Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 66 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1311
    Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    Jau:wink:
    Nice price:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Åååå, ser ut til at de har fjernet den fra nettsiden, finner ingen 50pv70 på amentio.no

*skuffet* kunne godt tenkt meg den tv'en til den prisen!

Noen som har erfaring med å spille xbox 360 på denne?
    Ikke vær lei deg! Den ligger der fremdeles, men de har lagt på litt under 200 kroner. Du får den nå for kr 15 206,-.
    AMENTIO / PANASONIC 50IN 127CM PLASMA-TV HDREADY TH-50PV70E 2XHDMI PC INPUT IN

Jeg venter på min fremdeles....:neutral:

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nylig tilbake min PV70 fra reparasjon (tok 3.5 mnd), og det jeg synest bildet er svært dårlig, når jeg ser på DVD, så er det som å sitte og se på MacGyver, fryktelig gromsete og litt ute av fokus, dette gjelder spesielt på DVD via scart, men også på avspilling over HDMI fra htpc

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke innstillinger har du da?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd alle standardinstillingene, er best på Cinema, og verst på dynamsik, har ikke kjørt noen manuell instilling enda pga at jeg ikke har materiale for dette. Finnes det forøvrig noe gratismateriale på dette området? Ser at DVE er flitting brukt, men får ikke tak i det før tidligst over helga.

Newcomer bastard81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang ventetid blir det på PV70 antagelig? Alle er jo utsolgt, måtte bare heve kjøpet på elprice for det kunne tatt år og dag. Ser det står 10 oktober men tviler igrunn sterkt?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Har prøvd alle standardinstillingene, er best på Cinema, og verst på dynamsik, har ikke kjørt noen manuell instilling enda pga at jeg ikke har materiale for dette. Finnes det forøvrig noe gratismateriale på dette området? Ser at DVE er flitting brukt, men får ikke tak i det før tidligst over helga.
    Hva med alle "bildeforbedringsmulighetene", har funnet ut at det er bedre med dem av, bruker også Cinema.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på fargestyring og MPEG? De er av ja, farge temp er varm, har forsøkt med noen instillinger jeg fant nå, og det ser ut til å være en god del bedre HDMI'en, men synest bildet fort blir veldig grått og kjedelig. På scarten er det fortsatt langt fra godkjent, men er mulig det er pga dårlig signal og kilde, får teste litt mer i morgen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fort være scart kabelen din også. Men jeg har sammenlignet scart og HDMI fra DVD spilleren min, og det er som natt og dag.

Høres ut som omtrent samme innstillingene jeg har, men jeg synes ikke de er grå og trist.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært rundt i flere butikker og sett på 50" plasma nå. Og jeg stusser veldig på at selgerne stadig har gode argumenter mot det å velge Panasonic. Alle tester og omtaler tyder på at det er Pana og Pio man må ha. Jeg vet jo at den ikke er på lager noe sted og at det er lang ventetid på den. Men jeg mener også at selgerne har noe rett i det de sier.

I butikkene ser PV/PX70 litt grå og blass ut. Panasonic har også et ekstra glass ytterst i skjermen som fører til at man får et gjennskinn i skjermen om man ser ganske skrått på. Det er fabrikkinnstillinger på alle utstillingsmodellene.
    Bortsett fra dette, ser bildet på Panasonic tv'n bra ut. Mere behagelig og natrurlig enn Samsung (Q97), som igjen virker litt mere lyssterk og skarp på godt og vondt.

Pioneer (508)er selvfølgelig det beste, men det koster :P

Flere som har samme erfaring? Er Panasonic oppstyret bare en bølge som har blitt større og større, og en samlet lydogbilde-presse har hoppet på samme bølgen? Det er selvfølgelig ikke tilfelle
    Da må det være selgerne som gjør en god jobb i å overbevise meg om å kjøpe noe de faktisk har på lager. Men jeg må si at jeg har bitt meg merke i disse svakhetene...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir noe helt annet å prøve den hjemme i naturlig belysning...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig 42" pv70 fra amentio hjem på døren i går kveld. Har hørt at den bør kjøres med noen spes innstillinger i starten for å "kjøre" seg inn. Er dette tilfellet, i så fall hvilke innstillinger bør man ha?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr_brekke
    Fikk endelig 42" pv70 fra amentio hjem på døren i går kveld. Har hørt at den bør kjøres med noen spes innstillinger i starten for å "kjøre" seg inn. Er dette tilfellet, i så fall hvilke innstillinger bør man ha?
    Det blir anbefalt å kjøre med redusert kontrast og brightness i starten for å unngå retention/innbrenning.

Jeg har skrudd begge ned til 40 - 50%.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør skru ned kontrast og lysstyrke en del de første par hundre timene sies det. Skift da fra Dynamisk til Cinema modus først av alt.

Gjorde dette i en måneds tid, og etter det stilte jeg det slik jeg har nå. Ble slik som noen andre har funnet ut en plass.

*Cinema Mode
    *To hakk ned med lysstyrke
    *Slå av alle "bildeforbedringskretser"

Vips, du er i mål. Virker greit hos meg iallefall, men det trenger ikke gjøre det hos deg.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klarbane
    Jeg har vært rundt i flere butikker og sett på 50" plasma nå. Og jeg stusser veldig på at selgerne stadig har gode argumenter mot det å velge Panasonic.
    Butikkenes marginer på de forskjellige produsentene kan jo ha noe å si her?

Ellers er det etter min mening tilnærmet umulig å gjøre noen seriøs vurdering av skjermer ut fra hvordan bildet ser ut i butikkene (dessverre).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som bruker Pana'n sin til PC skjerm?
    Vil gjerne lese litt erfaringer om det.

Tydelig bilde?
    Må man sitte nerme? (jeg sitter idag 2,5m unna min TV)
    Kan oppløsningen bli ett problem her?

Har skjønt at VGA kontakten støtter 1:1 pixelmap, noe som er fint

Tanken er å kjøpe meg en "tv pc" til litt spill, og film.
    Spill som Bioshock pc blir fint for meg siden jeg ikke ønsker å eie en xbox360

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr_brekke
    Hvordan er leveringstiden fra Amentio? Lenge siden du bestilte?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte min den 19.09. Den gangen stod den med ETA den 5.10. Betalte vel under 8700 kr, og frakt var litt over hundringsen hjem på døren.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku

Tydelig bilde?
    Må man sitte nerme? (jeg sitter idag 2,5m unna min TV)
    Kan oppløsningen bli ett problem her?

Har skjønt at VGA kontakten støtter 1:1 pixelmap, noe som er fint

Tanken er å kjøpe meg en "tv pc" til litt spill, og film.
    Spill som Bioshock pc blir fint for meg siden jeg ikke ønsker å eie en xbox360
    Har tenkt å koble til PC via VGA i helga, må finne meg en som kanhjelpe meg å ta den ned fra veggen. Blir bare den bærbare forløpig, men får et inntrykk av bildet håper jeg.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Erfaringer med 42pv70:
    Bildet blir ok, men det er langt fra så tydelig som med en LCD-skjerm. Jeg valgte likevel å gå for plasma siden jeg syntes bildekvaliteten i forbindelse med TV,film og til dels spill var bedre på plasma.

Du får 1:1 pixelmapping via VGA-inngangen, men skjermkortet/driveren må ha mulighet for å kompensere for at 1024x768 er en 16:9-oppløsning på plasmaen og ikke en 4:3 oppløsning som er vanlig i PC-verdenen. ATI-driveren til X800-kortet mitt har ikke det, mens Nvidia-driveren til 8800-kortet på jobben ser ut til å ha en instilling for dette. Har imidlertid ikke fått testet det. Dette er ikke noe problem med 50-tommeren, siden den har en annen oppløsning (1366x768 ).

HDMI-inngangen støtter ikke 1:1, kun 720p/1080p (+ noen lavere oppløsninger som er mindre interessant). Jeg har valgt å bruke 720p via HDMI i steden for VGA-inngangen siden jeg da slipper problemet med aspect ratio. Bildet er fullt brukbart også til surfing o.l., men noe mer uklart enn via vga. Det er også normalt å få litt overscan ved bruk av HDMI-porten. Har du et Nvidia-kort så har driveren imidlertid mulighet til å skalere bildet slik at du unngår dette.

Side 45 av 66 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •