Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde-innstillinger PV70

Morn.
    Mottok min nye PV70 fra Komplett på tirsdag og i går skulle jeg sitte meg ned med kalibrerings-DVD for å stille inn bilde. Jeg gikk gjennom DVD`en og stilte inn kontrast, lysstryrke skarphet osv. Men når jeg slo på tv`en senere var alle dise innstillingene borte, dvs at de ikke hadde blitt lagret. Fant ikke noe "Save" valg i menyen, noen som har noen tips?
    Jeg så også at bilde mitt er litt skeivt, det skulle vært litt mer mot høyre. Dette fant jeg ikke innstillinger for i menyen. Finnes dette på denne tv`en?
    Har også lest et sted at tv`en bør kjøres med lav kontrast og lysstyrke til å begynne med, for å kjøre inn tv`en. Er dette riktig? Evt hvor lenge bør dette gjøres?
    Ellers må jeg si at jeg er utrolig fornøyd med bildet i tv`en. Det var en stoooor overgang fra min gamle 20`hybeltv som har vært min trofaste venn i lengre tid. Da jeg skulle stille inn bildet var det ikke store korrigereingen som skulle til for at bilde ble enda lit bedre, så det ser ut som om fabrikk-innstillingene på denne tv`en var meget bra satt opp.
    På forhånd takk for svar.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Instillinger skal lagres automatisk. Hvis de ikke gjør det så er det noe galt med TV'en. Pass imidlertid på at du ikke har byttet mellom dynamisk, normal eller cinema etter at du gjorde instillingene. Hver av disse tre lagrer instillingene separat. Endringer på dynamisk endrer ikke instillingene på normal, etc.

I tillegg lagres instillingene for hver inngang separat.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min TH-50PX720 i 10 dager, og er veldig tilfreds med skjermen. Ifølge beskrivelsen oppskalerer skjermen signaler fra alle kilder til 1080p. Hvorfor i all verden gjøres det når oppløsningen på skjermen er 1366x720?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ja, da kom det plutselig ei solid rosa vertikal stripe over hele skjermens høyde på min 42PV70 også. Satt og så på Nytt på Nytt og plutselig dukket den opp gitt. Sukk.
    Har fått samme problem på omtrent akkurat samme sted, bare blå
    Tvn er under 1 år gammel, kjøpte den gjennom et powebuy her på
    Avforum,fra et firma med navn Master-It. Master-It er konkurs,så det
    blir vel til at jeg kjøper ny tv, irriterende greier
    Begynner også å lure litt på driftsikkerheten på disse Pv70 tvne
    Billige og bra bilde men?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert håpet er ute for din TV. Dersom du har en modell med E-bakerst så vil jeg tro Panasonic Nordic vil erstatte panelet. Dersom Master-IT parallellimporterte skjermene så er det værre...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert håpet er ute for din TV. Dersom du har en modell med E-bakerst så vil jeg tro Panasonic Nordic vil erstatte panelet. Dersom Master-IT parallellimporterte skjermene så er det værre...
    Er desverre en P modell,beregnet for Polen
    Hele panelet må byttes ut,billigst å kjøpe ny tv.
    Mvh David Berglyd

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av David
    Er desverre en P modell,beregnet for Polen
    Hele panelet må byttes ut,billigst å kjøpe ny tv.
    Mvh David Berglyd
    Det må da være reklamasjonsrett uavhengig av hvilken modellbetegnelse den har? Hør med Service-eksperten.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verden er nok ikke så enkel desverre. Jeg er i samme situasjon, men selger jeg kjøpte skjermen av er heldigvis ikke konkurs. Poenget her er at Panasonic Nordic vil dekke panelet dersom skjermen ikke er parallellimportert. For de parallellimporterte skjermene (ref. P-modellen) så er det Panasonic i Tsjekkia som sitter med nøkkelen. Der gis det kun 18 måneders fabrikkgaranti. Dvs. garantien løper fra den dato panelet er produsert. Det er flott med norsk lovverk, men det hjelper ikke dersom selger er konkurs.

Et serviceverksted i Norge vil måtte få arbeidspenger for sin del av jobben, men igjen, dersom selger er konkurs så er det lite arbeidspenger å hente...

Dagens moral: IKKE kjøp skjermer som er parallellimportert. :evil:

Jeg har en sak gående på 7. uke nå og er svært nær å ta saken til gud-vet-hvilken-plass-som-helst, for nå er jeg rett og slett forbanna. Har vært tolmodig siden i fjor og serviceverkstedet jeg forholder meg til har vært suverene. Det er selger (norsk nettbutikk) som er sendrektige for å si det pent.

Mulig sendrektigheten skyldes at de selv egentlig ikke er klar over de begrensningene parallellimport medfører av uklarheter når regningen skal gjøres opp mellom produsent, selger og serviceverksted. Og, i mellomtiden sitter altså kjøperen med skjegget i postkassa...uansett hva Forbrukerkjøpsloven dikterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic TH-42PX71E VS Panasonic TH-42PV70 hos netonnet.no

Hei Godtfolk!
    Etter en tids tenking og lesing satser jeg nå på panasonic plasma! Hva er forskjellen på disse 2 hos netonnet.no?:

NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Noen hundrelapper i prisforskjell...hvorfor? Og er en av disse såkalt "paralellimportert"? Hvilken av de 2 skal jeg satse på?

Mange takk på forhånd!
    e

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet

Den eneste forskjellen (såvidt jeg kan se/vet) er at PX modellen har innebygd digital tuner. Denne kan du ikke bruke på RiksTV, siden den i TVen tar Mpeg2, mens RiksTV sender Mpeg4. Bor du i nærheten av Svenskegrensa kan du få bruk for den.

Egentlig er det hipp som happ hvilken du kjøper.Jeg var ute etter PV modell, men da jeg kjøpte fantes det bare PX å få tak i så da kjøpte jeg det, prisen ble omtrent det samme.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for svar. Så at den ene modellen heter 71 og den andre modellen heter 70 har heller ikke noe å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og er netonnet.no til å stole på?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke ennå.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis den ikke er på lager så vær obs på at du kan måtte vente en stund før den kommer inn.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiri0007
    Og er netonnet.no til å stole på?
    Har en kompis som kjøpte TV derfra for en stund siden og det gikk greit. Rimelig kjapp levering.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levering er en ting, oppfølging i etterkant noe annet. Akkurat nå føler jeg at en pakke tørre kjeks faktisk er ganske spennende i forhold til oppfølgingen...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levering er en ting, oppfølging i etterkant noe annet. Akkurat nå føler jeg at en pakke tørre kjeks faktisk er ganske spennende i forhold til oppfølgingen...
    Det er vel der det ofte svikter ja. Sånn sett er det greit å ha en butikk å forholde seg til, får iallefall sett fjeset på dem man er forb***** på.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update: Stripene på panelet lønner det seg tydeligvis ikke å fikse, så NetonNet.no har valgt å gi meg ny flatskjerm. Takk. Case closed.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update: Stripene på panelet lønner det seg tydeligvis ikke å fikse, så NetonNet.no har valgt å gi meg ny flatskjerm. Takk. Case closed.
    Bra at det ordnet seg da.
    Og så får du ta en pakke tørre kjeks og feire med

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt..

Da er en PV70 bestilt fra netonnet, spent på om jeg får noe tull git.. krysser fingrene...! Sendte de en mail, og de bedyret at de hadde den på lager for omgående leveranse.. 1000 kr billigere enn konkurentene gjorde utslaget for meg med slank lommebok.

Side 63 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •