Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 66 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var nyttig info.

Med tanke på skjermkort, hva skal jeg se etter? Er det noe med modellen evt annet info som kan bekrefte at den støtter det å kompansere VGA porten som 16:9 på en plasma?

Jeg er nok en ATI fan, i den grad at jeg har hatt mer sansen for ATI sine skjermkort enn Nvidia ved bruk til vanlig pc.

til jakv: Gleder meg til å lese intrykket ditt !

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det like før jeg bestiller en 50pv70 fra amentio, ser de venter inn 10.10 men uansett om de får den da eller ikke så er det jo helt suveren pris på den, så kan godt vente litt jeg da.... å, like før jeg la inn bestilling, men skal tenke litt på det i helga.

Noen som kan overtale meg? hehe

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Noen som kan overtale meg? hehe
    Hvis jeg hadde ventet til nå kunne jeg ha kjøpt bpde TV og PS3 til samme pris som jeg betalte for TVen...

Og jeg er godt fornøyd uansett. Det må være et godt argument for å bestille. Bedre å bestille nå og så stryke den bestillingen om det skal vise seg at det drar ut i langdrag.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Dette var nyttig info.

Med tanke på skjermkort, hva skal jeg se etter? Er det noe med modellen evt annet info som kan bekrefte at den støtter det å kompansere VGA porten som 16:9 på en plasma?

Jeg er nok en ATI fan, i den grad at jeg har hatt mer sansen for ATI sine skjermkort enn Nvidia ved bruk til vanlig pc.

til jakv: Gleder meg til å lese intrykket ditt !

Om du skal bruke den til media og ikke er så opptatt av å makse ut alt på spill har du 4 valg hva anngår grafikkbrikker.

ATI:

HD 2400 og HD 2600

Nvidia

8500 og 8600

Newcomer geirvb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt TH-50PX70 fra Amentio den 1 okt. ETA var 3. okt, men nå er denne modellen helt fjernet fra oversikten, og ordren står fortsatt som behandlet, men ingen oppdatert ETA.

Hadde egentlig tenkt å gå for en TH-50PV70, men da leveringstiden var tilsynelatende kortere på PX'en gikk jeg for denne.

Er litt bekymret for hva som skjer, så jeg sendte de en mail i går, men har ikke fått noe svar enda.

Håper at dette går iorden da jeg ikke har lyst til å vente særlig lenge på denne. Kan få den på dagen for 18500,- men jeg får forsøke å smøre meg litt med tålmodighet.

Har hatt en Fujitsu-Siemens 50" plasma i et år nå, og er spent på å se om det er vesentlig forskjell.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teddytusen har vært i kontakt med Amentio i dag, og nevnte noe om et lass med rundt 30 TVer som er på vei inn over helga.
    http://avforum.no/forum/generell-chi...tml#post732820
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har kjøpt 50PX720 (elkjøp versjon av px700), og opplever at der er elktronisk støy fra skjermen. Hører dette som et lavt surr ved avstand på 4m og normal lyd på Tv'en. Noen flere som hører noe lignende?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt om en eller to som har hørt det samme på PV/PX 70. Har ikke gjort det på min.

Det eneste jeg har hørt fra strømforyninga er noe slags "knitring/smelling" når det var noe fra en konsert med spotter som ble slått av åo på rett mot kamera. Skjermen gikk fra hvitt til sort to ganger i sekundet i fem-seks sekund, eneste gangen jeg har hørt noe fra den, hører ikke vifta engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har opplevd et brun-rødt skjær i ansiktene på noen sendinger, spesielt innendørs, se mitt innlegg tidligere her?
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post730991

Jeg har nå prøvd forskjellige innstillinger, men klarer ikke å bli kvitt det. Noen sendinger er, som sagt, helt fine. Noen som har samme problemet og har et godt råd?

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har hørt om en eller to som har hørt det samme på PV/PX 70. Har ikke gjort det på min.

Det eneste jeg har hørt fra strømforyninga er noe slags "knitring/smelling" når det var noe fra en konsert med spotter som ble slått av åo på rett mot kamera. Skjermen gikk fra hvitt til sort to ganger i sekundet i fem-seks sekund, eneste gangen jeg har hørt noe fra den, hører ikke vifta engang.
    Stemmer. Høres ut som et relé som slår ut og inn når bildet veksler fra helt hvitt til helt sort veldig kjapt. Som en strobe.
    Ikke noe problem, bare litt overraskende første gang det skjer. Det skjer dog veldig sjeldent, så ikke noe å bekymre seg over for de som lurer=)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjedd bare den ene gangen hos meg også, men jeg må si jegb skvatt med det samme det startet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Her er noen gobiter til alle PX/PV70 eiere
    Hvordan komme inn i servicemenyen :
    Trykk og hold inne "F" og "-/V" på selve tv'n + at man taster "000" på fjernkontrollen.
    Jeg har kommet inn i servicemenyen. Men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kommer videre fra åpningsbildet. Noen tips?
    Jeg sliter med en ansiksfarge som jeg ikke er helt komfortabel med på noen sendinger, spesielt innendørs (lys rød/brun), og jeg tenkte å sjekke om det er noe jeg kan korrigere i servicemenyen.
    Er det andre som har dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så px7 på Euronics. Er dette "deres" utgave av pv70/px70?

Er det noen som har funnet sikkert ut om den digitale bildeforbedreren på px70 har noe for seg? Lurer særlig siden px70 koster 300 mer på amentio.no

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og SIBA kjører PX7... Hva er poenget...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Og SIBA kjører PX7... Hva er poenget...
    Prisgaranti??
    Sikkert en måte de ungår å betale tilbake penger på pga prisgarantien, ingen andre har jo samme modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g
    Så px7 på Euronics. Er dette "deres" utgave av pv70/px70?

Er det noen som har funnet sikkert ut om den digitale bildeforbedreren på px70 har noe for seg? Lurer særlig siden px70 koster 3000 mer på amentio.no
    Hva med de to sistnevnte? amentio.no har px7 i sitt sortiment, til ca. 8000. Pv70 koster 8700, mens px70 koster nesten 12000. Litt forvirret her nå...

EDIT: Har sett litt på panasonic.no, hw.no og amentio.no
    Etter hva jeg kan se er forskjellen følgende (42"):
    px7: 8000:1 kontrast, 1 hdmi
    pv70: 10000:1, 2 hdmi
    px70: samme som pv70, men med digital optimizer som "reduserer effektivt alle forstyrrelser og bildestøy i skjermbildet for et glassklart og skarpt bilde."

Priser henholdsvis ca. 8000, 8700 og 9-10000.

Den jeg så på på var px7 som jeg da antok var pv/px70. Det tilbakevendende spørsmålet blir da om denne dig. optimizeren fungerer bra, og fungerer den på alt (ikke bare f.eks tv-sendinger)?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha hørt at den optimizer saken sitter på den digitale tuneren som man uansett ikke får brukt i norge.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at den optimizeren skal virke på alle digitale innganger inkl. HDMI, men hvor riktig det er tør jeg ikke si.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sitter jo et helt hav av mennesker med PX70 her på forumet, så kan ikke dere teste ut dette med den digitale optimizeren ?

Dette er jo et spørsmål som dukker opp igjen på annenhver side i denne tråden, men ingen som kan gi noe sikkert svar....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    amentio svarer ikke på mail.

komplett kunne ikke svare på spørsmålet, men gav nr. til Panasonic: 67 91 78 00

EDIT: Jeg ringte nummeret over, fikk vite at tvene var helt like bortsett fra den ubrukelige tuneren i px70. Hun sa også at det var digital optimizer på pv70 som da gikk på hdmi innganger.

Side 46 av 66 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •