Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 66 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1311
    Newcomer Marv sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjeklulf
    Har samme problemet her, men ble ikke så mye klokere av den linken der..

Prøvde å stille på aspect ratio i wmplayer som det står i guiden under, men det hjalp ikke.. Skjer fint lite samma hva jeg stiller den på..
    pixelmapping » 42-inch Plasma Info

Eneste løsningen jeg har funnet så langt er å sette Aspect ratio til 4:3 i VLC, da blir altså videoen strukket ut til 16:9 på plasmaskjermen og ting ser riktig ut. Problemet er at video-kvaliteten i VLC ikke holder mål i forhold til WMplayer.. Noen som har en løsning på aspect ratio-problemet i WMplayer eller vet om et annet program som er bedre?

Newcomer Marv sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer meg selv litt her.. Fant ut at den dårlige bildekvaliteten i VLC hang sammen med vista. Ble bedre etter at jeg endret på ouput module.

The VideoLAN Forums • View topic - VLC media player and Windows Vista

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med TH50PX70E + PS3 ? Tenker da på om dere kjører 1080p, 1080i, eller 720p - og hva dere syns er best til film.

Var igrunn ikke klar over at TVen "taklet" 1080p, for når jeg kjører det automatiske oppsettet på PS3en velger den 720p og 1080i. Det beste er jo for meg å prøve å se etter selv - men er greit å høre hva andre har erfart også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk meg en 42PV70FA (ja FA, ikke E, vet ikke hva forskjellen er) i går, men har ikke fått testet den så mye. Etter å ha lest litt her blir jeg bekymret for innbrenning. Det er nesten helt utrolig at man er så utsatt for innbrenning som flere beskriver her. Da jeg spurte Panasonic om innbrenningsfare på min 37PV500E i juli 2005 fikk jeg dette svaret:

Heisann,

Dersom du har nøyaktig samme spot i bildet på skjermen sammenhengende i over én uke begynner faren for innbrenning å komme. Dersom du f.eks. switcher til text-tv, slår av tv'en, eller på andre måter skifter bildet helt (det trengs bare ett skifte av ett sekunds varighet) oftere enn én gang pr. uke er det ingen fare for innbrenning. Det er ingen teknologi i selve plasmaen som hindrer innbrenning dersom du skulle prestere å ha samme bilde sammenhengende så lenge som dette.

Panasonic Nordic AB

Jeg har aldri hatt problemer med innbrenning i 37PV500E og jeg har glemt å ta av dvd-menyer over natten o.l.

Hvordan kan det ha seg at man 2 år senere produserer skjermer som har så stor innbrenningsfare som 42PV70E (eller FA) har?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke reelt at det er stor innbrenningsfare på PV70. Har selv en PV70 siden påske og har i realiteten ikke brydd meg om "å kjøre den inn etter boka". Vel, skjermen er fortsatt uten innbrenninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er ikke reelt at det er stor innbrenningsfare på PV70. Har selv en PV70 siden påske og har i realiteten ikke brydd meg om "å kjøre den inn etter boka". Vel, skjermen er fortsatt uten innbrenninger.

Hvis dette med innkjøring er så viktig, hvorfor står det ingenting om dette i brukermanualen?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Jeg sier jo at innkjøring ikke er viktig på 42PV70-modellen. Med "boka" mener jeg alle de standardiserte plasmarådene man leser på internettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ?

Jeg sier jo at innkjøring ikke er viktig på 42PV70-modellen. Med "boka" mener jeg alle de standardiserte plasmarådene man leser på internettet.
    Jaja, det var ikke ment mot deg.

Har sett litt på tv i dag og synes at min gamle TH-37PV500E var mye bedre på bildekvaliteten. Jeg har kun testet med Get's PVR dekoder og XBOX (begge koblet til med SCART RGB). Noen tips til hva jeg kan gjøre? Bildet fra NRK viser en blurete og uklar NRK logo. noen kanaler ser forøvrig bedre ut enn andre. Veldig rart, samme dekoder ga knallbra bilder på alle kanaler på TH-37PV500E i går.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har bestillt en 50PV70F fra Amentio og som har fått tven?

Jeg bestillte min 20. september og venter fremdeles.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er generell mangel på Panasonic TV'er for tiden, ikke bare hos Amentio.

Newcomer Synthemesc sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marv
    Har samme problemet her, men ble ikke så mye klokere av den linken der..

Prøvde å stille på aspect ratio i wmplayer som det står i guiden under, men det hjalp ikke.. Skjer fint lite samma hva jeg stiller den på..
    pixelmapping » 42-inch Plasma Info

Eneste løsningen jeg har funnet så langt er å sette Aspect ratio til 4:3 i VLC, da blir altså videoen strukket ut til 16:9 på plasmaskjermen og ting ser riktig ut. Problemet er at video-kvaliteten i VLC ikke holder mål i forhold til WMplayer.. Noen som har en løsning på aspect ratio-problemet i WMplayer eller vet om et annet program som er bedre?
    Prøv Media Player Classic. Fantastisk spiller. Om du opplever 4:3-problematikken, så fikser MPC dette lett: View » Pan & Scan » Scale to 16:9 TV. Problem fikset (iallfall for mitt vedkommende). Nydelig bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Synthemesc. Er det 42" du har ? Det er jo bare den som har 4:3 oppløsning på 16:9 panelet...

Både 37" og 50" har "vanlig" 16:9 oppløsning på panelet i motsettning til 42". Så ved bruk av PC med disse tv'ene varierer det hvilken innstillinger man må bruke.

Er det noen her som har koplet 42" til PC med HDMI ? Hvilken oppløsning bruker dere ? Denne modellen støtter vel ikke 1:1 pixelmapping, eller tar jeg feil ?

Blir dere plaget med at bildet blir strekket ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt mange ganger før:

Pansonic 42PV70 støtter pixelmapping på VGA. Man kan gjerne benytte HDMI, men da får man ikke pixelmapping. Men; Man kan benytte PowerStrip (Windows) eller DisplayConfigX (Mac OSX) til å justere parametrene "front porch" og "back porch" for å simulere pixelmapping. Dvs. unngå over-/underscan.

Er primærbruken avspilling av film, spiller det ingen rolle om native er 4:3 eller 16:9, da dette kan kompenseres for i software for mediaavspillingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DonCorleone:

Jeg har lest i flere andre forum, også utenlandske, at folk mener PV500 har bedre bildekvalitet enn årets modeller.

Hvis dette er tilfelle, så er det i aller høyeste grad overraskende og skuffende.

Jeg er fornøyd med min 37PV70 når signalet er DVD, PS3 eller HD. Men bildekvaliteten med Canal Digital PVR-dekoder er ganske elendig sammenlignet med det flotte bildet på min 10 år gamle CRT med analogt signal.

Det er faktisk slik at jeg ser mindre på TV nå pga bildekvaliteten. Men det er jo egentlig kun positivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr.Oetker
    DonCorleone:

Jeg har lest i flere andre forum, også utenlandske, at folk mener PV500 har bedre bildekvalitet enn årets modeller.

Hvis dette er tilfelle, så er det i aller høyeste grad overraskende og skuffende.

Jeg er fornøyd med min 37PV70 når signalet er DVD, PS3 eller HD. Men bildekvaliteten med Canal Digital PVR-dekoder er ganske elendig sammenlignet med det flotte bildet på min 10 år gamle CRT med analogt signal.

Det er faktisk slik at jeg ser mindre på TV nå pga bildekvaliteten. Men det er jo egentlig kun positivt.
    Arrrgh, dette var ting jeg ikke ville høre ettersom jeg har en bestilling inne på akkurat denne skjermen, og har tenkt å bruke samme PVR dekoderen fra Canal Digital :evil: .

Det strider jo litt imot alle andre her på forumet og de aller fleste tester jeg har kommet over, du er sikker på at det ikke skyldes andre ting en skjermen, f.eks antennekabelen, PVR spilleren, andre kabler etc?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være PVR dekoderen og ikke TVen som er problemet?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte PV70 fra amentio i går og gleder meg som en unge . Virker som et godt kjøp.

Fra før har jeg en panasonic a360 dvd-spiller. Kommer til å investere i en denon dvd-1940 for å få hdmi + sannynligvis enda bedre playback (går ut fra at det har skjedd en del innen dvd-teknologi siden 2000/2001).

Til dere som bruker dvd-spillere som oppskalerer til pv70: hvordan blir kvaliteten på dvd-playbacken?

Thomas.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kan det være PVR dekoderen og ikke TVen som er problemet?
    Det MÅ det være! Min Force 1155 gir fantastisk skarpe bilder. Alle som har vært på besøk spør om jeg har HD-signaler fordi det er så utrolig skarpe og detaljerte bilder. De blir overrasket når jeg forteller at det er vanlige SD-signaler.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gauperaa
    Jeg bestilte PV70 fra amentio i går og gleder meg som en unge . Virker som et godt kjøp.

Fra før har jeg en panasonic a360 dvd-spiller. Kommer til å investere i en denon dvd-1940 for å få hdmi + sannynligvis enda bedre playback (går ut fra at det har skjedd en del innen dvd-teknologi siden 2000/2001).

Til dere som bruker dvd-spillere som oppskalerer til pv70: hvordan blir kvaliteten på dvd-playbacken?

Thomas.
    Du vil nok merke stor forskjell im du bytter til en spiller med HDMI.
    Jeg bruker en Pioneer DV-696, nok ikke verdens beste, men den duger hos meg enda. Bruker 720p ut, synes det gir de beste bildene. Det er stor forskjell om jeg kjører fra HDMI kontra RGB via Scart iallefall.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må sies at jeg sitter 1,8 meter fra skjermen (37"). Det skal mye til for at et TV-signal, digitalt eller ei, skal se bra ut på den avstanden. En meter lengre unna hadde nok hjulpet betraktelig.

Men DVD oppskalert fra PS3 ser meget pent ut, skarpt og rent. Og Blu Ray og PS3-spill ser intet mindre enn fantastisk ut.

Side 49 av 66 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •