Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1311
    Newcomer Synthemesc sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, Synthemesc. Er det 42" du har ? Det er jo bare den som har 4:3 oppløsning på 16:9 panelet...

Både 37" og 50" har "vanlig" 16:9 oppløsning på panelet i motsettning til 42". Så ved bruk av PC med disse tv'ene varierer det hvilken innstillinger man må bruke.

Er det noen her som har koplet 42" til PC med HDMI ? Hvilken oppløsning bruker dere ? Denne modellen støtter vel ikke 1:1 pixelmapping, eller tar jeg feil ?

Blir dere plaget med at bildet blir strekket ?
    Jeg har 37". Opplever 4:3-problematikk ved avspilling av film fra PC-en via VGA. Kan godt hende det er nettopp PC-en som er problemet (har et nVidia 8600M GT-kort, uten alt for stor driverstøtte + Windows Vista, urgh). Men problemet lar seg som sagt fikse ved hjelp av innstillinger i MPC. :-]

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info: det virker som det er nye forsinkelser på levering av 42PV70. Står ETA 05.11 hos Amentio.no og Stretto.no nå.

Jeg håper ikke det blir utsatt ytterligere ;-|

Thomas.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gauperaa
    Til info: det virker som det er nye forsinkelser på levering av 42PV70. Står ETA 05.11 hos Amentio.no og Stretto.no nå.

Jeg håper ikke det blir utsatt ytterligere ;-|

Thomas.
    Jeg er redd for at det kan være lenge å vente. Jeg var innom en El Price butikk i dag - ville ha 50PX70E. Han kunne fortelle meg at den var utsolgt og de visste ikke når de fikk flere fra Panasonic - kanskje ikke før nærmere jul! :S Men jeg hadde flaks...dro til en annen El Price butikk og der hadde de tydeligvis lagt inn bestilling for en stund siden - det kom nemlig noen til dem denne uken. Så jeg er strålende fornøyd med at jeg har fått bestilt!

Jeg er redd nettbutikkene bare kommer til å utsette og utsette den ubekreftede datoen sin - det har skjedd meg før... Så om dere virkelig vil ha TVen nå dra på butikker og let og spør. De hadde 42PV/X70 på El Price i Ski...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ifølge nettsidene deres koster 42pv70 13000, over 3000 mer enn mange andre nettbutikker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper lite å ha lave priser når man ikke har skjermer å selge. Anyway, vennligst fortsett "prisjakt" i egnet kategori.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet målene på esken til th50PX70E? Evt vet hvor jeg kan finne det ut, raskt? Må vite om jeg kan hente beistet selv eller ikke...

Newcomer Marv sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mbee
    emballasjen er HxDxL 80x40x140 cm.

Måtte pakke den ut og sette den i baksetene. Det kan lønne seg å feste den på en måte, du vil ikke ha en plasma i bakhodet..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Jeg får gå ut og måle i bilen senere...tviler på at jeg får den inn. Tør IKKE å pakke den ut:s

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei der ute...

er mulig jeg spør om noe som skulle ha kommet under en annen link!!!!

Men jeg er en "lykkelig" eier av panasonic 50" PX70E, men blir ikke helt fornøyd med bildet... har hatt 42" PV-60 & var strålende fornøyd...Men så kom sugen etter noe større...Prøvd samsung 46" M87, men ikke fornøyd + at det var en produksjonsfeil på den...Så jeg gikk gledelig over til panasonic igjen, for at den var både større & at jeg fikk igjen 3500kr...

jeg bruker digitaldekoder fra canaldigital som kilde + skal være en god & dyr scartkabel imellom kildene...

så er det noen her med noen KNALL gode tips, for optimale innstillnger evt. noen andre tips...

hilsen en litt fortvilet panasonic-eier:-(

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et "stalltips", fant det i en eller annen tråd her er å bruke "Cinema", "varm", to klikk ned på lysstyrke, og slå av alt av fargestyring osv. Bruker det på min og må si at jeg synes det er bra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Et "stalltips", fant det i en eller annen tråd her er å bruke "Cinema", "varm", to klikk ned på lysstyrke, og slå av alt av fargestyring osv. Bruker det på min og må si at jeg synes det er bra.

OKI...må vel prøve det når jeg er ferdig på jobb:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    hei der ute...

er mulig jeg spør om noe som skulle ha kommet under en annen link!!!!

Men jeg er en "lykkelig" eier av panasonic 50" PX70E, men blir ikke helt fornøyd med bildet... har hatt 42" PV-60 & var strålende fornøyd...Men så kom sugen etter noe større...Prøvd samsung 46" M87, men ikke fornøyd + at det var en produksjonsfeil på den...Så jeg gikk gledelig over til panasonic igjen, for at den var både større & at jeg fikk igjen 3500kr...

jeg bruker digitaldekoder fra canaldigital som kilde + skal være en god & dyr scartkabel imellom kildene...

så er det noen her med noen KNALL gode tips, for optimale innstillnger evt. noen andre tips...

hilsen en litt fortvilet panasonic-eier:-(
    Jeg er enig. Jeg har 42PV70 og er meget misfornøyd. Trodde ting skulle bli bedre da jeg koblet DVD-spilleren til med componentkabler, men bildet er rett og slett ikke bra nok. Har PV500E fra før og den er overlegen i bildekvalitet til tross for at den er 2 år gammel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, Noen her som har hatt problemer ved å få helt utfyllt bilde ved å benytte andre merker av HT annlegg på TH50PX70E? Mitt tilfelle er at min Samsung HT-XQ100 ikke vil fylle ut bilde på venstre side av skjermen, er ca 1-2 cm tykk vertikal stripe hele veien. Har sjekka med en annen spiller ( billig spiller) med samme HDMI kabel, da funka det veldig bra. Rare er at samsungen funker fint på andre TVèr.

Noen som har hatt dette tilfellet med sine Panasonicer at de ikke er kompitable med andre typer HT annlegg?

(PS: har hatt Samsungen inne til rep 3 ganger , prød å bytta HDMI kort, menfremdeles fungerer det ikke. Sorry hvis det ble litt mye samsung nevnt, er bare referanse spilleren hehe ;-) )

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DonCorleone:
    Hvorfor benytte analog tilkobling (komponent) dersom du kan benytte digital tilkobpling (HDMI)? Nå vet jeg ikke hvilken DVD-spiller du har, men det er vel liten tvil om at en digital skjerm bør fores med digitalt signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    DonCorleone:
    Hvorfor benytte analog tilkobling (komponent) dersom du kan benytte digital tilkobpling (HDMI)? Nå vet jeg ikke hvilken DVD-spiller du har, men det er vel liten tvil om at en digital skjerm bør fores med digitalt signal.
    Jeg har foreløpig ikke DVD-spiller med HDMI-utgang. Saken er bare at min 2 år gamle PV500E knuser PV70 i bildekvalitet med alle mulige tilkoblinger (coax, scart, component) og det er veldig frustrerendes.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCorleone
    Jeg er enig. Jeg har 42PV70 og er meget misfornøyd. Trodde ting skulle bli bedre da jeg koblet DVD-spilleren til med componentkabler, men bildet er rett og slett ikke bra nok. Har PV500E fra før og den er overlegen i bildekvalitet til tross for at den er 2 år gammel.
    No har ikke jeg fått testen sikkelig på film, men regner med at den klar det bra. Har en god DVD-spiller + at jeg bruker Hdmi.
    Så det er altså på TV bildet jeg er misfornøyd:-(
    (skal få en HD-ready dekoder med Hdmi utgang, i husleien. En gang i sept./okt., så jeg venter jo spent på den da)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir synsing, men bildet blir jo strukket ytterligere 8 tommer, samt at sd fortsatt er sd. Er den dårligere på hd derimot...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er med på at bilde blir mere strekt, mere pixler osv...men trudde ikke at det ble så stor forskjell... Men bilde på jo bli bedre med en HD-dekoder, hvor du bruker en Hdmi kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCorleone
    Jeg har foreløpig ikke DVD-spiller med HDMI-utgang. Saken er bare at min 2 år gamle PV500E knuser PV70 i bildekvalitet med alle mulige tilkoblinger (coax, scart, component) og det er veldig frustrerendes.
    Dette var en tankevekker. Noen son har lignende erfaringer?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det interessant, men dog lite reell problemstilling i dagens DVD-spiller marked. Man skal slite med å finne DVD-spiller uten HDMI, som en digital skjerm bør fores med. IMHO.

Side 50 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •