Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 66 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig er 42" PX 700 kommet

Etter å sett på de fleste plasmamodeller i 42" og 50" de siste 5 år og lest om flatskjermer i tidsskrifter og på diverse forum i nesten like lang tid ,fikk jeg i går min første plasaskjerm - en Panasonic PX700 E - etter nøyaktig 4 mnd. ventetid.
    Selv for en "voksen" mann som meg ,var første trykk på powerknappen etter å ha montert den et "stort" øyeblikk - nesten på linje med barns opplevelser på julaften.
    Jeg skal komme tilbake med mer detaljerte seererfaringer seinere, men vil innledningsvis bare si at i forhold til prisen jeg betalte - 12000 kr- er tv-en et kjempekjøp.
    Jo da,jeg har sett den ved sida av Pio 428 i butikk. Pioneer har noe bedre sortnivå og noe mer metta farger, men dette er forskjeller man neppe vil bry seg mye om når du ser på PX 700 isolert.Bilda (SD-sgnaler)sett 2,5 m fra skjermen er imponerende med parabol som signalformidler - og jeg er kritisk.
    I tillegg vil jeg nevne at TV-en er absolutt lydløs, ikke antydning til noe elektronisk buzz, selv med øret inntil baksida av skjermen - imponerende. Jeg har heller ikke registrert noen ulyder fra "karosseriet" hittil.
    Jeg kjøpte 700-modellen pga flere tilkoblingsmuligheter, utseende ! ,lydsystem og antirefleksbelegget på glasset.
    Alle disse "fortrinna" har alt etter 10 t bruk vist seg å oppfylle mine forventninger .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det går å stille ned lyden på lydutgangen bak tven? Kobla den til anlegget, som er ganske herja og mangler bl.a volumknapp men er ellers ganske bra, lyden blei jævli høy...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TH-42PV70 på ukens tilbud til 8995,- på Netshop nå:
    Panasonic TH-42PV70 42" Plasma HDTV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Vil dere si det er verdt å gå for denne eller er det andre Panasonic modeller som er verdt å vente på / legge på et par tusen ekstra for?

Har god erfaring med Panasonic så vil i utgangspunktet gå for en Pana skjerm, står dog litt mellom 50" og 42" .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av another_visitor

Vil dere si det er verdt å gå for denne eller er det andre Panasonic modeller som er verdt å vente på / legge på et par tusen ekstra for?

Har god erfaring med Panasonic så vil i utgangspunktet gå for en Pana skjerm, står dog litt mellom 50" og 42" .

Jeg klarte ikke å la være, så jeg handlet den på dette tilbudet. Som jeg må si er en svært god pris. Ser også ut som jeg får varen allerede i dag, da jeg har fått bekreftelse på at budbilen har plukket opp varen. 1 dag leveringstid må jeg si er bra.

Har selv hatt 50" av samme modell før, så jeg vet jeg får en bra TV. Helt klart å anbefale. Ser mest film, men bruker den også en del på min PS3. Har aldri vært noe problem med innbrenning - og refleksjon har det vært ganske lite med (men jeg har ikke veldig masse vinduer i stua).

Om man går for 42" eller 50" er egentlig bare snakk om hva man har plass til, jeg elsker min 50" - men nå som jeg har flyttet til en mindre stue er 42" akkurat perfekt.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette paralellimport siden det bare er engelsk bruksanvisning?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Er dette paralellimport siden det bare er engelsk bruksanvisning?
    *bump*

Noen som vet?

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet egentlig ikke, men må nok regne med det

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en plass til samme pris, faktisk 5 kroner billigere :-D

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=16628

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det egentlig noen ulemper knyttet paralellimport når tv'en kjøpes i en større, trygg norsk nettbutikk?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket med en fersk selger i Oslo avd nå. han visste ikke om det er paralellimport men at norsk kjøpslov gjelder. Da er det vel ikke noe problem? Greit at det er en fysisk butikk også så man kan dra ned å nappe dem litt i slipset hvis de ikke følger opp

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    snakket med en fersk selger i Oslo avd nå. han visste ikke om det er paralellimport men at norsk kjøpslov gjelder. Da er det vel ikke noe problem? Greit at det er en fysisk butikk også så man kan dra ned å nappe dem litt i slipset hvis de ikke følger opp
    Men det står jo utgått hos netshop nå uansett :?
    Eller skulle de få inn igjen?

Jeg bestilte uansett hos avhifi igår kveld, treger litt på jeg ikke gikk for Panasonic TH-42PZ70EA heller... Sikkert godt nok med gamle modellen uansett

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal kjøpe meg en pv70 snart også, skal vel mye til for å få så god tv til den prisen.

Ang PZ70 og PV70 så syntes jeg faktisk pz70 så bedre ut i butikken der de stod vedsiden av hverandre. Jeg likte ikke det antirefleks filteret til pz70, det gjorde bildet litt mere diffust, på en måte som om det var mye støv foran bildet. Sortnivå fikk jeg ikke sammenlignet da det var i opplyst butikk. Uansett så tror jeg pv70 er ett bedre kjøp, iallefall når man tar prisen i betraktning.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Tror jeg skal kjøpe meg en pv70 snart også, skal vel mye til for å få så god tv til den prisen.

Ang PZ70 og PV70 så syntes jeg faktisk pz70 så bedre ut i butikken der de stod vedsiden av hverandre. Jeg likte ikke det antirefleks filteret til pz70, det gjorde bildet litt mere diffust, på en måte som om det var mye støv foran bildet. Sortnivå fikk jeg ikke sammenlignet da det var i opplyst butikk. Uansett så tror jeg pv70 er ett bedre kjøp, iallefall når man tar prisen i betraktning.
    Har hørt samme erfaringer fra andre selv, særlig på "vanlige" signaler som parabol, kabel ol..
    Men synes selve tvèn er mye finere på den nye modellen, mer som en pioneer for arbeiderklassen :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har pc'n tilkoblet denne?

Hva er best VGA eller HDMI?

Jeg lurer på å flytte pc'n opp i stua og koble den til min pv70 men er litt usikker på om den egner seg til pc skjerm.

Jeg har bare vga på pc'n og den blir kunn brukt til å surfe nettet og handle ting jeg egentlig ikke trenger :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI og DVI er meget mye bedre enn VGA, spesielt synlig med PC koblet til større skjermer. HDMI overfører også lyd i tillegg til bilde.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI og DVI er meget mye bedre enn VGA, spesielt synlig med PC koblet til større skjermer. HDMI overfører også lyd i tillegg til bilde.
    Ja vel, kan du bekrefte at pv70 støtter 1:1 pixelmapping over hdmi? hvis ikke så blir jo skarpheten på bildet overlegent med vga som støtter pixelmapping.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Enda en plass til samme pris, faktisk 5 kroner billigere :-D

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=16628
    Da gikk prisen opp til 9490,- hos avhifi...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDCP-problemer

Noen her som har hatt problemer med HDCP på PX70?

Jeg har prøvd tre forskjellige kabler og både DVD-spiller (Oppo 980H) og XBOX360, men får feilmelding/bilde forsvinner etter 5 sek pga. HDCP.

Håper jeg ikke må levere den inn på reparasjon pga. dette.. alt annet fungerer helt fint via HDMI (spilling og PC).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig en 50PX70EA i hus! :-D Bestillte opprinnelig en PV70F 20. september, men fikk denne istedet til samme pris. (kr 15034,-)

Første inntrykket er bra, spesillt farge- og svartgjengivelsen er imponerenede.
    Men jeg er litt usikker på om jeg synes skarpheten er like god som på 50PV60 som jeg hadde hjemme en måned i fjor. Litt vanskelig å si egentlig uten å sammenligne de side om side. Jeg har Get digitaltv og det er særlig ved sportssendinger jeg synes Bjørndalen & Co kan virke litt uklare. Er det noen som har hatt muligheten til å sammenligne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg studert biledkvaliteten grundigere og nå lurer jeg nesten på om det er noe galt med tven. Ansiktene får masse fargestøy i mørke scener. Det virker ikke som om skjermen klarer å gjengi hudfarge dersom det er mørkt og det er varierende skygger i ansiktet. Den bommer totalt og det ser for meg ut som den heller gjengir en slags flimrende støyete grønnfarge. Noe av det samme problemet oppstår f.eks. rundt fakkler når det er mørkt i rommet. Da blir det en flimrende glorie rundt flammen. Filmen jeg har brukt når jeg testet skjermen er Ringenes Herre, Ringenes Brorskap på vanlig dvd. I tester står det (Folke-plasmaen) at denne skjermen skal gjengi nærmest sømløse graderinger i mørke scener. Denne beskrivelsen stemmer overhodet ikke på den skjermen jeg har hjemme. Er det noen som har opplevd noe lignende på sin PX/PV70?

En annen ting som jeg synes var litt rart når jeg pakket ut tven var at det ikke var en plastfilm rundt kanten. Denne er jo i pianolakk og da skulle en jo tro at det var noe som beskyttet den blanke overflaten mot smuss og fett under pakking og frakt. Leveres PX70 uten plastfilm? Lurer nesten på om jeg har fått en brukt tv.

Side 64 av 66 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •