Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 66 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1311
    Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor ligger din bestilling inne? Jeg har ikke fått bestilt ennå, får kanskje gjort det i løpet av denne eller neste uke. Så lenge dem kommer før jul så er det greit for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler folket her denne tven til pc? Vga eller hdmi via en overgang? Hva er best? Tenker på f.eks overscan ved bruk av hdmi.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har kombinasjonen Logitech Harmony 895 og TH-42PX70 her? Jeg sliter med å få til direktevalg av alle inputs.

SCART1 -> (DVD hos meg) -> får ikke til å velge
    SCART2 -> (XBOX hos meg) -> får ikke til å velge
    Component -> (D-VHS hos meg) -> får ikke til å velge
    PC -> (Laptop hos meg) -> direktevalg ok!
    HDMI1-> (Motorola IP-STB1910 hos meg) -> direktevalg ok!
    HDMI2-> (HTPC hos meg) -> direktevalg ok!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Er det noen som har kombinasjonen Logitech Harmony 895 og TH-42PX70 her? Jeg sliter med å få til direktevalg av alle inputs.

SCART1 -> (DVD hos meg) -> får ikke til å velge
    SCART2 -> (XBOX hos meg) -> får ikke til å velge
    Component -> (D-VHS hos meg) -> får ikke til å velge
    PC -> (Laptop hos meg) -> direktevalg ok!
    HDMI1-> (Motorola IP-STB1910 hos meg) -> direktevalg ok!
    HDMI2-> (HTPC hos meg) -> direktevalg ok!

DrE
    Har 885 modellen, som er så og si identisk, og 42PX70. Det funker ikke med direktevalg her heller hvis jeg velger device - TV. Bruker jeg activities velger den riktig på alle innganger. Og velger jeg tv/video knappen på side 6 under device - TV, så kommer lista opp så jeg kan velge inngang med piltastene. Har du prøvd å legge til direktevalgene som egendefinerte knapper, vha opplæring fra orginalfjernkontrollen? Har ikke prøvd dette selv, da activitiesfunksjonen holder for meg, men regner med det vil fungere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g
    Hvordan kobler folket her denne tven til pc? Vga eller hdmi via en overgang? Hva er best? Tenker på f.eks overscan ved bruk av hdmi.
    HDMI gir skarpere bilde, men overscan. For de som gidder så er det nevnt ganske mange plasser av undertegnede at man kan få til fake pixelmapping (unngå overscan) ved å sette opp de rette verdiene for front og back porch i program á-la PowerStrip.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Hvor ligger din bestilling inne? Jeg har ikke fått bestilt ennå, får kanskje gjort det i løpet av denne eller neste uke. Så lenge dem kommer før jul så er det greit for min del.
    Har du ikke bestilt enda, tror jeg ærlig talt du skal slite med å få den til jul. Er folk som har hatt bestilling inne siden august, uten å få tv enda. Det vil si at det er mange som er på vent, og du vil stille bakerst i køen om du bestiller nå. Leveringsproblemene gjelder forøvrig alle modellene.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man skulle tro at Panasonic skulle ha fått fiksa disse problemene så tv'ene kommer ut i butikk snart. Det er vel litt i overkant optimistiskt å håpe at jeg får den før jul men man må jo ha håp!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Har 885 modellen, som er så og si identisk, og 42PX70. Det funker ikke med direktevalg her heller hvis jeg velger device - TV. Bruker jeg activities velger den riktig på alle innganger. Og velger jeg tv/video knappen på side 6 under device - TV, så kommer lista opp så jeg kan velge inngang med piltastene. Har du prøvd å legge til direktevalgene som egendefinerte knapper, vha opplæring fra orginalfjernkontrollen? Har ikke prøvd dette selv, da activitiesfunksjonen holder for meg, men regner med det vil fungere.
    Activities er vel typisk "hent opp input-menu, trykk fire ganger ned" for å få HDMI og fungerer vel smertefritt så lenge ikke noe er ute av sync. Trodde nå at det skulle finnes direktevalg på nåtidens plasmaskjermer. Hvis ikke er det en skuffelse for min del :-(

Får teste litt mere i morgen, kanskje se om det ligger direktekoder på extron eller crestron sin programmvare...

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    HDMI gir skarpere bilde, men overscan. For de som gidder så er det nevnt ganske mange plasser av undertegnede at man kan få til fake pixelmapping (unngå overscan) ved å sette opp de rette verdiene for front og back porch i program á-la PowerStrip.
    Altså er det i praksis heller ikke overscan over hdmi ( forutsatt man fikser med powerstrip).

Newcomer Pinex sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre som har "ghosting" i menyene? Det er for kontrastrike objekter, og stripen går langs hele skjermen horisontalt.
    Jeg har nå hatt to 50PX720 i hus. Den første ble byttet inn på grunn av elektronisk surr (noe som dessverre ikke ble bedre på nummer to. På det første apparatet la jeg ikke merke til denne artifakten du beskriver, men det gjorde jeg dessverre på apparat nummer to; som er det jeg har i dag. Jeg har akkurat de samme stripene på menyene, slik bildet ditt viser. Nå har riktignok TV'n kun vært i hus i en meget kort stund, så det er mulig at dette bedrer seg. Bildet ble i alle fall bedre og bedre på mitt første apparat. Men på dette la jeg som sagt aldri merke til noen striper, eller gjorde jeg det? Jeg begynner å bli usikker her jeg sitter. Derfor lurer jeg på: Har dine striper forsvunnet?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å bli ganske sikker på at mitt apparat nummer 1 ikke hadde disse horisontale linjene og stripene som jeg nå plages med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinex
    Jeg begynner å bli ganske sikker på at mitt apparat nummer 1 ikke hadde disse horisontale linjene og stripene som jeg nå plages med.
    Hvrodan ser jeg om jeg har det på min px720

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Hvrodan ser jeg om jeg har det på min px720
    Om du er usikker på om du har mitt problem, tror jeg nok ikke du har det. Åpne TV-menyen: Ser du horisontale striper som fortsetter ut på sidene fra menyen i hele skjermens bredde? Det gjør jeg... Akkurat det kan ikke skyldes noen av signalkildene, så det må være TV'n. Problemet er også godt synlig ved vanlig TV-titting. Blant andre ting ser jeg en slags striper ut fra undertekster når bakgrunnen er passe lys. Mørke objekter på lys bakgrunn (spesielt mørke bokser) gir striper ut til sidene i hele skjermens bredde. Stripene er en anelse lysere eller mørkere enn bakgrunnen ellers, avhengig av objektene som kaster disse "skyggene".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dine striper forsvunnet?
    Nope. Satser på at de forsvinner etterhvert. Vurderer fortløpende om jeg skal følge dette opp med lokalt serviceverksted. Er glad jeg kjøpte skjermen hos en forhandler som har butikk og serviceverksted i nærheten, for å si det sånn.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Satser på at de forsvinner etterhvert. Vurderer fortløpende om jeg skal følge dette opp med lokalt serviceverksted. Er glad jeg kjøpte skjermen hos en forhandler som har butikk og serviceverksted i nærheten, for å si det sånn.
    OK. Da tror jeg at jeg setter en knapp på at stripene ikke forsvinner. Ser ut til at jeg må bytte inn for annen gang. Jeg har en voksende mistanke om at denne modellen har en veldig tilfeldig kvalitet. Neste gang får jeg nok et par pixelfeil også. På den positive siden blir jeg veldig flink til å pakke TV'n inn og ut av esken.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff. Allikevel godt å lese at du tar det balansert. Kanske vi heller burde spør om årsaken til "ghostingen" og se om den kan justeres bort? Sånn bare for at du ikke skal få pixelfeil drømmen din oppfylt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff. Allikevel godt å lese at du tar det balansert. Kanske vi heller burde spør om årsaken til "ghostingen" og se om den kan justeres bort? Sånn bare for at du ikke skal få pixelfeil drømmen din oppfylt.
    Årsaken er absolutt interessant, men jeg tviler på om dette lar seg justere bort. Jeg har justert på akkurat samme måte som med apparat nummer 1. Og jeg blir bare mer og mer sikker på at jeg ikke så noe tilsvarende på 1'eren. Pixelfeil må jeg nok bare ta sjansen på, dessverre. Jeg venter til over helgen for å se om ting forandrer seg, men jeg er pessimist fra ende til annen. Og ikke særlig tålmodig. Det er nok også lettere å få byttet TV'n før det har gått for lang tid.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tiger, gidder du ta en oppsummering på hva du stilte inn ang overscan? Jeg vet ikke helt om jeg ser noe problemer med oppsettet mitt... Mulig jeg slapp unna hele overscan-problematikken?

(ATI HD2600pro vs DVI-HDMI adapter vs Panasonic TH-42PX70)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Da tror jeg at jeg setter en knapp på at stripene ikke forsvinner. Ser ut til at jeg må bytte inn for annen gang. Jeg har en voksende mistanke om at denne modellen har en veldig tilfeldig kvalitet. Neste gang får jeg nok et par pixelfeil også. På den positive siden blir jeg veldig flink til å pakke TV'n inn og ut av esken.
    Hvilken firmware versjon har du på den ny TV'en. Mulig det er noe krøll?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Hvilken firmware versjon har du på den ny TV'en. Mulig det er noe krøll?
    6520-10000 ser det ut til. Jeg har litt problemer med å forstå hvordan software oppdateringer kan utføres. Menyen på min TV stemmer ikke helt overens med bruksanvisningen. Er man avhengig av å benytte den interne tuneren for å utføre en oppdatering? Det gjør nemlig ikke jeg. Mine signaler kommer fra en satellittuner. Men dette burde vel ikke være et problem? Så da lurer jeg på: Hvordan gjør man egentlig dette?

Side 55 av 66 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •