Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1311
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vennligst ta forhandlerrelaterte diskusjoner under produkt-/prisjakt og ikke i en teknisk tråd som denne. Takk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har lest at den Digital Optimizer hva det nå enn er også har en funksjon i forhold til HDMI, noen som har hørt det?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Fikk min PV70 i dag og må si den skuffer veldig på parabolsignal koblet til komponent(Dreambox) i forhold til min PA50. Bildet er mer kornete syns jeg. Alt av filtre er slått av. Kan jeg forvente at bildet blir bedre etterhvert som det blir innkjørt? Er PV70 mer kresen på signal?
    Er det bare jeg her som ikke er fornøyd med bildet? Har fått testet den med diverse HD signaler og irriterer meg grønn over korning. Er det bilder av horisonter, himmel og lyst bilde er det kornete. Bildet er utrolig fint og detaljert på det som er i fokus, men det som ikke er i fokus blir kornete syns jeg. Er og grønnskjær over ansikt innimellom, kommer an på bakgrunnen. Nytt på nytt med oransj bakgrunn var helt forferdelig. Irriterende.... Er kanskje bare jeg som er utrolig pirkete, eller?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Er det bare jeg her som ikke er fornøyd med bildet? Har fått testet den med diverse HD signaler og irriterer meg grønn over korning. Er det bilder av horisonter, himmel og lyst bilde er det kornete. Bildet er utrolig fint og detaljert på det som er i fokus, men det som ikke er i fokus blir kornete syns jeg. Er og grønnskjær over ansikt innimellom, kommer an på bakgrunnen. Nytt på nytt med oransj bakgrunn var helt forferdelig. Irriterende.... Er kanskje bare jeg som er utrolig pirkete, eller?
    Jeg og synes 42 tommers plasma med 1024x768 i oppløsning har en tendens til å være litt kornete, selv tror jeg det er pga av den lave oppløsningen og de avlange pikslene. 1024x768 skulle ikke vært bruk på widescreen tv'er, men så og si ingen hd-tv'er har native 720p oppløsning, så hele markedet er jo helt bananas!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Det MÅ det være! Min Force 1155 gir fantastisk skarpe bilder. Alle som har vært på besøk spør om jeg har HD-signaler fordi det er så utrolig skarpe og detaljerte bilder. De blir overrasket når jeg forteller at det er vanlige SD-signaler.
    Kan du fortelle hvilke innstillinger du bruker under menyen tv-format på din force?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos forbruker.no har de prøvd å svare på forskjellen mellom pv70 og px70.

Panasonics nye 42-tommer kommer forvirrende nok i flere versjoner. Det har seg slik at TH-42PX70 som vi har testet, med unntak av å være utstyrt med en DVB-T tuner for mottak av digitale bakkenettsendinger, er identisk med TH-42PV70. Men da den innebygde digitaltuneren kun støtter MPEG2-komprimerte sendinger, og ikke MPEG4 som vil bli benyttet i det norske bakkenettet når sendingene starter til høsten, har den uansett ingen verdi for norske kunder(om man da ikke skulle bo i nærheten av svenskegrensen).

Grunnen til at den vil være å se også i norske butikkhyller, er i følge Panasonic rett og slett fordi man ikke klarer å skaffe til veie nok av PV70-varianten uten digitaltuner.
    Tatt fra: Folke-plasmaen

Er det samme gamle, men er en liten bekreftelse ville jeg tro. Sliter enda med valget mellom de 2. Ingen kan bekrefte noe som helst 100% om digital optimizer er KUN på tuneren eller om det gjelder alle digitale innganger.

Sorry if im dragging this discussion up from the grave, again. :-?

Ciao

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FunkieBear: etter det jeg har lest så er det flere som sier det kun digital optimizer på digital tuneren i px70. Uansett om det skulle være på hdmi inngangen også så tror jeg funskjonene har lite for seg da den sannsynligvis som alle andre bildebehandlingsfunksjoner gir ett dårligere bilde. Man vil vel egentlig at bildet skal bli minst mulig tuklet med?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik så hadde jeg neppe kjøpt PX70 om jeg hadde hatt sjansen til å kjøpe PV. Men i mitt tilfelle var det ingen som hadde PV modellen jeg skulle ha.

Eneste grunnen er om en har tenkt å ta inn digitalt bakkenett fre Sverige.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rinte Panasonic om dette, og fikk også forklaringen at digital optimizer kun gikk på tuneren vi ikke kan bruke.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g
    Jeg rinte Panasonic om dette, og fikk også forklaringen at digital optimizer kun gikk på tuneren vi ikke kan bruke.
    Ja, ja, ikke det engang kan jeg skryte av da

I utgangspunktet er det egentlig litt meningsløst å ta inn denne TVen til Norge, det er ikke så mange som bor slik til at de får tatt i mot svensk TV

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endel prat rundt 50 og 100 Hz når det gjelder LCD-TVer, men hvordan er dette på plasma, gjelder det samme her? Så to JVC-TVer 46" som panorerte på Electroworld, den ene med 50Hz og den andre med 100Hz, var veldig forskjell, 50Hz hakka mye, mens 100Hz var smooth!!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV70 med 50Hz er ikke brukende, mens med 100Hz aktiv så er skjermen god synes jeg. I UK så diskuteres det på enkelte fora at noen modeller der ikke har valget mellom 50/100 Hz, men at man antar at 100Hz er default på de lokale versjonene der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste denne Assessing Picture Quality On Panasonic TH42PX70 testen nå. Under "Detail and sharpness" sies det at "About 2.5 percent overscanning was present on HDMI and component connection." Jeg har kun lest om 2% overscan ved dvi-hdmi fra pc, vil dette altså si at man får overscan uansett? Ble litt sjokkert nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om å men var endelig en 42" PV70 oppsatt i stua.
    Fikk min fra Mpx.
    Var en betydelig oppgradering fra min gamle 28" crt.:-P
    Har bare hatt bilde i ca en time men er strålende fornøyd sålangt.
    Kjører med litt redusert kontrast nå i begynnelsen selv om de ikke skal være nødvendig på denne modellen. Bedre å være på den sikre siden.
    bruker min nyinnkjøpte oppo 980h som signalkilde og det ser meget bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig fornøyd med 42pv70

Jeg kjøpte min 42pv70 hos Siba Furuset. De hadde fått in 60stk, de hadde 29 igjen for 2 dager siden.

Er utrolig fornøyd ed tv'en, feilfritt svart og ekstrem bra farge på alt som er. Tv'en er ganske lekker, liker stilen. Du merker at den er bra bygd og er av solid kvalitet.
    Den har blåst nytt liv i alle mine DVD filmer, jeg får frysninger, bildet er så bra! Men det skal sies at jeg har hatt en 28' Panasonic CRT i 8år, :-)
    Har venner med FULLHD LCD tv'er og de ble grønn med missunelse. I våres mening var bildet kvaliteten på spill og film klart bedre enn LCD. Hver sin smak kanskje.

Eneste minus jeg kan komme på er at det er ikke en hodetelefon uttak. Bruker bare anlegget da.

Det er "green ghosting" synlig på spill, xbox360, men er bare synlig dersom du ser etter. Og er bare synlig på noen spill, ekstrem hvit mot svart som i Gears of War. Men Halo3 går det helt fint.

Kjører inn tv'en nå med 30% på kontrast,brightness osv som anbefalt her på forumet, bildet er likevel veldig bra. Jeg føler at bildet blir bare bedre og bedre med tid og gleder meg til "run in time" er ferdig. Til og med kjæresten er imponert av tv'en og hun bryr seg lite om slike ting. Kan anbefale tv'en på det sterkeste, tv'en overbeviser og du kommer ikke til å angre et sekund.

Ciao Tutti. sorry for my bad norwegian.
    FunkieBear

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å foreslå for madamen i huset at jeg skulle ta 42PV70 ned i kjelleren og hun kunne få en LCD å se på i stedenfor. "Ikke tenk på det en gang!" var kommentaren. Det eneste aberet med 7x-modellene kontra 7xx er at lyden er sykt dårlig fra de innebygde høytalerne.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Prøvde å foreslå for madamen i huset at jeg skulle ta 42PV70 ned i kjelleren og hun kunne få en LCD å se på i stedenfor. "Ikke tenk på det en gang!" var kommentaren. Det eneste aberet med 7x-modellene kontra 7xx er at lyden er sykt dårlig fra de innebygde høytalerne.
    I tillegg har jo 7xx modellene anti-reflekterende skjerm. Har sammenlignet side om side, og det er et godt argument, hvis du har litt lys i stua.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å finne ut forskjellen på PX7 og PX70 på sidene til Panasonic. Noen som vet? Kom da over følgende tekst: " V-Real prosessoren konverter innkommende signaler som TV-sendninger og DVD-signaler til 1080p" Kan vel umulig stemme, dette er flaut...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Prøvde å finne ut forskjellen på PX7 og PX70 på sidene til Panasonic. Noen som vet? Kom da over følgende tekst: " V-Real prosessoren konverter innkommende signaler som TV-sendninger og DVD-signaler til 1080p" Kan vel umulig stemme, dette er flaut...
    Nå tar jeg det litt på hukommelsen men tror px7 kun har 8000:1 i kontrast, 1 hdmi og ingen vga inngang... Hvordan det er med scart osv vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ga opp å vente på bestillingen min hos Stretto av denne TV for ei uke sia, og betalte heller 1500 mer i butikk for å få den på dagen. Panasonic sier visstnok nå at dette vil kunne drøye lenge enda så...

Men over til TVn. Er meget fornøyd! Hadde en av de beste CRT som fantes fra før av (Sony trinitron 36") så var spent på om jeg kunne leve med denne plasmaen på SD materiale. Men synes den leverer meget solid på DVD og digital-TV fra Get. Og det selv om jeg fortsatt kjører på lav kontrast. (Vet mye er sagt om dette, men hdtvtest.co.uk sier dette absolutt bør gjøres, så da tar jeg ingen sjanser). Jeg er også kvitt den analoge støyen jeg hadde. Selv om den var minimal, var det et stort ittitasjonsmoment. Playstation 3 ser bare helt fantastisk ut på denne TV, både spill og blue-ray filmer. PC ser også bra ut, men er litt usikker på hvilke instillingene jeg skal bruke. Kjører dvi-hdmi i 1024x768 og setter så aspect ratioen på filmer til 4:3, er dette det beste? Blir en svart ramme rundt bildet, men det er vel ikke til å unngå. Kjører jeg 1360x768 passer bildet bedre, men jeg får da digitale forstyrrelser (eller prosseseringsforstyrrelser?) på filmer. Noen som vet om dette er uunngåelig, eller kan det skyldes for dårlig digitalkabel? Har prøvd å kjøre over vga også, men syns bildet lider litt da. Må bruke 5 meter lang kabel, hadde jeg klart meg med mindre hadde vel vga og 1:1 pikselmapping vært bedre.

Men alt i alt er jeg strålende fornøyd, og veldig glad jeg ikke valgte lcd. Ser mye fotball, og etterslep ville irritert meg grenseløst.

Side 53 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •