Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 66 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men om jeg tar den ut av esken kanskje? jeg MÅ jo få den med meg hjem..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilhenger? Venner med større bil?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ta den ut av eska tror jeg er risky, jeg hadde ikke gjort det for å si det sånn..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, at jeg ikke tenkte på dette før da.

Litt vanskelig å gjøre om planene.. Jeg får ta med meg bobleplastrullen fra jobben. samt noen flotte pappaplater. Pakke ut tv'en, få den in, og så pakke rundt den...eller no..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'en står jo på isoporføtter i hvert hjørne. Mener bestemt at den står relativt stødig i de to underste føttene med resten av. Hvis du tar en stropp rundt de to isoporføttene (slik at de sitter fast mot tven) og så finner en lur løsning på å få tven til å stå uten å velte, så er du vel der tror jeg.

Få noen til å sitte å holde den? Noen du _stoler_ på! Good luck!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelige greier, nå er det grønne feltet tilbake på skjermen. Det er en px74. Kom nesten umiddelbart etter jeg slo på tvn første gang. For så å være borte noen timer. Men i går etermiddag var den tilbake. Kun ventre side av skjermen. Og den er ca 5 cm brei. HAr sett mer nøye på det og det fletet tilsvarer fra det svarte feltet på teksttv eller tilsvarende 14:9 format. Hvis en går helt nærme så kan en telle 32 grønne vertikale striper med tynne små rød striper mellom.

Er det noen som har en ide? Kan det være innbrenning allerede? Har vært forsiktig med kontrasten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mulighet, lei en tilhenger. Koster ca 100.- timen. Jeg leide en henger for en time, og det er vel en billig forsikring .-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med fyren på Avhifi nå som kunne fortelle at det aldri har vært noe problem for folk å få den med seg hjem. Mange hadde riktignok pakket den ut av den største esken. Men han selv hadde til og med fått den med seg i en Citroen El-bil

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tar den ut av eksen så går nok skjermen i de fleste biler.
    Esken er enorm: 155x40x80, mens skjermen bare er 102x10x68.
    Skjermen går i de fleste bakseter, men ville hatt med meg noen til å holde på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke jeg som kjører, så jeg skal selv holde den

Gleder meg til i kveld. HAr ikke så veldig oppdatert utstyr når det kommer til dvd-spiller og sånt, men det skal vel se bra ut alikevel.

Planlegger hva som blir første film...

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kommet deg vel hjem med den eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er et bilde av feilen på skjermen min.

Noen som har ide?

Har byttet på scart kabler for å se om det er feil på de. eneste bilde som er fint er det blå dvd bilde. som kommer opp hvis det ikke er plate i dvd spilleren.

Det er vel fordi fargen kanskej er helt lik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jovisa:
    Er vel sannsynligvis noe galt med skjermen din.
    Nysgjerrig: Hva skjer hvis du setter sidepanel på maks og 4:3 bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en er kommet trygt i hus

Men jeg var dum nok til å lete etter en død pixel...og jeg fant en.

Selv om jeg ikke ser den fra normal avstand, så vet jeg at den er der, og det irriterer meg litt. Kunne jo alltids returnert den, men det er så pes å måtte komme seg inn til Oslo.

Nå var riktignok pixelen "dead on arrival", så da skal egentlig frakt og alt dekkes av butikken ( ifølge deres policy). Så jeg kan jo bare sende alt skiten inn, og nå en ny på døra...

Men, hva vet jeg, kanskje pixelen snart vekkes til live.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med butikken nå. De er fantastiske.

De sa at om det ikke blir bedre, sender de en budbil. 0,- i ekstra utlegg for meg.

Men, lell...noen som har opplevd at disse bare forsvinner? Denne pixelen har ikke helt bestemt seg for om den er død, blinkende eller "stuck". Noen somo har opplevd at de vekkes til liv?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg 4 striper på min 42PV70. Det har poppet opp én og én stripe. Etter litt frem og tilbake med selger (nettbutikk) så nærmer det seg en avgjørelse og skjermen kan omsider sendes til reparasjon. Dvs. nytt panel.

Skjermen er såkalt parallellimportert av selger og det er derfor avklaring knyttet til reparasjon har tatt uforholdsvismessig lang tid. Uakseptabelt for meg som kjøper, men hva hjelper det. Til de som har kjøpt, eller tenker på å kjøpe en parallellimportert skjerm: Tenk godt etter før du gjør det.

Eksempel: Har du en PV70-P så er garantien 18 måneder regnet fra fabrikkasjonsdato og ikke kjøpsdato. Det betyr at den dagen du får striper på din PV70-P og det har gått 18 måneder etter at den ble produsert så dekker ikke Panasonic i Øst Europa nytt panel og nettbutikken må dekke kostnaden med nytt panel selv. Det blir dyrt. Tviler på at alle nettbutikkene vet om denne begrensningen i garantiordningen.

Selv om du som forbruker er dekket av norsk Forbrukerkjøpslov så hjelper det fint lite mens diskusjonene går mellom deg, selger og serviceverksted. Og sistnevnte er å regne som en 3. part, så de kan man ikke skylde på.

I likhet med meg er det sikkert andre som ikke en gang visste / vet at de faktisk kjøpte / kjøper en skjerm som var / er parallellimportert...

You are hereby warned.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Eksempel: Har du en PV70-P så er garantien 18 måneder regnet fra fabrikkasjonsdato og ikke kjøpsdato. Det betyr at den dagen du får striper på din PV70-P og det har gått 18 måneder etter at den ble produsert så dekker ikke Panasonic i Øst Europa nytt panel og nettbutikken må dekke kostnaden med nytt panel selv. Det blir dyrt. Tviler på at alle nettbutikkene vet om denne begrensningen i garantiordningen.

Selv om du som forbruker er dekket av norsk Forbrukerkjøpslov så hjelper det fint lite mens diskusjonene går mellom deg, selger og serviceverksted. Og sistnevnte er å regne som en 3. part, så de kan man ikke skylde på.

I likhet med meg er det sikkert andre som ikke en gang visste / vet at de faktisk kjøpte / kjøper en skjerm som var / er parallellimportert...

You are hereby warned.
    Den var ny. Visste ikke om dette, men det er helt klart at jeg ikke kommer til å tenke tanken på å kjøpe et slikt produkt senere iallefall.
    Håper bare min TV har kommet gjennom de rette kanalene ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 42pv70 har nå vært i bruk siden November. Jeg er ferdig med 200timer innkjøring som anbefalt.

På begynnelsen merket jeg veldig mye "green smear/green ghost" når jeg kjørte spill på xbox 360. Det er stort sett FPS spill hvor man ser dette problemet hvor det er ekstremt svart mot ekstremt hvit bilde.
    Tv'en er veldig bra på film og Tv, her selger tv'en seg selv, men var skuffet når jeg brukte xbox360. Inntil igår......

Jeg valgte å bruke "Dynamic" med FPS spill (Call Of Duty 4, The Orange Box), dette "green smear / green ghost, er så å si borte nå. Du må se hardt etter for å se det. Var mye mer synnlig med innkjøring Cinema/ Warm og Normal settings, men med Dynamic forsvinner det nesten helt.
    Bruk også "Standard" settings i Display/Reference Levels på xbox 360 menyen.

Jeg brukte både komponent og VGA kablene (har begge). Går mye bedre nå. Er nå slik at jeg kan sette meg ned og slappe av og bare kose meg uten å bli irritert på green smear / green ghost. I andre Forum, snakker de om at dette green smear eller "green ghosting" forsvinner med tid pga "phosphour wear".

Det virker som om dette er stort sett et problem med xbox 360. Har ikke sett eller hørt at PS3 brukere opplever dette problemet med grønn phosphour lag osv.

Dette er bare et innlegg for å dele hva jeg har opplevd med min 42pv70,m jeg beklager om jeg drar temaet tilbake til side 40-50. Norsken min er heller ikke perfekt.

Takk for hjelpen alle sammen, dette forumet har hjulpet meg mye med tv valget mitt og jeg angrer ikke et sekund, not anymore anyways! :-D

Godt nyttår

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nysgjerrig: Hva skjer hvis du setter sidepanel på maks og 4:3 bilde?

Det grønne feltet er der hele tiden.

Mailet bilde til et service verksted. Fik kraskt svar tilbake at den måtte til rep. enten var det skjermen eller så vardet en lednng til panelet.

Nå er jeg glad jeg ventet med å kjøpe til at en av butikkene i nærheten hadde fått i disse. For etter å ha lest endel om div blindagater angående garantier osv på nettbutikkene valgte jeg og vente.

rnigte bare til butikken og dermed stod det e nny en å ventet på meg da jeg leverte den andre:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hentet min px74 i dag på expert. lurer på et par ting:
    koblet dvd med hdmi kabel til tv. når jeg via av knappen trykker inn hdmi 1 eller 2 vises filmen 3-4 sekunder pg så blir det svart. funker dog med scart.

etter å ha vært på dvd eller på av knappen og skal tilbake til tv. må jeg restarte get digital dekoder boksen og da kommer tv signalene inn. virker rart.Noen som kan hjelpe?

svær jæskla eske var det. tok den ut av esken og fikk plass i baksetet

Side 61 av 66 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •