgb? Oppoen der så jo veldig interesant ut.
    DVI er RGB i digitalt format. Men SCART RGB støtter ikke å sende progressivt bilde, det gjør DVI.

Her er LINK til OPPO tråden her på forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •