Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 66 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    16875,- er prisen på TH-50PV70E hos Amentio nå.
    Går oppover gitt

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen går desverre feil vei ja, men nå kommer jo også den nye FullHD modellen PZ70 så da går vel kanskje prisen ned igjen. Ellers er jeg veldig spent på hvordan den nye PZ70 er i forhold til PV70.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Døde piksler

Ser ut som min nye 42PV70 har 8 døde subpixler samlet i en firkant nær toppen av bildet, noe som gjør dem ganske synlige selv på 4-5 meters avstand.

Finnes det noen tricks for å vekke dem til live igjen? Ser ut som det blinker litt fra noen av dem iblant, så de er visst ikke helt gone.

Har noen her opplevd slikt på Panasonic-plasmaer før? Eller vet hvor mange døde pixler man evt må ha for å få byttet den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge denne Folke-plasmaen
    testen så " Panoreringer hakker fortsatt litt."

Noen som kjenner til dette?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hakker betydelig mindre etter at jeg slo av alle "bildeforbedrings" funksjonene. Har egentlig ikke lagt merke til noe særlig hakking etter at jeg forandret disse innstillingene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du merker hakking litt likevel? Jeg trodde det var den store fordelen med plasma, at de ikke hakket... Var derfor jeg slo fra meg tanken på Samsung LE-40M86, fordi den hakket noe selv om man skrudde av bildeforbedrings/ødeleggelses-funksjoner.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g
    Men du merker hakking litt likevel? Jeg trodde det var den store fordelen med plasma, at de ikke hakket... Var derfor jeg slo fra meg tanken på Samsung LE-40M86, fordi den hakket noe selv om man skrudde av bildeforbedrings/ødeleggelses-funksjoner.
    Må nesten sjekke med en film eller to før jeg svarer deg 100%. Ville ikke si at det ikke var hakking uten å være sikker heller. Akkurat nå er det Disney Channel bortpå der, og der er det lite panorering...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du merker hakking litt likevel?
    Som jeg har skrevet før: jeg ser ingen hakking på min Panasonic TH37PX70. Imponerende!:-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å svisje mellom kanaler og sett etter denne hakkingen det er snakk om.
    Kan ikke se dette nå, det var ganske tydelig før jeg slo av disse kretsene. Har ikke prøvd på noen DVD film enda, men ser egentlig ikke at det skal gjøre så mye fra eller til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle Panasonic plasma-eiere, de som skulle ønske at de var det, eller de stakkars LCD-eierne som burde være det:

Jeg fikk min 37PV70 i hus i går og er utrolig fornøyd! For et bilde, for et sort- og kontrastnivå. Film ser ut som film!

Hadde først en Sony 32D3000 og var meget misfornøyd. Bildet var flatt og dødt. Ingen kinofølelse overhode. Man fikk følelsen av å se på film på en dataskjerm.

Men nå kommer bildet regelrett ut av skjermen mot meg. Det er dybde og fargemetning i bildet. Jeg får lyst til å klatre inn i bildet. Jeg får ståpels av å se på denne skjermen. Av Sonyen mistet jeg håret. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til 42" begynner å ankomme landet!

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PZ70 har jo falt litt i pris allerede ser jeg. Men er det stor forskjell på bilde kontra PX70? Det er vel såpass så man "ofrer" noen tusenlapper ekstra for PZ70! Har egentlig sett meg ut PX70 men vurderer å gå ett hakk opp.. hmmm

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Tenker du på fargestyring og MPEG? De er av ja, farge temp er varm, har forsøkt med noen instillinger jeg fant nå, og det ser ut til å være en god del bedre HDMI'en, men synest bildet fort blir veldig grått og kjedelig. På scarten er det fortsatt langt fra godkjent, men er mulig det er pga dårlig signal og kilde, får teste litt mer i morgen.
    Fikk endelig plukket opp ett sett med RGB-kabler idag, og bildet ble ufattelig mye bedre sammenlignet med scarten jeg hadde før.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg 50PZ70 hos Amentio igår. Prisen ble 20 095,- inkl frakt. Dette blir min første flatskjerm, så det klør bra i fingrene nå. Sitter nå med en gammel Thomson 28" CRT, så opplevelsen blir nok formidabel. Håper bare at ETA datoen hos Amentio er riktig: 22.10 , men er forberedt på ett par uker utsettelse uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Fikk endelig plukket opp ett sett med RGB-kabler idag, og bildet ble ufattelig mye bedre sammenlignet med scarten jeg hadde før.
    Hva slags spiller og kabler?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det hakker betydelig mindre etter at jeg slo av alle "bildeforbedrings" funksjonene. Har egentlig ikke lagt merke til noe særlig hakking etter at jeg forandret disse innstillingene.
    Hvilke bildeforbedringskretser er det snakk om, og hvor slår man av?
    (sorry om dette er tatt opp før)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargestyring
    P-NR (støyredukssjon)
    MPEG NR (ikke sikker på at det var det den het)

Setter alle disse til av i menyen under innstillinger av bilde.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags spiller og kabler?
    Er en billig Panasonic opptaker, DMR-E55.

DVD Recorder [DMR-E55] - Panasonic Australia

Måtte ha noe å ta opp fotballkamper med under prøve-VM i Tyskland for noen år siden. Kjøpte en RGB-kabel fra Techlink.

TechLink

Tenkte at siden de har gjort det så bra med HDMI-kabelen sin så måtte denne holde mål også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Abbor
    Hmm har fått en vertikal stripe ca midt på skjermen (pv70 42"), den vises ikke når alt er svart, men når det kommer noe i bildet får jeg en lys pixelstripe fra topp til bunn.
    Den er der uansett vilket signal jeg velger, og er der fremdeles når alt er koblet fra og det kun er antenne signal på tv.
    Drygt og irriterende. Er det noen andre som har fått noe slikt, og isåfall hva ble gjort?
    Sitat Opprinnelig postet av Dao
    Sitat Opprinnelig postet av Abbor
    Hmm har fått en vertikal stripe ca midt på skjermen (pv70 42"),
    har den samme TV:en og opplever det samme, skal kontakte butikken i morgen. Reklamasjon?

mvh Dao
    Jeg opplever også denne "lyse"/"grønne" stripen fra topp til bunn (pv70 42"), og den kom plutselig etter bruk av PS2...

Må TVen sendes inn til reperasjon (reklamasjon), eller finnes det noen triks for å bli kvitt denne stripen?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nozgorak
    Jeg opplever også denne "lyse"/"grønne" stripen fra topp til bunn (pv70 42"), og den kom plutselig etter bruk av PS2...

Må TVen sendes inn til reperasjon (reklamasjon), eller finnes det noen triks for å bli kvitt denne stripen?

Den må nok inn på reparasjon ja. Vi har en 50PX70 i butikken der jeg jobber, og denne fikk akkurat samme problemet. Det staret med èn stripe, etterhvert kom det fler... Måtte bytte panel på den. Det gikk vel ca. 2 mnd elns fra TV'en var ny til dette skjedde...

Virker som det er en del som har opplevd dette problemet på Panasonics 2007-modeller (PV/PX70). Er det en svakhet vi ser her tro? Litt nervøs i forhold til å investere i en 50-tommers skjerm, dersom den måtte inn til service. Håper ikke PZ70-serien vil slite med samme problem.

Side 47 av 66 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •