Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 66 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1311
    Newcomer Pinex sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg finner ikke "System Update" på min meny.

Bruksanvisningen, på sin side, er veldig ordknapp på dette området. Så derfor lurer jeg på: Hvorfor? :shock:

Er det noen som har en idé om hvordan jeg kan oppdatere softwaren?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke en luke bak med en typisk DB9/Seriell-kontakt som brukes for software updates? Spørs om dette er noe du enkelt får gjort selv...

DrE

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Tiger, gidder du ta en oppsummering på hva du stilte inn ang overscan? Jeg vet ikke helt om jeg ser noe problemer med oppsettet mitt... Mulig jeg slapp unna hele overscan-problematikken?

(ATI HD2600pro vs DVI-HDMI adapter vs Panasonic TH-42PX70)

DrE
    Front / Back Porch Du finner de samme justeringsmulighetene i PowerStrip tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med striper

Fikk endelig min 42PV70 i stua. Skuffelsen var stor da jeg oppdaget horisontale striper som beveger seg oppover skjermen. Disse varierer i styrke fra dag til dag, men utrolig irriterende når det er på sitt verste. Har digitale signaler fra GET.
    Var først innom SIBA, men der var meldingen klar på at dette skyldtes signalene, ikke TVen.
    Kjøpte ny SCART-kabel uten at problemet løste seg. I dag har jeg byttet GET-boksen, uten at dette løste problemet.
    Har prøvd alle ulike innstillinger både på TVen og GET-boksen, uten resulat.

Er det noen som har gode råd å gi? Skyldes dette TVen eller signalene fra GET?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd med en antenne eller en DVD-spiller? Er stripene der også så er det jo TV´n og Siba må ordne opp...hvis stripene ikke er der så kontakter du GET.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffe
    Fikk endelig min 42PV70 i stua. Skuffelsen var stor da jeg oppdaget horisontale striper som beveger seg oppover skjermen. Disse varierer i styrke fra dag til dag, men utrolig irriterende når det er på sitt verste. Har digitale signaler fra GET.
    Var først innom SIBA, men der var meldingen klar på at dette skyldtes signalene, ikke TVen.
    Kjøpte ny SCART-kabel uten at problemet løste seg. I dag har jeg byttet GET-boksen, uten at dette løste problemet.
    Har prøvd alle ulike innstillinger både på TVen og GET-boksen, uten resulat.

Er det noen som har gode råd å gi? Skyldes dette TVen eller signalene fra GET?

Heysann!:-D Det du opplever med horisontale striper opplever jeg også på min 50PX70, men det er kun på TV 2 gjennom analogt signal med vanlig antennekabel. På jobben er det en CRT TV og der er det samme signalet og nøyaktig de samme bevegelige horisontale stripene. Dette skjedde også på LCD èn jeg hadde før, så det har nok noe med signalkilden å gjøre. NRK er forøvrig helt fint.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinex
    Jeg begynner å bli ganske sikker på at mitt apparat nummer 1 ikke hadde disse horisontale linjene og stripene som jeg nå plages med.
    Jeg har valgt å sende min snaut to uker gamle PX720 til service, så får vi se hva som er problemet. Stripene er på menyen, DVD, PC, Mac uansett om det er HDMI eller VGA. "Krysse fingrene". Foreløpig god support fra salgssted og serviceverksted.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg har valgt å sende min snaut to uker gamle PX720 til service, så får vi se hva som er problemet. Stripene er på menyen, DVD, PC, Mac uansett om det er HDMI eller VGA. "Krysse fingrene". Foreløpig god support fra salgssted og serviceverksted.
    Min PX720 fyker avgårde til service i dag. Jeg har lagt merke til mer enn bare stripene; bildet er mer pixlete enn på min TV nr. 1 (som jeg begynner å angre bittert på at jeg byttet ut...) og i tillegg er det en del verre hakking ved panoreringer. Og ved lyse scener er det ørlite flimmer. Hadde jeg ikke hatt den første TV'n i hus, hadde jeg kanskje trodd at det skulle være slik. Men faktum er at jeg irriterer meg mer og mer... Nå håper jeg bare at man ser og hører slike ting på serviceverkstedet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Felles skjebne, felles trøst. Når det gjelder flimringen i lyse partier så er dette noe Panasonics plasma har hatt lenge. Enkelte ser det, andre ikke.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Felles skjebne, felles trøst. Når det gjelder flimringen i lyse partier så er dette noe Panasonics plasma har hatt lenge. Enkelte ser det, andre ikke.
    Ja, det er godt jeg ikke er den eneste som har det vondt. Flimringen la jeg ikke merke til på den første skjermen, som jeg hadde i to uker. Det tok meg bare noen minutter å se den på den andre... Men det kan hende at jeg blir så irritert over de andre feilene at det flimrer for øynene mine bare av den grunn... Nei, huff... Håper servicen blir vellykket for oss begge.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha tenkt meg litt om, fortvilet og frustrert som jeg var, fant jeg ut at jeg måtte benytte meg av angreretten. Jeg har krav på en omlevering siden det er under to uker siden TV nr 2 kom i hus. HA! :-D Lefdal, dere lurer ikke meg!

Så om alt går som det skal, får jeg etter hvert TV nr 3... Dette begynner å bli latterlig innfløkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Feil med HDMI2-inngangen

Hei.

Frem til nå nylig har jeg hatt receiver koblet til hdmi1, og pc til hdmi2 på min 50px70. Nå fungerer plutselig ikke hdmi2 lenger, bildet har ekstremt mye støy, og det faller ut hele tiden. Har forsøkt med flere kilder (ps3, receiver og pc), samtlige fungerer på hdmi1, ingen på hdmi2.

Noen som har vært borti noe lignende? Kjenner jeg er lite interessert i å sende inn tv'n, med alt det styret det medfører.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 42PV70 igår og er skikkelig fornøyd! Men det var en ting jeg la merke til når jeg satt å så Alpha Dog på dvd idag, (håper noen har sett filmen så de skjønner hva jeg mener) det er en scene helt på slutten av filmen hvor de er i "villmarka" en plass.. Masse sand og stein, fjell.. ja, no sånt.. Og det er stjernehimmel. Det jeg vil frem til, er at den scenen var helt jævlig å se på.. Det var skikkelig masse forstyrrelser i bildet. Vist en rørte på hodet var det masse streker etter osv. Pluss at det var vertikale striper som gikk over hele skjermen, fra venstre mot høyre. (Men bare på den scenen)
    Kan det ha noe med at dvdspillern er koblet med scart til tvn?
    Det rare er jo at ellers i filmen er bildet helt genialt, men akkurat den scenen var skikkelig anstrengende å se på.. Håper det er dvdspillern!

Testa med noen andre filmer, feks Band of Brothers på D-Day når de hopper ut fra flyet og det er mørkt og masse eksplosjoner. Det gikk helt fint!

Håper noen her inne skjønte hva jeg mente, og kan komme med forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo høres litt ut som om det er filmen sin feil, eventuelt dvd-spiller. Spilleren min har spilt av alt jeg har putta i den, men klarer stopper og hakker med Anchorman. Dukker ikke problemet opp mer, så er det vel bare å skylde på en av de to.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scarlet Sins
    Fikk min 42PV70 igår og er skikkelig fornøyd! Men det var en ting jeg la merke til når jeg satt å så Alpha Dog på dvd idag, (håper noen har sett filmen så de skjønner hva jeg mener) det er en scene helt på slutten av filmen hvor de er i "villmarka" en plass.. Masse sand og stein, fjell.. ja, no sånt.. Og det er stjernehimmel. Det jeg vil frem til, er at den scenen var helt jævlig å se på.. Det var skikkelig masse forstyrrelser i bildet. Vist en rørte på hodet var det masse streker etter osv. Pluss at det var vertikale striper som gikk over hele skjermen, fra venstre mot høyre. (Men bare på den scenen)
    Kan det ha noe med at dvdspillern er koblet med scart til tvn?
    Det rare er jo at ellers i filmen er bildet helt genialt, men akkurat den scenen var skikkelig anstrengende å se på.. Håper det er dvdspillern!

Testa med noen andre filmer, feks Band of Brothers på D-Day når de hopper ut fra flyet og det er mørkt og masse eksplosjoner. Det gikk helt fint!

Håper noen her inne skjønte hva jeg mente, og kan komme med forslag?

Dette må jo være filmen. Har du prøvd å spilt av denne i en annen avspiller? Tror det er det første du skal prøve før du gjør noe drastiskt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal se om jeg får lånt hjem en dvdspiller for å sjekke om det er spillern min eller dvden som er sånn. Men som jeg kan huske var det et ganske spesielt lys i den scenen når jeg så samme film på crt tven. Kan se om jeg kanskje får til å ta noen bilder av det imårra kanskje.

Newcomer Knudder sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de stripene noe ala dette?
    En kompis har dette på sin Samsung q97. Det er spesielt synlig oppe på de sorte feltene i letterboxformat, men også ellers. Det er også godt synlig der lyse interiørdetaljer speiles i bildet. Signalet er der både fra Grundig sin bakkenettdekoder (hdmi) og dvd (component), og med scart var det også synlig bevegelse i disse stripene. Disse stripene kan ifølge hdtvtest skyldes en antirefleksjonsfilm bak glasset, men de store bevegelsene i stripene med scart får meg til å tvile litt på dette.
    MEN, når vi koblet opp hans nye 42PX70 så hadde den akkurat de samme stripene. Kan det være slik at Panasonic har begynt å klistre på en slik film også på PX70? Dette må ikke forveksles med antireflekssystemet på PX700, som jeg har selv.

Noen tilbakemeldinger å komme med? Kompisen min vurderer å bytte inn tv'en ettersom disse stripene skjemmer bildet voldsomt.

Mvh,
    Knudder

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knudder: det du viser der er kun ene og alene pga av antirefleks filteret, dette synes kun om det er lys som reflekteres i rommet og synes best på mørkepartier, da refleksjonen fra omgivelsene er størst der. I lyse partier er det større lysutbytte og refleksjoner er mindre. Har samsung q96 selv, som er det samme som q97 bare litt annet design.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knudder
    Er de stripene noe ala dette?
    Nei. Enkelt og greit. Har dessverre ikke noe bilde av problemet. TV'n min skal tilbake til Lefdal og jeg får pengene tilbake. Takk og pris. Men rett skal være rett: Det er en fantastisk TV om vi ser bort ifra problemene jeg opplevde med mitt apparat. Fargene var til å få tårer i øynene av. DVD-filmene mine fikk rett og slett en ny dimensjon jeg aldri har sett før. Nå må jeg i tenkeboksen for å vurdere om jeg skal kjøpe samme modell igjen eller vente på et annet godt tilbud. Har blitt litt skremt over den urimelig høye elektroniske surrelyden jeg har blitt plaget med på to forskjellige PX720.

Har jeg bare vært svært uheldig, eller kan det stemme at denne modellen har en litt mer tilfeldig kvalitet enn tidligere Panasonicmodeller det er fornuftig å sammenlikne med?

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist når slikt tull inntreffer, men det er nok ikke til å unngå at noen må lide i teknologiens navn. Hadde selv noen tilfeller ved kjøp av tv for et år siden.
    Det var med samsung sine skjermer. noe dritt.
    Måtte lever inn to ganger.
    Kjøpte da min Px70 i sommer, og sitter den dag i dag og blir til tider lamslått av opplevelsen, fortsatt.
    Tv-en er fantastisk, med tanke på hva den koster.
    Det eneste er vel nå at den er utsolgt mange steder.
    For å berolige, som jo var poenget her , har aldri hatt problemer med den, blir bare mer og mer glad i den 42" store plastbrikken min, og den slår alt jeg har sett til nå, untatt pioneer sin 8 generasjon.

Side 56 av 66 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •