Duger Tatung V42EMGI? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er bra at det begynner å skje ting! Da skal en av Anovos servicepartnere hente TVen min i dag. Jeg venter i spenning på hvor lang tid det går før jeg får en ny i retur. Og det som blir enda mer spennende er om den nye enheten er feilfri.

Skal poste resultatene her. Regner med at det er mange som er interessert i dette emnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clint
    Det er bra at det begynner å skje ting! Da skal en av Anovos servicepartnere hente TVen min i dag. Jeg venter i spenning på hvor lang tid det går før jeg får en ny i retur. Og det som blir enda mer spennende er om den nye enheten er feilfri.

Skal poste resultatene her. Regner med at det er mange som er interessert i dette emnet.
    Hei,

Har 2 problemer med min Tatung 42. Det ene er at den knitrer, det andre mer irriterende banding. Jeg har mørkere kontrast 0-7 cm inn i bildet på begge sider. Har kontaktet webshop jeg har kjøpt tv'n av og bedt å ta henvendelsen til infocare som har service på tatung. Ifølge denne pressemeldingen er det vel Anovo jeg heller skal kontakte?? Har Tatung serviceavtaler med 2 firma i Norge? Finner Tatung som produkt på infocare.no, men ikke på anovo.no.

Hvor ligger denne pressemeldingen, url??

En annen ting, pressemeldingen sier at tv'n blir fikset hjemme hos deg. Hvorfor har de da stukket av med tv'n din?

Jeg meldte i tillegg DOA innen 14 dager til min webshop, det betyr at jeg har krav på swap og skal dermed slippe å gå 1-4 uker uten tv mens den er på service. I og med at jeg har blitt omdirigert flere ganger nå har jeg vanskelig for å bevise at jeg har meldt DOA innen 14 dager.

Litt frustrert Tatung-eier med DOA.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edoggen
    Hei,

Har 2 problemer med min Tatung 42. Det ene er at den knitrer, det andre mer irriterende banding. Jeg har mørkere kontrast 0-7 cm inn i bildet på begge sider. Har kontaktet webshop jeg har kjøpt tv'n av og bedt å ta henvendelsen til infocare som har service på tatung. Ifølge denne pressemeldingen er det vel Anovo jeg heller skal kontakte?? Har Tatung serviceavtaler med 2 firma i Norge? Finner Tatung som produkt på infocare.no, men ikke på anovo.no.

Hvor ligger denne pressemeldingen, url??

En annen ting, pressemeldingen sier at tv'n blir fikset hjemme hos deg. Hvorfor har de da stukket av med tv'n din?

Jeg meldte i tillegg DOA innen 14 dager til min webshop, det betyr at jeg har krav på swap og skal dermed slippe å gå 1-4 uker uten tv mens den er på service. I og med at jeg har blitt omdirigert flere ganger nå har jeg vanskelig for å bevise at jeg har meldt DOA innen 14 dager.

Litt frustrert Tatung-eier med DOA.

Det er etter det jeg har skjønt Anovo som skal foreta service og swap. Hvis du leser bak på bruksanvisningen som fulgte med skjermen står betingelsene. Denne avtalen har imidlertid Anovo ikke fått med seg at gjelder. I alle fall ikke forrige gang jeg snakket med dem. Nå har det vel begynt å løsne, slik at dette etterhvert kommer på plass. Hvor skjermen min blir kjørt vet jeg ikke, men dette er meg revnende likegyldig så lenge det kommer en ny på plass innen kort tid. DOA fristen er 15 dager for innmelding av feil, samt mindre enn 3 måneder fra produksjonsdato.

Tviler på at de fikser skjermen hjemme hos kundene. De skal foreta "pickup & return", noe som er vanlig på store paneler. Kundene har ikke mulighet til å transportere disse til utsalgsstedene da de er store i fysisk størrelse og vekt. Ofte sparer ikke folk på originalembalasjen heller.

Tatung burde hatt servicerutiner på plass før de startet salg!

Men de skal få en sjanse til av meg... Dette bør gå i orden lynkjapt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er etter det jeg har skjønt Anovo som skal foreta service og swap. Hvis du leser bak på bruksanvisningen som fulgte med skjermen står betingelsene. Denne avtalen har imidlertid Anovo ikke fått med seg at gjelder. I alle fall ikke forrige gang jeg snakket med dem. Nå har det vel begynt å løsne, slik at dette etterhvert kommer på plass. Hvor skjermen min blir kjørt vet jeg ikke, men dette er meg revnende likegyldig så lenge det kommer en ny på plass innen kort tid. DOA fristen er 15 dager for innmelding av feil, samt mindre enn 3 måneder fra produksjonsdato.

Tviler på at de fikser skjermen hjemme hos kundene. De skal foreta "pickup & return", noe som er vanlig på store paneler. Kundene har ikke mulighet til å transportere disse til utsalgsstedene da de er store i fysisk størrelse og vekt. Ofte sparer ikke folk på originalembalasjen heller.

Tatung burde hatt servicerutiner på plass før de startet salg!

Men de skal få en sjanse til av meg... Dette bør gå i orden lynkjapt!
    Oki, men da er pressemeldingen ikke riktig, jeg siterer : "Ikke en dag uten tv!"

Er ikke så keen på at et useriøst transportfirma skal frakte den frem og tilbake. Så bare på hvordan den ble levert, "this side up" ble rimelig ignorert for å si det sånn..

Hvordan hentet de tv'n din? Hadde de med emballasje og pakket den inn ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi Vl Tilby "onsite" Det Betyr At Service Blir Utført På Stede! Alt Organiseres Nå!

Tatung Nordic

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tatung
    Vi Vl Tilby "onsite" Det Betyr At Service Blir Utført På Stede! Alt Organiseres Nå!

Tatung Nordic
    Ok, hvem skal jeg henvende meg til? Anovo eller infocare? Min nettforhandler henviste meg til Infocare, pressemeldingen sier infocare.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvem skal jeg henvende meg til? Anovo eller infocare? Min nettforhandler henviste meg til Infocare, pressemeldingen sier infocare.
    Rettelse, pressemeldingen sier anovo.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, men da er pressemeldingen ikke riktig, jeg siterer : "Ikke en dag uten tv!"

Er ikke så keen på at et useriøst transportfirma skal frakte den frem og tilbake. Så bare på hvordan den ble levert, "this side up" ble rimelig ignorert for å si det sånn..

Hvordan hentet de tv'n din? Hadde de med emballasje og pakket den inn ?
    For å si det sånn, så ville jeg ikke gi den den første transportfyren/firmaet panelet da han ville legge det ned i bilen uten emballering. Fant frem originalemballasjen(som var i biter), og avtalte at han skulle komme tilbake neste dag. Tapet deretter eska sammen. Ble hentet i ettermiddag.

Nå er den i alle fall borte, og speditør har ansvar for videre ferd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt merke til at det er en del ghosting på tv`n, mørke partier blir hengende igjen ved bevegelse. Er dette normalt på lcd tv`er? Er ikke slik på skjermen til pc`n.

Newcomer Jimmith sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dingz.no har testet både denne, samsung 40f71b og sony 40w2000

Alle flat-tv testene på Dingz.no

I prisguiden ligger finner jeg disse (billigste) prisene:

Tatung V42EMGI - 14995,-
    Samsung LE40F71b - 16284,-
    Sony Bravia KDL-40W2000 - 19875,-

Dette er de sitatene jeg fant som nevnte modellene i sammenheng med hverandre. Sonyen ble testet ganske mye tidligere og er ikke mye nevnt i sammenheng med de andre tv'ene (alle sitater fra Dingz.no):

- "40F71 stod ved siden av Tatung 42EMGI, en konkurrent med full HD. På TV-signaler er Samsungen overlegen med varme farger og god kontrast."

- "Tatungen fungerer helt greit som spillTV, selv om den ikke kan måle seg med Samsung 40F71B eller Sony 40W2000."

- "En annen ting vi merket oss er at Tatungen lager mye lyd. Mens Samsungen ved siden av var stille som mus, durte Tatung lystig i vei."

- "Tatungs største problem er at den spiser opp detaljer i mørke partier i bildet. Dette er godt synlig når vi sammenligner med Samsung 40F71B som vi hadde inne på samme tidspunkt."

- "sammenlignet med Tatung 42EMGI er den [40f71b] en soleklar vinner på alle felt."

- "En sterk og god konkurrent til Samsung 40F71 er Sony 40W2000. Vi tipper de to kommer til å knive om oppmerksomheten i butikkhyllene fremover"

Det virker som om det kan være lurt å legge en ekstra tusenlapp i kjøpet ditt hvis du er på 40" 1080p-jakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tatung Nordic
    Begynner å lure på om dette er direkte fake markedsføring. Nå er jeg luta lei av å lete etter riktig servicepartner. Har både blitt henvist hit og dit.
    På anovo fikk jeg først beskjed "ja det beste er vel om du kommer hit til med tv'n din.." Noe som er uaktuelt når jeg har en DOA ved ankomst. Den berømte pressemeldinga er jo rene halleluja meldinga, men virkeligheten er tydelig noe annet.
    Fikk så beskjed om å maile inn defekten til anovo. Her får jeg beskjed om mailen er videresendt. Når jeg ringer vet ingen noe og vedkommende som håndterer det svarer hverken på mail eller telefon.
    Når jeg ber om å bli satt over til vedkommende, bryter linja. Dette har skjedd flere ganger.

Tom på directbuy som nevnes nederst på pressemeldingen er umulig å få tak i på telefon.

"Tatung" som kommenterer på denne siden har fotnote "Tatung Nordic AS" på noen av meldingene sine. Ifølge Brønnøysund er det ikke noe sånt firma registrert. Heller ikke i Sverige eller Danmark finnes det noe Tatung Nordic.

Er dritlei av denne møkkabehandlinga nå og anbefaler folk til å holde seg unna Tatung. Netopp fordi om du får en defekt, finnes det ikke noe service.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enda et bevis på at det er smart å holde seg unna mikke-mus apparatene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    enda et bevis på at det er smart å holde seg unna mikke-mus apparatene...
    Jeg er ikke enig i at Tatung er et mikke-mus apparat. De store på verdensbasis og tv'n er ett bra produkt. Problemet har som kjent vært denne defekten på visse batcher og serviceproblematikken med hvem man skal kontakte. Anovo ringte meg også idag og serviceavtalen er oppe å går nå.

Det viser seg at Tatung Nordic er Directbuy som har agenturen for Tatung modeller.

Har blitt kontaktet derfra nå og om det går som jeg ble forespeilet er jeg fornøyd. Får ny tv på stedet og veggfeste som plaster på såret.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig i at Tatung er et mikke-mus apparat. De store på verdensbasis og tv'n er ett bra produkt. Problemet har som kjent vært denne defekten på visse batcher og serviceproblematikken med hvem man skal kontakte. Anovo ringte meg også idag og serviceavtalen er oppe å går nå.

Det viser seg at Tatung Nordic er Directbuy som har agenturen for Tatung modeller.

Har blitt kontaktet derfra nå og om det går som jeg ble forespeilet er jeg fornøyd. Får ny tv på stedet og veggfeste som plaster på såret.
    La oss håpe at det går like greit for oss andre også. Feilmeldte TV'n forrige uke men har ikke hørt noe enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er noen som helst problemer kontakter dere meg direkte på telefon:
    90208926
    Tatung Nordic AS
    Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er noen som helst problemer kontakter dere meg direkte på telefon:
    90208926
    Tatung Nordic AS
    Tom
    Kjempefint. Lar det gå noen dager til siden det akkurat har vært helg men har jeg ikke hørt noe innen onsdag så får du en tlf fra meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Clint,

Fått tilbake tv'n fra service?
    Fornøyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Clint,

Fått tilbake tv'n fra service?
    Fornøyd?
    Dette har gått som jeg har forventet...

Jeg snakket med Anovo flere ganger FØR jeg reklamerte på den hos MPX(meldte den som DOA). Alle gangene poengterte de ansatte på Anovo at serviceavtalen ikke var formell enda(pickup & return). De hadde ikke deler på lager, ikke nye enheter og ikke tekniker. Anovo var mildt sagt lite imponerte over at mange nettbutikker hadde begynt å selge Tatung uten at avtalen var på plass. Da blir det jo selvsagt masse administrering for dem, misfornøyde kunder osv.

Basert på disse undersøkelsene ba jeg MPX om å gjøre et unntak fra returrutinene, og sende meg en ny enhet direkte. Dette da det ville ta urimelig lang tid før en ny enhet kunne leveres til meg fra Anovo. Etter mye om og men ble det ikke sånn, men etter en stund ringte et budfirma meg. Enheten ble hentet den 06.02.07.

I går, den 21.02.07 ble jeg oppringt av Tollpost som skulle hente en tv hos meg.... Tydelig noen som ikke har snakket med hverandre. Denne var som sagt hentet for lenge siden. Jeg ringte deretter Anovo og spurte om hvordan det lå an med min service. På min defekte enhet hadde tekniker byttet ut strømforsyning. Pipelyden fortsatte å vedvare, så nytt hovedkort var under bestilling. Dette kunne ta tid...(På DOA skal jo NY enhet leveres!!)

Jeg ringte til MPX og forklarte problemet. Sjefen for kundesenteret tok tak i saken og i dag ringte han meg og fortalte at de skulle sende en ny enhet til meg ASAP. Han beklaget forholdet og var veldig behjelpelig.

Jeg skjønner at nettbutikkene ikke kan holde på med utbytteordning selv da dette er meget ressurskrevende. Moralen/poenget i denne saken er at serviceavtaler og rutiner må foreligge FØR man selger et produkt.

Nå er imidlertid avtalen formell, og Anovo bygger opp nytt delelager og varebeholdning, så i fremtiden bør ikke dette by på noe problem.

Jeg får forhåpentlig ny enhet i morgen, og vil selvsagt gi tilbakemelding her om hvordan den er.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080P ser helt fantastisk ut.
    Så TV-en godtar 1080p som inngangsformat uten problemer?

Om du forsøkte; var det stor forskjell på å kjøre inn 1080p og 1080i?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ga jeg opp hele greia. Fikk tilsendt 1 stk ny fra Anovo. Produsert januar 2007. Samme problemet med ulyd fra strømforsyning dersom jeg stilte ned backlight under 70. Avga også høyfrekvent pipelyd når skjermen sto i standby modus. Skjønner ikke at produsenten(e) kan lage en vanlig av/på knapp? Dette holder ikke mål for meg. Skjermen returnert til MPX. Takker forøvrig MPX for forståelse og glimrende kundebehandling.

Tatung selges under andre merkenavn i utlandet, f.eks "Goodman" i England. I tråden jeg linker til(173 sider +), framgår det klart at det er flere andre som sliter med samme problem(er):

goodmans GTVL42W15HD - Page 173 - AV Forums

Dersom Tatung hadde fått orden på dette problemet er det ingen tvil om at jeg hadde beholdt den. Var meget godt fornøyd med dataegenskapene, 1:1 pixelmapping på DVI(som var den eneste datainngangen jeg testet). Jevn bakgrunnsbelysning og meget bra bilde. TV egenskapene var helt OK, verken mer eller mindre. Når man bruker full HD paneler på ordinære TV sendinger, må panelet skalere mye ned. Dette er ikke bra for billedkvaliteten.

Jeg kjøpte primært denne skjermen da HTPC-egenskaper er viktig for meg.

1080P som inngangsformat? Tja, jeg kjørte i alle fall HD klipp i 1080P på skjermen fra min HTPC, men 100% sikker er jeg ikke. Så i alle fall utrolig bra ut. Anbefaler finlesning av tråden jeg linker til.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •