Duger Tatung V42EMGI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Duger Tatung V42EMGI?

Noen som har sett denne tven? Den er jo veldig billig, men det ble testet med gode resultater i ComputerWorld. Testen kan leses her: Billig og bra skjerm - IDG.no

Synes den er mistenksomt billig. Men det kan jo være at vi endelig kan få noen som kan presse prisene ned fortere på lcd tv siden, slik som benq gjorde med sine prosjektører.

Det store spørsmålet er jo om denne skjermen holder mål. Jeg kunne jo godt tenke meg å spare 8000 samenlignet med foreksemper W2000..

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er allerede topic om det her=) bruk søkemotoren=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har kjøpt 37 tommeren som ikke har full hd oppløsning, men begge skjermene er ganske like ellers.
    Bildekvaliteten på tatungen er ingen ting i veien med. Har dreambox 500c og canal digital, noe som resulterer i overaskende skarpe tv-bilder. Den har også et utrolig bra sortnivå sammenlignet med mange andre LCD tver jeg har sett på.

Desverre ser jeg meg nødt til å returnere denne p.g.a noe som ser ut til å være gjeldende på flere av tatungs tver, nemlig susing og i V37MCGI sit tillfelle også en irriterende knittrelyd. Har etter litt kalibrering funnet ut at knittrelyden oppstår når bakbelysningen kommer over verdien 40. Setter man den til under 40 så forsvinner den.

Det er mulig at det er denne defekten som gjør at tven selges såpas billig, da jeg tror at denne kunne ha hamlet opp med langt dyrere skjermer.

Når det gjelder susingen så ser det ut til at det også er et problem for 42 tommeren.

Har etter litt research funnet ut at V42EMGI er identisk med Goodmans GTVL42W15HD. Hvis man har tid kan man jo lese den rellativt lange tråden om denne tven her:goodmans GTVL42W15HD - AV Forums

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jallatver...hvis du ikke kan stille på dem uten at de begynner å knitre så hadde jeg heller brukt pengene på noe annet.

Newcomer shaolin99 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også den knittrelyden og det gjorde TVen ubrukelig for meg. Veldig synd for jeg var ellers fornøyd med den. Likte designet veldig godt. Håper Tatung fikser dette på framtidige batcher. Mener å huske at min var produsert i november 2006 (37").

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min V42EMGI på fredag, fra MPX.
    TVn er musestille både når den står på og når
    den er avslått.
    Jeg er ikke helt i mål med kalibreringa enda, men
    er godt fornøyd med TVen så langt.

Newcomer shaolin99 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig bra å høre. Har du prøvd å sette den i "film" modus og skru opp backlighten til nesten max?? Det var med disse instillingene min TV støyet som værst.

Sitat Opprinnelig postet av tkittel
    Fikk min V42EMGI på fredag, fra MPX.
    TVn er musestille både når den står på og når
    den er avslått.
    Jeg er ikke helt i mål med kalibreringa enda, men
    er godt fornøyd med TVen så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shaolin99
    Det var veldig bra å høre. Har du prøvd å sette den i "film" modus og skru opp backlighten til nesten max?? Det var med disse instillingene min TV støyet som værst.
    Film? Min TV har bare standard, dempet, lys og manuell moduser.
    Jeg satte den nettopp på lys og skrudde backlight helt opp til
    maks. Ikke en lyd å høre hvis ikke du legger øret inntil baksiden
    på TVen. Ellers er det umulig å høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Tatung V42EMGI i hus for noen dager siden. Må si meg meget fornøyd så langt. Spesielt når den kjører signaler fra min HTPC. 1080P ser helt fantastisk ut. Kjører HD klipp uten problemer. Fin flyt og krystallklart bilde. Er også fornøyd med hvordan den viser analoge tv signaler. Ingen baklysblødning. Ingen døde pixler. Pent design. Et knallkjøp for 17 000,- synes jeg.

Eneste problemet er lyd(knitring) fra strømforsyningen. Jeg synes ikke den er ille, men hørbar er den. Hvis det er helt stille, kan jeg høre litt knitring. Jeg er super-sensitiv på dette området. Jeg har også lagt merke til at ulyden øker betraktelig dersom jeg stiller NED backlighten. Mellom 40-70 knitrer det brukbart. Dersom den og brightness er på fullt, er det ikke noen ulyd.

Jeg kjører nå backlight på ca 75 og brightness på ca 40. Da er det ikke noe ulyd. Har ikke behov for å kjøre backlighten ned mer, så det er jo flaks da. Det jeg lurer på er om dette problemet bare gjelder noen 42"? Ser jo at det i alle fall gjelder mange 37".

Så til deg tkittel; kan du prøve å stille NED backlighten? Får du noe knitring da eller? Tipper vi har skjerm fra samme batch. Kjøpte min fra MPX.

Jeg har i alle fall veldig lite lyst til å returnere denne deilige skjermen på grunn av det. Er fort gjort å få en modell med andre problemer, f.eks ujevnt baklys og døde pixler.

Har lest den meget lange tråden det er linket til(goodman). Der rapporteres det om støy fra noen modeller. Det virker som om dette er fikset på senere modeller. Min er fra batch 274984. (sto på den gule lappen som var klistret på utsiden av esken)

Har jo alltids muligheten til å hevde DOA på denne dersom problemet er fikset på nyere batcher.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clint
    Fikk Tatung V42EMGI i hus for noen dager siden. Må si meg meget fornøyd så langt. Spesielt når den kjører signaler fra min HTPC. 1080P ser helt fantastisk ut. Kjører HD klipp uten problemer. Fin flyt og krystallklart bilde. Er også fornøyd med hvordan den viser analoge tv signaler. Ingen baklysblødning. Ingen døde pixler. Pent design. Et knallkjøp for 17 000,- synes jeg.

Eneste problemet er lyd(knitring) fra strømforsyningen. Jeg synes ikke den er ille, men hørbar er den. Hvis det er helt stille, kan jeg høre litt knitring. Jeg er super-sensitiv på dette området. Jeg har også lagt merke til at ulyden øker betraktelig dersom jeg stiller NED backlighten. Mellom 40-70 knitrer det brukbart. Dersom den og brightness er på fullt, er det ikke noen ulyd.

Jeg kjører nå backlight på ca 75 og brightness på ca 40. Da er det ikke noe ulyd. Har ikke behov for å kjøre backlighten ned mer, så det er jo flaks da. Det jeg lurer på er om dette problemet bare gjelder noen 42"? Ser jo at det i alle fall gjelder mange 37".

Så til deg tkittel; kan du prøve å stille NED backlighten? Får du noe knitring da eller? Tipper vi har skjerm fra samme batch. Kjøpte min fra MPX.

Jeg har i alle fall veldig lite lyst til å returnere denne deilige skjermen på grunn av det. Er fort gjort å få en modell med andre problemer, f.eks ujevnt baklys og døde pixler.

Har lest den meget lange tråden det er linket til(goodman). Der rapporteres det om støy fra noen modeller. Det virker som om dette er fikset på senere modeller. Min er fra batch 274984. (sto på den gule lappen som var klistret på utsiden av esken)

Har jo alltids muligheten til å hevde DOA på denne dersom problemet er fikset på nyere batcher.
    Fikk denne tv'n i hus onsdag kveld og kan ikke si meg annet enn fornøyd så langt. Xbox 360, og hd-klipp ser fantastisk ut, noe som gjør tv-titting til en liten nedtur kvalitetsmessig da jeg har kun vanlig analog tv. Men dette gjelder jo alle LCD-tver. Min har manufacture date DES 2006 og har ingen knittring/støy. Jeg har justert både brightness og backlight opp og ned for å sjekke.

Men noe jeg lurer på er hvorfor **** det står 720p/1080i på monstereska tv'n var pakka inn i?? Denne skal vel være 1080p??
    Har ikke kobla til pc enda, men kjørt hd gjennom Xbox 360 med VGA kabel (VGA anbefales fremfor komponent i goodman-tråden). Med info knapp på fjernkontrollen står det alltid 1920x1080 gjennom xbox 360 uansett om det er dvd-filmer jeg kjører eller 720p spill. Hvordan vet jeg om det er 1080p og ikke 1080i?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 42 Tatungen i nesten to uker nå og er veldig fornøyd med den bortsett fra at innimellom så justerer baklyset seg opp og ned.. Det virker som om det vibrerer i lysstyrke og er veldig irriterende.. Jeg har merket det på alle innganger og hvis jeg skrur ned baklyset til 0 så merker jeg ingenting bortsett fra at bildet såklart blir en del dårligere uten denne funksjonen. Er det flere som har vært borti dette problemet? Har jeg fått et mandagsprodukt eller er dette noe som generelt Tatungen sliter med?

Med andre ord.. Hvis jeg bytter den inn er det da stor sjangs for at jeg får en TV som funker ordentlig neste gang?

Jævla synd egentlig fordi jeg har ikke vært borti enklere TV når det gjelder htpc bruk..

Newcomer Jimmith sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo Samsung 40F71b blitt like billig som Tatungen.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SHG.no får inn modell fra Acer med samme panel såvidt eg har fått med meg.. prisen ligger 3.500,- UNDER Tatung!

Noken som kjenner til om Acer klarer å produsere bra elektronikk til vanlige tver? Har siktet meg inn på denne, håper dette blir på linje med tatung eller bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt 37" versjonen og må si meg fornøyd!
    +Bra lysstyrke (nok til å gi hodepine)
    +Bra sortnivå
    +Ingen baklyslekkasje
    +Alt av tilkoblinger
    +1:1 pixelmapping
    +klare, sterke farger
    +Bra på vanlige antennesignaler
    +Pent design (uten sølvfarget plast takk gud)

Minusene er at den er noe dårlig på nyanser, spesielt i mørke partier. Høyttalerne er det ikke mye futt i (du KAN ta de av da), og fjernkontrollen er ikke akkurat noe designmessig vidunder, men den funker som den skal. Den har litt knitrelyd, men jeg må stikke hue bak tv`n for å høre det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jvestby
    Har hatt 42 Tatungen i nesten to uker nå og er veldig fornøyd med den bortsett fra at innimellom så justerer baklyset seg opp og ned.. Det virker som om det vibrerer i lysstyrke og er veldig irriterende.. Jeg har merket det på alle innganger og hvis jeg skrur ned baklyset til 0 så merker jeg ingenting bortsett fra at bildet såklart blir en del dårligere uten denne funksjonen. Er det flere som har vært borti dette problemet? Har jeg fått et mandagsprodukt eller er dette noe som generelt Tatungen sliter med?

Med andre ord.. Hvis jeg bytter den inn er det da stor sjangs for at jeg får en TV som funker ordentlig neste gang?

Jævla synd egentlig fordi jeg har ikke vært borti enklere TV når det gjelder htpc bruk..
    Prøvde innstillingene til Clint, og plutselig så er problemet borte. Har ikke merket noen problemer med baklys siden da.

Får prøve den litt til. Som sagt før så synes jeg TV'n er genial og nå som dette problemet bare viste seg å være innstillinger så er jeg fornøyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert Clint for nyttige tips! Problemet er naturligvis løst på nye modeller som nå er i markedet! Som du sikkert kjenner til er ikke Tatung en "bakgårdssjappe" men et selskap som omsetter for 50 milliarder, med egen panelproduksjon og produsent for mange merkevarer i markedet! Dette forplikter og alle kunder med dette problemet vil få løst dette på en smidig og profesjonell måte gjennom Tatung servicepartner i Europa - ANOVO! Vi vil naturligvis også selv gjøre tiltak mot våre kunder, men om du får spørsmål eller kommentar ad. dette problemet be vedkommende sende e-mail til:
    monitor@anovo.no
    Hilsen Tatung Nordic AS

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tatung
    Supert Clint for nyttige tips! Problemet er naturligvis løst på nye modeller som nå er i markedet! Som du sikkert kjenner til er ikke Tatung en "bakgårdssjappe" men et selskap som omsetter for 50 milliarder, med egen panelproduksjon og produsent for mange merkevarer i markedet! Dette forplikter og alle kunder med dette problemet vil få løst dette på en smidig og profesjonell måte gjennom Tatung servicepartner i Europa - ANOVO! Vi vil naturligvis også selv gjøre tiltak mot våre kunder, men om du får spørsmål eller kommentar ad. dette problemet be vedkommende sende e-mail til:
    monitor@anovo.no
    Hilsen Tatung Nordic AS
    Ja..... Det var fint at Tatung kom på banen her! MEN, nå skal det sies at jeg har vært i dialog med Anovo Norge flere ganger allerede. Serviceavtalen mellom Tatung og Anovo hadde enda ikke kommet på plass da jeg snakket med dem i forrige uke. Anovo hadde ikke tekniker, ikke deler og ikke paneler for swap. Produktlisten deres er ikke oppdatert med Tatung enda :Velkommen A NOVO Norge AS

Ergo har jeg ikke fått meldt inn DOA hos Anovo, og ikke fått noe hjelp i det hele tatt.
    Det synes jeg er meget dårlig da V42EMGI selges med 3 års "pickup&return" som skal håndteres av Anovo. Jeg har snakket med MPX, som jeg kjøpte panelet av flere ganger. De henviser meg til Anovo... Så det har vært mye jobb for meg. Har ikke fått noen konkret løsning på problemet mitt enda.

Problemet består i ulyder fra skjermens strømforsyning. Men som jeg hører flere andre sier/skriver, så er dette problemet bort på nye batcher. Men jeg vil ha nytt panel. Håper det snart går i orden. Skal være unødvendig for forbruker å måtte jobbe så mye for å få ting til å gå i orden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja..... Det var fint at Tatung kom på banen her! MEN, nå skal det sies at jeg har vært i dialog med Anovo Norge flere ganger allerede. Serviceavtalen mellom Tatung og Anovo hadde enda ikke kommet på plass da jeg snakket med dem i forrige uke. Anovo hadde ikke tekniker, ikke deler og ikke paneler for swap. Produktlisten deres er ikke oppdatert med Tatung enda :Velkommen A NOVO Norge AS

Ergo har jeg ikke fått meldt inn DOA hos Anovo, og ikke fått noe hjelp i det hele tatt.
    Det synes jeg er meget dårlig da V42EMGI selges med 3 års "pickup&return" som skal håndteres av Anovo. Jeg har snakket med MPX, som jeg kjøpte panelet av flere ganger. De henviser meg til Anovo... Så det har vært mye jobb for meg. Har ikke fått noen konkret løsning på problemet mitt enda.

Problemet består i ulyder fra skjermens strømforsyning. Men som jeg hører flere andre sier/skriver, så er dette problemet bort på nye batcher. Men jeg vil ha nytt panel. Håper det snart går i orden. Skal være unødvendig for forbruker å måtte jobbe så mye for å få ting til å gå i orden.
    Avtalen med Tatung ble skrevet for flere måneder siden! Service senter for Tatung ligger i Sverige for region Scandinavia! Dette har ført til visse kommunikasjonsproblemer og mangel på reservedeler i Norge! Dette rettes NÅ!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil de komme med en oppgradert/forbedret versjon med høyere kontrast, hdmi 1.3 osv i år? noe info om når isåfall?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er en pressemelding som nå går ut!

Pressemelding

Feil på Tatung TV som rettes hjemme hos Kundene!

Dessverre viser det seg at en litt for stor andel av Tatung LCD TV modell V37MCGI og modell V42EMGI som er levert i Desember og Januar har støyproblemer. Produktet gir fra seg en knittrelyd som kan være til stor irritasjon! I tillegg til ren støy kan dette også påvirke bildekvalitet som normalt er av ypperste klasse! En LCD TV fra Tatung skal være absolutt lydløs med et sylskarpt bilde! ! Tatung`s krav til kvalitet er ubestridt! Derfor har vi satt i gang full beredskap!
    Og 100% på våre kunders premisser! Ikke en dag uten TV! Anovo AS organiserer 164 servicepartnere rundt om i Norge som vil sørge for at alle Tatung kunder blir fornøyd!

Hilsen Tatung Nordic AS

Spørsmål om service:
    monitor@anovo.no
    Andre spørsmål:
    tom@directbuy.no

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine