Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 66 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Knudder: Det med de vertikale stripene jeg opplevde når jeg så på dvd hadde noe å gjøre med dvd spillern min, fikk lånt en annen spiller med hdmi og da var problemet borte! Kanskje jeg omså bare må bytte scart kabel, at det er den som begynner å bli dårlig.

Når jeg ser på tv har jeg ikke noe problemer med de stripene i det hele tatt!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel hende det er bedre å bytte DVD spiller, slik at du har en med HDMI, vil normalt gi bedre bilder.

Men som du sier kan det hende at SCARTkabelen din ikke re helt bra, vet du noe om den er skjermet innvendig?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skalering til 37" skjerm

Heisan,
    sikkert et sick dumt spørsmål, men jeg er nå engang ikke av de smarteste....ops:

Jeg har nettopp fått 37" PV70'en min, og er godt fornøyd med den :-D . Jeg har også en Oppo 980 DVD spiller som har muligheten til å oppskalere til 1080p. Nå har jo skjermen min en oppløsning på 1024*768, og da mener jeg at ekspertertene har uttalt at det er egentlig best å kjøre uten noe skalering i det hele tatt fra DVD spilleren og la skjermen ta seg av all skalering siden den uansett må skalere til 768? Stemmer dette, eller er det best å smelle til med 1080p fra DVD'en og la skjermen skalere ned?

Jeg sliter egentlig med å se forskjell på de ulike alternativene må jeg innrømme....:? Synes 720p, 1080i og 1080p ser temmelig likt ut egentlig...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har en 37" PV70 så har den 1024 x 720 i oppløsning. Sett Oppo'n til 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking... :(

Sitat Opprinnelig postet av Pinex
    Min PX720 fyker avgårde til service i dag. Jeg har lagt merke til mer enn bare stripene; bildet er mer pixlete enn på min TV nr. 1 (som jeg begynner å angre bittert på at jeg byttet ut...) og i tillegg er det en del verre hakking ved panoreringer. Og ved lyse scener er det ørlite flimmer. Hadde jeg ikke hatt den første TV'n i hus, hadde jeg kanskje trodd at det skulle være slik. Men faktum er at jeg irriterer meg mer og mer... Nå håper jeg bare at man ser og hører slike ting på serviceverkstedet.
    Har du fått noen tilbakemelding fra service-verkstedet enda? Er plaget med hakking ved panoreringer jeg også, og det er rimelig irriterende. Lurer fælt på om dette er en feil ved alle Panasonic PV/PX70 eller om det bare er noen utgaver som har det. Forbannet synd, for ellers er TVn helt knall. Men denne hakkingen irriterer så mye at jeg vet ikke om jeg gidder leve med det. Ikke at det er gode alternativer for under dobble prisen men...

Uansett fint om du gir tilbakemelding på dette når du får info fra servicen

Newcomer Pinex sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Har du fått noen tilbakemelding fra service-verkstedet enda? Er plaget med hakking ved panoreringer jeg også, og det er rimelig irriterende. Lurer fælt på om dette er en feil ved alle Panasonic PV/PX70 eller om det bare er noen utgaver som har det. Forbannet synd, for ellers er TVn helt knall. Men denne hakkingen irriterer så mye at jeg vet ikke om jeg gidder leve med det. Ikke at det er gode alternativer for under dobble prisen men...

Uansett fint om du gir tilbakemelding på dette når du får info fra servicen
    Jeg benyttet meg av angreretten, slik at jeg slapp å bekymre meg om hva som skjedde på service-verkstedet. På en av to PX720 ble jeg ikke plaget av nevneverdig hakking ved panoreringer, det er alt jeg kan si. Eneste grunnen til at jeg kvittet meg med den beste av disse to jeg har hatt i hus, var en irriterende elektronisk summelyd. Nå vet jeg ikke helt om jeg skal friste lykken ved å kjøpe samme modell en gang til, eller vente på et kraftig prisfall på en Pioneer 50". Sortnivået på PX720 kan jo ikke måle seg med KURO-modellene. Det er nesten fristende å være uten TV i et år bare av den grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dersom du har en 37" PV70 så har den 1024 x 720 i oppløsning. Sett Oppo'n til 720p.
    Damn, det har du sannelig rett i. Da er det en haug med nettbutikker som bør oppdatere informasjonen sin. Eneste plassen jeg har sett 1024 x 720 er på Hjemmekino.no sin produktdatabase, og da antok jeg at de hadde feil. Men i manualen (som det kanskje er nærliggende å skjekke først...ops: ) står det 720.

Takker for hjelpen :-D

mvh
    Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ett kjapt svar:

Jeg har dette tv Px70, bruker også en Primare sp31 prosessor, men for å få OSD på den må det gå inn s-video fra dvd spiller til sp31 forså ut igjen til tv. Jeg bruker en class ohlson overgang fra s-video til scart av2 ing på tv... burde vel gå bra dette? men det virker ikke her... tips?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er retningen på adapteren (Scart) riktig? Mange tar ofte feil her. Du må ha en med in/out switch så du kan switche.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen består av scart i den ene enden, og s-video + 1rca kontakt... hva enn den skal brukes til, ingen switch her:-|

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk med et multimeter om senter på den gule RCA kontakten fra SCART adapteret er pinne 19 eller 20.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kjøper en scart-kontakt med switch:

Clas Ohlson - Adapter. Scartkontakter

Jeg mener de har slike på Biltema også.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scart kontakt med switch er helt klart det enkleste, forutsatt at han har dette tilgjengelig i nærheten.

Hvis man har multimeter i boden, så kan man jo feilsøke litt før man shopper 8)

DrE

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Scart kontakt med switch er helt klart det enkleste, forutsatt at han har dette tilgjengelig i nærheten.

Hvis man har multimeter i boden, så kan man jo feilsøke litt før man shopper 8)

DrE
    Selvfølgelig

Måle hvis mulig først. Ble litt fel skrevet i mitt inlegg.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fraktet denne liggende (over liten distanse, dog med fartsdumper)?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke en god idè...

Det kan gå. Men.... så er det det men`et da...

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg en 50" Panasonic. Hadde tenkt meg en PX70, men så kom jeg over denne TH-50PX71E ( Panasonic PLASMASKJERM TH-50PX71E kjøp billig sammenligne pris tilbud ). Noen som vet om det er noen forskjeller på disse . Erfaringer fra Pixmania?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at tven blir levert på døra...

PX71 er i praksis samme som pv70. Forskjellen er at px har digital dekoder, men tilpasset et annet digitalt nett enn det vi har i Norge.

Pixmania har jeg ikke erfaring med.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Skal kjøpe meg en 50" Panasonic. Hadde tenkt meg en PX70, men så kom jeg over denne TH-50PX71E ( Panasonic PLASMASKJERM TH-50PX71E kjøp billig sammenligne pris tilbud ). Noen som vet om det er noen forskjeller på disse . Erfaringer fra Pixmania?
    13 781 NOK inkl. MVA.

Når noe er så billig at det er for godt til å være sant, er det ofte nettopp det... Skjekk erfaringene folk har med pixmania på hardware.no.. IKKE bra lesning... Kunne sikkert kjøpt noe der til 1000lappen, men nå det er snakk om SÅ mye penger tør ihvertfall ikke jeg ta sjansen...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ikke denne sjappa egentlig i Frankrike? Mener å ha lest det en plass.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 57 av 66 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •