Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 66 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1311
    Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som Tiger har sakset, så er deriblant Johnsen Elektro (uavhengig butikk som ikke tilhører noen kjede) ved Bardufoss en av de som får de inn i neste uke. (i følge de selv kunne de komme med forsendelse i morgen, som jeg dog er mer skeptisk til)

At Panasonic ikke har noe oppdatert på sine hjemmesider i norge synes jeg er dårlig. Dette gjelder også mange flere produsenter hva angår oppdateringer før releaser.

Foreløbig Prisforslag jeg har fått på 42 tommeren: 15990,-

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Som Tiger har sakset, så er deriblant Johnsen Elektro (uavhengig butikk som ikke tilhører noen kjede) ved Bardufoss en av de som får de inn i neste uke. (i følge de selv kunne de komme med forsendelse i morgen, som jeg dog er mer skeptisk til)

At Panasonic ikke har noe oppdatert på sine hjemmesider i norge synes jeg er dårlig. Dette gjelder også mange flere produsenter hva angår oppdateringer før releaser.

Foreløbig Prisforslag jeg har fått på 42 tommeren: 15990,-
    Håper du får den i dag! Gleder med vilt til å høre om dine førsteinntrykk!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt om px70 på uk sidene som er lik pv70 som kommer her. Virker ikke som det mye nytt da Samma kontrast, Forskjellig farge på tv'en. Og den har 1080p signal prosessor og litt mere gradients. Ellers så er det meste likt. Syntes dette var litt skuffende?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gledelig nyhet til dere som venter. Panasonic 42" Plasma-TV TH-42PV70E ligger nå ute på Komplett.no. Løp og kjøp. Den skal komme på lager rundt 24/3.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, ca 22.000,- for TH-50PV70E. Det må jeg si er en meget bra lanseringspris.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Leste litt om px70 på uk sidene som er lik pv70 som kommer her. Virker ikke som det mye nytt da Samma kontrast, Forskjellig farge på tv'en. Og den har 1080p signal prosessor og litt mere gradients. Ellers så er det meste likt. Syntes dette var litt skuffende?
    Det bør i det minste være 1.3 HDMI da, så har de i alle fall litt å slå i bordet med....

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Det bør i det minste være 1.3 HDMI da, så har de i alle fall litt å slå i bordet med....
    Hva skal man med det på en skjerm som ikke har nok fargegjengivelse til å utnytte det? Kan ikke se at det har noe for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok å benytte 30dgr returett på 50pv60 og heller gå for 50pv70 evnt 50px70. Håper bare ikke det er like mye elektronisk støy på den nye.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hva skal man med det på en skjerm som ikke har nok fargegjengivelse til å utnytte det? Kan ikke se at det har noe for seg.
    Ser i det minste bra ut på spesifikasjonslisten deres....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre her som syntes PV70 kommer med lite nytt i forhold til pv60 ?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre her som syntes PV70 kommer med lite nytt i forhold til pv60 ?
    Jo, synes også det. Vanskelig å si hvor mye bedre det blir med ny bildbrikke, kan utgjøre en del. Ellers så har de nok forbedret andre ting også som ikke kommer frem på spesifikasjonene. Tviler på at det utgjør mye, men vi får se når de kommer. De nye Pioneer skjermene som kommer til høsten er helt klart mye mer spennende. Der snakker vi om skikkelig kvalitets sprang.

Når det gjelder dette med 1080p støtte som de nye skal ha, forstår jeg ikke helt hva det er som er nytt. Min PV600 tar jo imot 1080p og nedskalerer. Har prøvd 1080p med en Oppo 981, og det fungerte uten problemer.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jo, synes også det. Vanskelig å si hvor mye bedre det blir med ny bildbrikke, kan utgjøre en del. Ellers så har de nok forbedret andre ting også som ikke kommer frem på spesifikasjonene. Tviler på at det utgjør mye, men vi får se når de kommer. De nye Pioneer skjermene som kommer til høsten er helt klart mye mer spennende. Der snakker vi om skikkelig kvalitets sprang.

Når det gjelder dette med 1080p støtte som de nye skal ha, forstår jeg ikke helt hva det er som er nytt. Min PV600 tar jo imot 1080p og nedskalerer. Har prøvd 1080p med en Oppo 981, og det fungerte uten problemer.
    Men da kan vi med pv60/600 føle oss bra da Tydelig bare en ny skjerm med ny farge og noen ting her og der. Ingen store ting som bedre oppløsning, bedre kontrast, sortnivå?, osv. Var det like lite som blei gjort når pv60 kom?

Rart de ikke kommer med noe skikkelig mot pioneer da. Trodde liksom de var erkerivalen dems jeg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der med 1080p støtte er vel noe de har begynt å skrive for at folk ikke skal bekymre seg, eller kjøpe full HD LCD istedenfor......

Det beste nye er vel lanseringsprisen og designet..... men tidlig å si enda da. Venter i spenning på de første testene. Noe bildeforbedring må de jo ha fått til......

Pioneer vil nok knuse denne til høsten, de har jo bygd opp en ny skjerm fra bunnen av, men til en pris folk flest ikke vil ta seg råd til (vil jeg tro), dessuten er det 7 måneder til. Folk vil synes 30-35 lapper er meget dyrt for en 50 tommer når den tid kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig lav pris i forhold til PV60, noen som aner hva elkjøp legger den ut for?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da kan vi med pv60/600 føle oss bra da Tydelig bare en ny skjerm med ny farge og noen ting her og der. Ingen store ting som bedre oppløsning, bedre kontrast, sortnivå?, osv. Var det like lite som blei gjort når pv60 kom?

Rart de ikke kommer med noe skikkelig mot pioneer da. Trodde liksom de var erkerivalen dems jeg.
    hehe det virker som om du er glad for at PV70 ikke er revolusjonerende. Ta det med ro xdim. Din PV60 som du for noen uker siden mente var det eneste riktige tv-kjøpet har ikke forandret seg, selv om det viser seg at etterfølgeren blir mye bedre.

Selv om du aldri har sett skjermen, konkluderer du med at PV70 ikke er "skikkelig". Du konkluderte vel også for et par dager siden at skjermen ikke kom på markedet før om flere måneder. Du bommet vel med ganske nøyaktig...flere måneder.

For meg som skal kjøpe ny TV nå, virker det imidlertid som om Panasonic kommer med et bra alternativ.
    Flere ting er forbedret (dette er ikke spekulasjoner..)

1. Design
    2. Bedre bildebehandlingsteknikk - enda bedre visning av hurtige bevegelser, støybehandling etc.
    3. Det nye G10-panelet har bedre energiforbruk, og forbedret resistens mot innbrenning.
    4. Antirefleks-behandling er noe bedre.
    5. Ingen vifter

Design, reflekser i glass og viftestøy var hovedårsakene til at jeg leverte tilbake en 37PV60 jeg hadde på hjemlån. Dette er problemer som nå er løst/forbedret.

Synes det ser bra ut jeg..selv om xdim har konkludert med at panasonic har tapt kampen mot pioneer, før noen av de nye skjermene er kommet i butikken.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evra
    hehe det virker som om du er glad for at PV70 ikke er revolusjonerende. Ta det med ro xdim. Din PV60 som du for noen uker siden mente var det eneste riktige tv-kjøpet har ikke forandret seg, selv om det viser seg at etterfølgeren blir mye bedre.

Selv om du aldri har sett skjermen, konkluderer du med at PV70 ikke er "skikkelig". Du konkluderte vel også for et par dager siden at skjermen ikke kom på markedet før om flere måneder. Du bommet vel med ganske nøyaktig...flere måneder.

For meg som skal kjøpe ny TV nå, virker det imidlertid som om Panasonic kommer med et bra alternativ.

1. Design
    2. Bedre bildebehandlingsteknikk - enda bedre visning av hurtige bevegelser, støybehandling etc.
    3. Det nye G10-panelet har bedre energiforbruk, og forbedret resistens mot innbrenning.
    5. Ingen vifter

Design, reflekser i glass og viftestøy var hovedårsakene til at jeg leverte tilbake en 37PV60 jeg hadde på hjemlån. Dette er problemer som nå er løst/forbedret.

Synes det ser bra ut jeg..selv om xdim har konkludert med at panasonic har tapt kampen mot pioneer, før noen av de nye skjermene er kommet i butikken.
    Oi ser ut som du har misforstått meg fulstendig.

snakker ikke om at noen har tapt noe kamp her, men syntes bare pv70 kommer med lite nytt. Det må være lov å kritisere. Ja jeg er veldig glad den ikke er revlusjonær ny siden jeg har en pv60. Så kan jeg slappe av med min "gamle" pv60 enda

Det med at skjermen ikke kommer enda holder jeg fast på. Vil nok ikke se den på elkjøp før om noen måneder. Vent å se hvem som får rett Panasonic slipper ikke et produkt på norske markedet før dem har fått på plass info på hjemmesidene deres. Merk også at komplett bare har satt en foreløpig dato. Og han som så hemmelig har fått info at skjermen kommer til norge da og da, er nok litt på viddene. Mulig noen få "heldige" kan få tak i en test skjerm og sånn.

En ting til som du ikke har peil på. Design, reflekser i glass og viftestøy.

Design kommer helt ann på brukere, reflekser er det samme (se på bildene over i denne tråden) og viftestøy vet vi ikke noe om enda.

Men slapp av. Jeg digger panasonic, men er veldig glad for at pv70 ikke har så mye nytt (selvfølgelig lei meg også siden jeg hadde håpet de skulle slippe noe mer kult).

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evra

1. Design
    5. Ingen vifter

Helt enig!

Dersom det er meg du mener Xdim er på viddene ettersom jeg så feilaktig i din tankegang har mottatt såkalt hemmelig info om at skjermer er på tur til butikkene. Er det desverre ingen andre en du som er på viddene her. Kanskje du ikke liker det helt, men jeg hører mye heller på den infoen jeg blir gitt av forhandler fremfor dine tomme påstander.

Jeg hadde selv tenkt å kjøpe PV60 rett før jeg oppdaget denne tråden hvor det er nye modeller på gang fra Panasonic. Tenkte selv at kanskje det enda var lang tid før disse kom ut og at jeg like greit kunne bare kjøpe PV60 da jeg ikke er av de mest tolmodige.

Men; jeg pratet med forhandleren angående disse nye panelene fra Panasonic og spurte om når disse ankom butikk. Han skulle dobbeltsjekke dette med panasonic og ringe meg opp. Svaret jeg fikk litt senere var at disse skulle komme i neste uke mest sannsynlig på tirsdag. Og forhandleren hadde ingen betenkeligheter med at de ikke ville komme. Hvorfor skal man ikke stole på oppgitt informasjon fra Panasonic norge liksom?

Det virker her som Xdim mener representanter fra Panasonic ikke har rett og Jarle Ruud på sitt svar på ett forum er ren løgn. Ettersom Xdim mener det tar måneder. Hvorfor tar du ikke bare å ringer å sjekker selv? fremfor å komme med slike negative tilbakemeldinger hele tiden. Virker som du ønsker at ingen skal ha denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi ser ut som du har misforstått meg fulstendig.

snakker ikke om at noen har tapt noe kamp her, men syntes bare pv70 kommer med lite nytt. Det må være lov å kritisere. Ja jeg er veldig glad den ikke er revlusjonær ny siden jeg har en pv60. Så kan jeg slappe av med min "gamle" pv60 enda

Det med at skjermen ikke kommer enda holder jeg fast på. Vil nok ikke se den på elkjøp før om noen måneder. Vent å se hvem som får rett Panasonic slipper ikke et produkt på norske markedet før dem har fått på plass info på hjemmesidene deres. Merk også at komplett bare har satt en foreløpig dato. Og han som så hemmelig har fått info at skjermen kommer til norge da og da, er nok litt på viddene. Mulig noen få "heldige" kan få tak i en test skjerm og sånn.

En ting til som du ikke har peil på. Design, reflekser i glass og viftestøy.

Design kommer helt ann på brukere, reflekser er det samme (se på bildene over i denne tråden) og viftestøy vet vi ikke noe om enda.

Men slapp av. Jeg digger panasonic, men er veldig glad for at pv70 ikke har så mye nytt (selvfølgelig lei meg også siden jeg hadde håpet de skulle slippe noe mer kult).
    Her var det mye å ta tak i, men jeg gidder ikke. Livet er for kort til å diskutere med deg xdim.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg digger panasonic...
    hehe. Ja panasonic lager sikkert tv'er for at folk skal bli uvell. Tydelig at du er en pioneer fanboy. Fanboys ser ikke noe feil med sitt egne produkt vettu
    Fanboys er lite nyanserte. I begge leirer.

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    utrolig lav pris i forhold til PV60, noen som aner hva elkjøp legger den ut for?

Må bare få minne om at Elkjøp var dyrere på PV60 stort sett i hele fjor. For de hadde jo "spesialmodellen" PV62
    Så er vel ikke umulig at de samme skjer igjen?

Side 7 av 66 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •