Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 66 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1311
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Er det noe vits med
    - DVD Video Essentials
    når man eier en Pana PV70?
    Jeg tenker da feks på at Tv'en bare har 1 graf med farge og ikke 3 grafer med blått rødt og grønt.

Jeg syns det var veldig enkelt å stille inn SD + Digitale sendinger, men vil ha litt mer "piff" fra Hdmi DVD.
    I SD TV bruker jeg Cinema - Varm, men i DVD/Film vil jeg bruke Normal - Normal. Jeg vet at DVE har masse bra verktøy til å kalibere riktig, men jeg har oppdaget at mange andre produsenter av Tv'r har en del flere grafer å justere bildet sitt på. Kan jo igrunn være en fordel/ulempe.
    Uansett 300kr er sikkert ikke bortkastet, vil bare høre hva andre eiere av DVE mener til denne TV'en?

Jeg har en 42PX70E og har kalibrert med DVE og bruker oppskalering til 720p signal over HDMI.
    Bilde blir mye bedre, men ikke helt opptimalt etter kalibrering.
    har litt problemer med og finne riktig skarphet.
    Har både AVIA og DVE, vurderer og skaffe en kalibrerings dvd til for bilde for og sammenligna resultat.
    Gjerne kalibrer etter du har sett en film så elektronikken er varm ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Jeg har en 42PX70E og har kalibrert med DVE og bruker oppskalering til 720p signal over HDMI.
    Bilde blir mye bedre, men ikke helt opptimalt etter kalibrering.
    har litt problemer med og finne riktig skarphet.
    Har både AVIA og DVE, vurderer og skaffe en kalibrerings dvd til for bilde for og sammenligna resultat.
    Gjerne kalibrer etter du har sett en film så elektronikken er varm ;-)
    Hvilket bilde valgte du/kalibrerte du deg til?

For meg virker Normal - Normal fint, evt Normal - Kjølig.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farge temp må være Kjølig ellers blir bildet gulaktig.
    For meg står det på Normal. Cinama og Dynamisk fikk jeg ingen bra justering på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett at prisen på PV70 og PX70 er ganske lik, hva er egentlig forskjellen på de to tvene?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hooligan
    Sett at prisen på PV70 og PX70 er ganske lik, hva er egentlig forskjellen på de to tvene?
    PX70 har innebygget tuner, som ikke kan brukes i Norge (mpeg 2). Og har flere scart-innganger m.m. (ikke flere Hdmi-innganger)
    Ørsmå og ubetydelige forskjeller, etter hva jeg har forstått.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er innebygget digitaltuner eller ikke... Hjelper å søke litt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 50px70 har bare to Scart innganger (såvidt jeg kan huske da) og to HDMI.
    PX modellen har også en såkalt "Digital optimizer" krets av noe slag på de digitale inngangene, en eller annen slags bideforbedringskrets av noe slag...

Kjøpt PX rett og slett fordi jeg ikke kunne oppdrive PV da jeg skulle ha TV.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Jeg vet ikke om det er PS3en min som gjør det, eller selve TVen..

Uansett, problemet er at når det er så og si "helt sort" på skjermen (og det er f.eks litt hvit tekst der) , så plutselig hopper bildet, og det sorte blir mer grått, og hvitt blir 'ta-på-deg-sveisebriller' hvitt. Dersom det er TVen, - noen som vet hvordan jeg kan skru av denne funksjonen da?
    Huff, hadde akkurat nesten bestemt meg for å kjøpe denne. Dette høres utsom 'dynamisk-kontrast'. Hvis den er påslått og ikke kan slåes av, så blir denne uaktuell for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PX70 er helt fri for dette. Mulig modus er stilt til dynamisk. Det må den ikke være. Jeg har som sagt ikke merket noe liknende på min, og jeg er meget kritisk og ømfintlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opticane
    Min PX70 er helt fri for dette. Mulig modus er stilt til dynamisk. Det må den ikke være. Jeg har som sagt ikke merket noe liknende på min, og jeg er meget kritisk og ømfintlig.
    :-D Det er godt å høre. Har du registrert enn innstilling på tv'en der dette kan stilles? (Virker slik når du nevner at Modus ikke må være på Dynamisk, blir glad hvis dette stemmer).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo komt en ny modell nå, PX7.
    Noen som vet hva forskjellen er på denne mellom PX/PV 70?
    PX 7 har vel kun 1 HDMI kontakt og er litt ulik i fysisk størrelse, men bortsett fra dette...noen som vet?
    Skjermene fra Pana begynner virkelig å bli billige nå......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da sett for første gang i kveld at PV70 har "dynamisk kontrast". Har hatt skjermen siden påske, men ikke sett filla før, men på en film nå ikveld var det lett å se. Rare greier. Det spiller ingen rolle om bildemodus er "Dynamisk", "Normal" eller "Cinema". WTF.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har da sett for første gang i kveld at PV70 har "dynamisk kontrast". Har hatt skjermen siden påske, men ikke sett filla før, men på en film nå ikveld var det lett å se. Rare greier. Det spiller ingen rolle om bildemodus er "Dynamisk", "Normal" eller "Cinema". WTF.
    Har også lagt merke til dette, men så langt kun når jeg har brukt pc via HDMI. Da kan fenomenet reduseres ved å skru av Fargestyring.

Betviler ikke at skjermen også bruker dynamisk kontrast på andre innganger, men så langt har det ikke vært såpass tydelig at jeg har lagt merke til det på vanlig TV/videomateriale.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Har også lagt merke til dette, men så langt kun når jeg har brukt pc via HDMI. Da kan fenomenet reduseres ved å skru av Fargestyring.

Betviler ikke at skjermen også bruker dynamisk kontrast på andre innganger, men så langt har det ikke vært såpass tydelig at jeg har lagt merke til det på vanlig TV/videomateriale.
    Er det noen som i dag har PX/PV70 og som tidligere har hatt PV60 og som var mer fornøyd med billedkvaliteten på PV60?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Fant denne anmeldelsen hos hdtvtest.co.uk:
    Assessing Picture Quality On Panasonic TH42PX70

Sitat Opprinnelig postet av hdtvtest
    The TV passes blacker-than-black levels and so you can be confident about calibrating reference black level accurately. For reasons I don't understand, the black level retention tests were unstable, meaning that the black part of the screen fluctuates depending on the average brightness of the current image. There was no dynamic dimming function in the user menu to turn off. The good thing is that it is done very discreetly and was not noticeable on regular viewing.
    Tydeligvis ingenting å gjøre med dette desverre. :???:
    Hadde bestemt meg for å kjøpe en 50PV70, men ble litt usikker nå...

Er det noen som har registrert samme problemet med PV60?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde naboen over på "visning" nå, så nå blir det enda en Pana 42" i gata :-D

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen etter..

Eg har prøvd langt bak i denne tråden å finne ut koffor den tv`n her driver å justerer lysstyrken, eller kontrasten opp og ned..Men ingen som hadde sett det som eg såg.. Begynte å lure på om eg var ekstremt pirkete, men no ser eg at fleire og fleire merker dette fenomenet.. Eg syns at det er veldig irriterende. Noken andre som har ei meining om det? Noken som veitom PZ-700 er sånn?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 50PX70 og kan ikke si at jeg har lagt merke til det "fenomenet" som dere snakker om. Har slått av alle bildeforbedringskretser, bruker Cinema og normal fargetemperatur.

Noen som har eksempel på scener i filmer som er slik, så kan jeg prøve å se etter det.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn en film med ei scene der det er heilt bek mørt so pluttselig dukker det opp eit kvitt lys på en liten del av skjermen, då lyser det svarte heilt opp og blir gråaktig...Eller du kan sjå en film i 2:35 format og følge med kun på ei av dei svarte stripene, so ser du nok at lysstyrken går opp og ned.. det er når det kjem lyssterke scener det skjer.. Skjønner?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å se etter.

Tenkte litt på dette i går da jeg så rulleteksten på Prison Break, det er hvit tekst på svart bakgrunn, men kunne ikke se noe til det da. Men var ikke sikker på om det var den typen "Scene" man kunne se dette i.

Får prøve neste gang jeg ser en film i 1:2.35, blir sikkert ikke lenge til

Side 42 av 66 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •