Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 66 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1311
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vlad
    hentet min px74 i dag på expert. lurer på et par ting:
    koblet dvd med hdmi kabel til tv. når jeg via av knappen trykker inn hdmi 1 eller 2 vises filmen 3-4 sekunder pg så blir det svart. funker dog med scart.

etter å ha vært på dvd eller på av knappen og skal tilbake til tv. må jeg restarte get digital dekoder boksen og da kommer tv signalene inn. virker rart.Noen som kan hjelpe?

svær jæskla eske var det. tok den ut av esken og fikk plass i baksetet
    Hva slags DVD spiller? Har du brukt HDMI på andre TVer? Har du andre kilder med HDMI tilkobling?

Min (PX70) blir og svart, men sjekker gjennom de forskjellige formatene i 10 sek. omtrent før det kommer bilde. Slik er det også når jeg bruker RiksTVboksen.

Velkommen til forumet og forresten
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva slags DVD spiller? Har du brukt HDMI på andre TVer? Har du andre kilder med HDMI tilkobling?

Min (PX70) blir og svart, men sjekker gjennom de forskjellige formatene i 10 sek. omtrent før det kommer bilde. Slik er det også når jeg bruker RiksTVboksen.

Velkommen til forumet og forresten
    takk for det !
    Nei har ikke brukt slikt før. har en thomson ett eller annet dvd spiller. billig og mest for at den gamle ikke funket og at det var hdmi kabel med. kosta 500 kroner.
    ingen andre kilder med hdmi tilkobling nei.
    skal se etterpå om den kommer etter liten stund om det er slik at den sjekker gjennom formatene.

det funka ikke. fikk lagt kabel tv på av 1 og finner dermed tv signaler via av .når tv starter finner den de automatisk. har stilt inn på hdmi på dvd spilleren men er bare scart som virker

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det virke som at det er noe galt med TVen, men det kunne kanskje vært lurt å prøve med en annen DVD spiller før du sender inn TVen. Evt. prøvd din DVD spiller på en annen TV.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PANASONIC Plasmaskjerm TH-37PX71E

Hei folkens. Mitt første innlegg og jeg gjør sikkert mange feil.
    Jeg finner denne tven hos pixmania for 7899, etter min mening et godt kjøp, men er det noen som kan si meg hva forskjellen på 70 og 71 er og hva E står for i slutten på modellbetegnelsen.

Ha en god dag.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg forsøkte som du skrev, holdt inn f og -v tasten samt at jeg trykte 0 tre ganger - jeg kom da inn i menyen, men klarte ikke å gjøre noen endringer der har du noen forslag eller vet du hva jeg må gjøre??? Da jeg holdt inn kun -v og trykte i tasten tre ganger kom jeg kun til self check, måtte da slå av hovedstrømmen og alle mine innstillinger ble slettet Håper du kan hjelpe meg, da jeg vil ha max ytelse utav skjermen. Jeg har en th50px70.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal:

1. Trykke -/v knappen i fronten
    2. Trykke 3 ganger på AV-knappen på fjernkontrollen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Da kan det virke som at det er noe galt med TVen, men det kunne kanskje vært lurt å prøve med en annen DVD spiller før du sender inn TVen. Evt. prøvd din DVD spiller på en annen TV.
    takk. skal teste den på annen tv først .

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -V + 3x"i" vil alltid resette tven til default, så ikke trykk det dersom det ikke er meningen å nettopp gjøre dette...

-V +3x"i" for å resette

-V +3x"0" for å slå på "hotel mode" og dermed få tven til å defaulte til en valgt input (f.eks HDMI1 dersom du har tv/sat/kabel-tuner koblet til denne)

-V +3x"AV" for... hmm.. husker ikke helt.

Hvor er "the complete panasonic hidden menu thread"?? :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stor forskjell i lyd på TV og DVD

Heisan folks,

jeg sliter litt med at det er stor forskjell i lydkvaliteten på DVD filmer og vanlige TV sendinger.

Jeg har en Oppo 980 DVD spiller koblet med HDMI kabel mot plasmaen (en Pana 37" PV 70). TV signalene går rett fra uttaket i veggen og inni TV'en, uten noen digital dekoder. Lyden på TV sendingene er bra, men lyden når jeg spiller en DVD film er heller dårlig :evil: . DVD'en er koblet mot HDMI 1 inngangen på plasmaen.

Noen som vet om det er noen innstillinger jeg må justere på, eller noe annet som kan gjøre lyden på DVD vesentlig bedre?

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du surround anlegg eller bruker du lyd på tv?

Hvis du har en receiver så vil det lønne seg å bruke kabel fra DVD-spilleren direkte til receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KennethJS
    Snakket med butikken nå. De er fantastiske.

De sa at om det ikke blir bedre, sender de en budbil. 0,- i ekstra utlegg for meg.

Men, lell...noen som har opplevd at disse bare forsvinner? Denne pixelen har ikke helt bestemt seg for om den er død, blinkende eller "stuck". Noen somo har opplevd at de vekkes til liv?
    Min skjerm kom med 8 døde subpixler, men nå er alle unntatt 2 lys levende igjen. Spesielt om de begynner å blinke er det nok ikke lenge før de våkner helt, mulig det går litt kjappere om du kjører med et helt hvitt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Har du surround anlegg eller bruker du lyd på tv?

Hvis du har en receiver så vil det lønne seg å bruke kabel fra DVD-spilleren direkte til receiver.
    Jeg bruker bare lyd på TV ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om V-Real II prosessoren gjør en god jobb?

Lurte på om bildet blir mye bedre på vanlig dvd med HDMI og oppskalering til 1080p i forhold til Scart/component.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes absolutt v-real II prosessoren gjør en god jobb, men signalet bør jo være så bra som mulig uansett.
    Hadde i løpet av forige vinter tre sorskjellige plasma skjermer, først to samsung og så en LG, før jeg gikk for min PX70E når den endelig kom, men utstyret for dvd og parabol var det samme...
    De andre skjermene var så kresen og var på inn signalet, at det alene var grunn til å levere inn igjen skjermene.. Artefakter og bildestøy så ut i natten, spesielt på en middels film via viasat boksen. Tåke effekter og elndige detalj gjenngivelser som jeg enda ikke har kommet over !
    Nå er jo viasats sendinger for HD å regne, skal det stå til sammenligning og kablingen er identisk.
    Svar til slutt da--- Prosessoren er absolutt god.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hei
    Dette er min første plasma tv og er kjempefornøyd (px70 42")
    Lurer på en ting . Når jeg kjører oppskalert fra oppo 971 dvd 720p via hdmi så viser tvn "delt " bilde ved 1080i ser det ut som om det er tre bilder over hverandre , finner ikke noe fornuftig i bruksanvisningen , så tips taes med takk
    gubben
    Har samme problemet med min Panasonic og min Cambridge DVD 79. Noen som har løst problemet? Noen som har fått tak i gammel software for Caambridge DVD79. Har hørt at dette problemet oppstår etter softwareoppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mcslu
    Heisan folks,

jeg sliter litt med at det er stor forskjell i lydkvaliteten på DVD filmer og vanlige TV sendinger.

Jeg har en Oppo 980 DVD spiller koblet med HDMI kabel mot plasmaen (en Pana 37" PV 70). TV signalene går rett fra uttaket i veggen og inni TV'en, uten noen digital dekoder. Lyden på TV sendingene er bra, men lyden når jeg spiller en DVD film er heller dårlig :evil: . DVD'en er koblet mot HDMI 1 inngangen på plasmaen.

Noen som vet om det er noen innstillinger jeg må justere på, eller noe annet som kan gjøre lyden på DVD vesentlig bedre?
    Bumper denne. Noen som kan hjelpe?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mcslu
    Bumper denne. Noen som kan hjelpe?
    Kan jo være noe med lydsignalet Oppo'en sender ut. Sjekk innstillingene for lyd til å begynne med.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har Panasonic i kombinasjon med produkter fra Harman/Kardon?

Min DVD 22 reagerer nemlig på signaler fra fjernkontrollen til TV'en, slitsomt at dvd-spilleren slår seg av og på i hytt og pine! Receiveren min fra H/K, AVR 340, reagerer derimot ikke på dette.

Forslag til andre løsninger enn å skifte dvd-spiller? Forslag til hvor jeg kan poste topic om dette?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dvd 22 og Px-70, men har aldri opplevd det du beskriver..

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo litt merkelig. Jeg har jo PX71 som er akkurat samme TV. Såvidt jeg har registert er det kun av/på og AV-knappen som DVD 22 reagerer på, men så bruker jeg nesten ikke andre knapper heller.

Side 62 av 66 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •