Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 66 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1311
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ligger ikke denne sjappa egentlig i Frankrike? Mener å ha lest det en plass.
    Ja det stemmer - har sett denne sjappa måtte svare for seg et par ganger på et svenskt forbrukerprogram.

De likte visst best å følge franske kjøpslover.

I tillegg måtte du visst sende ting til Frankrike for reparasjon/reklamasjon .......???
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff... tror jeg styrer unna:cry: ... skal også ha meg en Onkyo 875, så jeg har surfet litt rundt og funnet noen greie priser her på Elgiganten. Skal i alle fall ha en Panasonic. Får nok mest for pengene da

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har nå hatt Panasonic 50-Px720 i noen mndr og har vært veldig fornøyd. Har HD kabeltv fra Canal Digital.
    Men det er en ting jeg har begynt å legge merke til. Ser ut som bilde har blitt mer "pixlete" ikke så klart og fint som tidligere, hvis dere skjønner hva jeg mener. Kan dette ha noe med såkalt "clouding" å gjøre

Vet ikke helt hva det kommer av, men kan være:
    1. Noe muffens ved Tv'en
    2. Canal Digital har gjort endringer
    3. Jeg har fått bedre syn, evnt blitt bortskjemt.

Noen som opplever det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det det samme når du ser på en dvdfilm også?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scarlet Sins
    Er det det samme når du ser på en dvdfilm også?
    Ja, merker det spesielt på ansikter, tåke, skyer etc. Må sjekke litt grundigere i kveld

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildet dekker ikke hele skjermen

Fikk nettopp tilbake TV'n fra infocare (hadde trøbbel med en hdmi-inngang), og da jeg skrudde den på fikk jeg meg et lite sjokk. De 20-30cm lengst til høyre av skjermen er svarte, uansett hvilken inngang jeg velger. Hele bildet vises, men det dekker altså ikke skjermen horisontalt.

Da jeg skrudde på var det også en melding av noe slag som bevegde seg rundt på skjermen. Oransje bokstaver med CHK DG: 23 D: 1 (tar forbehold om alzheimer når det gjelder tallene).

Uansett, jeg gjenopprettet fabrikkoppstillingene med Setup -> Shipping Condition. Etter dette har ikke de oransje bokstavene vist seg, men bildet dekker altså fremdeles ikke hele skjermen. Hjelp?

Edit: Lyset i det svarte feltet er kun en refleksjon.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da kom det plutselig ei solid rosa vertikal stripe over hele skjermens høyde på min 42PV70 også. Satt og så på Nytt på Nytt og plutselig dukket den opp gitt. Sukk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å trykke på aspect knappen på fjernkontrollen? Litt rart uansett at bildet er skjøvet til venstre.. Om ikke det blir bilde på hele skjermen nå så vet jeg desverre ikke hva du kan gjøre/hva som er feil! :S

Tiger: Det der var utrolig leit, må den sendes inn på repp nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å trykke på aspect knappen på fjernkontrollen? Litt rart uansett at bildet er skjøvet til venstre.. Om ikke det blir bilde på hele skjermen nå så vet jeg desverre ikke hva du kan gjøre/hva som er feil! :S

Joda, har trykket på aspect et par hundre ganger Funker helt fint å bytte mellom de forskjellige bildeformatene, men det mørke feltet blir uansett ikke tatt i bruk. Det morsomme er at TVn var fullt brukbar da jeg sendte den inn 27.11. Nå kan den ikke brukes til noe som helst.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger: Det der var utrolig leit, må den sendes inn på repp nå?
    Kjipe greier. Tenker reparasjonen tar en god tid siden 1) Panasonic ikke klarer å levere nok modeller av PV70 og 2) de panelene de lager prioriteres nok til nye skjermer de tjener penger på og ikke reparasjonsobjekter.

Derfor er det godt at Forbrukerkjøpsloven gir meg rett på et låneprodukt dersom reparasjonen tar mer enn 7 dager. Er imidlertid usikker på hvem som skal gi meg låneproduktet; Nettbutikken eller serviceverkstedet. Antar det er "selger" som er førstnevnte, men mulig de har en avtale seg imellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42pv70 er uten lyd!!

Hei.
    mine foreldre har hatt en 42pv70 i snart en måned nå, men for noen dager siden begynte den å kutte ut lyden. det kommer bare rare lyder.
    Den ble kjøpt på siba.no.
    er det noen andre som har hatt liknende problemer?

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha - da fikk jeg min PV70 fra Amentio gitt. Hadde egentlig gitt opp håpet, men i går ringte posten og lurte på når jeg ville ta imot de to store eskene (hadde også bestilt en til min nabo).
    Nå er den koblet opp og jeg arbeider med å teste ut tv'en og dens iboende kvaliteter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Ha - da fikk jeg min PV70 fra Amentio gitt. Hadde egentlig gitt opp håpet, men i går ringte posten og lurte på når jeg ville ta imot de to store eskene (hadde også bestilt en til min nabo).
    Nå er den koblet opp og jeg arbeider med å teste ut tv'en og dens iboende kvaliteter.
    42PV70F? I såfall, når bestilte du? Da har jeg kanskje et håp om å få snart jeg også

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på PV70E og PV70F på 42" egentlig? 12 lapper er kanskje i dyreste laget også (lokal butikk).

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så rekapitulerte jeg

Skal hentre meg TH-42PX70 hos BMH imorgen kr11990,- men da har jeg jo en forhandler og kjøre til om det er trøbbel med striper e.l. i skjermen...dessuten vet en ikke hvor lenge en må vente andre steder...kunne fått den til 10990 pluss frakt hos MPX...men drit på regner med BMH tar godt vare på kundene sine de også
    Så nå gleder jeg meg til Panasonic sin verden i stua mi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte 42pv70 hos avhifi tidlig i november. Den klarte ikke Panasonic å levere, men de greidde å skaffe en px71 istedet. Fikk den ikveld, og det er en fantastisk tv.

Men likevel et par spm. når det gjelder bildetilpassing fra pc. Bruker akkurat nå vga, men den er for kort så jeg lurer på å kjøpe hdmi når jeg likevel må ha ny. Vet det er snakket endel om hvordan man får "fylt skjermen".

Det første spørsmål er om det svarte over/under bildet på bred widescreen kan brennes fast i løpet av noen filmer i strekk?

Prøvde å tilpasse bildet både med mpc og zoomplayer, vil gjerne vite hvilke innstillinger man skal ha her? Eller må man bruke powerstrip (har ati hd 2600 kort).

Har ellers skrudd av alt som minner om bildeforbedringstullball, cinema og to hakk ned på lysstyrke og kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doff88
    Hei.
    mine foreldre har hatt en 42pv70 i snart en måned nå, men for noen dager siden begynte den å kutte ut lyden. det kommer bare rare lyder.
    Den ble kjøpt på siba.no.
    er det noen andre som har hatt liknende problemer?

Har hatt 50pz70 et par uker. Fikk den fra Best Buy for 23K. Knall tv.
    Men: fikk også dette problemet med lyden. Hadde koblet opp fra Get box
    med scart og den hadde glidd litt ut og lyden forsvant. Så sjekk dette, må
    sitte skikkelig for at lyden skal virke.:lol: :lol:

God jul
    TIRG

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g

Det første spørsmål er om det svarte over/under bildet på bred widescreen kan brennes fast i løpet av noen filmer i strekk?
    Om du slår av DVDspilleren din etter en ilm vil du gjerne se hvor disse stripene har gått etter en film, men dersom du ser vanlig TV i noen minutter så er det borte.

Brukte Playstation 2 på min 50PX70 i 6 timer i strekk da den var helt ny, og fikk en stripe rundt hele, men den forsvant og etter en liten stund.

Jeg har hatt min i ca 6mnd, og har ikke antydning til noe permanent innbrenning.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...fikk da enda en vertikal stripe på 42PV70. Nå har jeg 2 med ulike farger. Skjermen må på hue og ræva inn på service over nyttår.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g
    Bestilte 42pv70 hos avhifi tidlig i november. Den klarte ikke Panasonic å levere, men de greidde å skaffe en px71 istedet. Fikk den ikveld, og det er en fantastisk tv.
    Og jeg bestilte min der på oktober og den ble sendt idag, helvette.

Side 58 av 66 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •