Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1311
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har tatt vare på den. Har svigerforeldre med stor låve som ikke er i bruk ;-)
    Ellers har jeg et stort mørkloft med embalasje til en del andre komponenter også...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

panasonic 42 pv500.

har hatt min panasonic 42 pv500 i 2 år og 6mnd nå en fantastisk bra tv..
    men er først nå i høst jeg kommer til og få se hva den virkelig er god for.
    canal digital lanserer hd tv dekoder med hdmi utgang ca i midten av oct her i skien.. gleder meg :-D vet oslo og omegn har fått.. noen som har det og prøvet det???

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Kort spørsmål.

- Tar dere vare på embalasjen? Tilfelle service på Tv'en?

Rydder litt her, og har egentlig dårlig plass fra før av
    Dette er en av grunnene til at jeg kjøpte TVen i en lokal sjappe. Embalasjen tok jeg aldri med hjem engang.

Kjelli

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv tar jeg vare på originalemballasjen, fordi dersom jeg må ta den på service (eller flytte til en annen bopel) så ser jeg ikke for meg å frakte den uten...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Dette er en av grunnene til at jeg kjøpte TVen i en lokal sjappe. Embalasjen tok jeg aldri med hjem engang.

Kjelli
    Hvordan fraktet du den da? Sto den på bordfot?

Ser ikke helt for meg å ta med 50" TV i bilen uten noen form for embalasje.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier bare kryploft. Det bør si det meste :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisutvikling...

Sitat fra 10.januar 2007:
    Neppe. Prisen kommer nok til å bli betydelig høyere enn det PV60 koster i dag tror jeg. PV60 kostet jo langt over 20.000 når den kom på markedet.
    Tror du får den mange steder for rundt 11.500. Jeg betalte 18.000 for min PV60 for temmelig nøyaktig ett år siden - heldigvis synes jeg fremdeles den er knallbra. Hyggelig for de som skal kjøpe nå - PV70 er en virkelig bra TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil se FULL skjerm...

Kjøpte 42PV70 for vel en uke siden, og er så langt fornøyd. Men i dag har jeg gått til anskaffelse av Denon DVD-1940, slik at først nå finner ut hva den virkelig er god for.

Men; hvorfor instiller skjermen seg på "wide-modus" når jeg ser DVD, slik at jeg får svarte kanter over og under bildet. Skjermen står på auto, og kantene er der uansett hvilken skalering jeg bruker fra DVD-spilleren (720P/1080i/1080P).

Hvordan fikser jeg dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje fordi filmene du ser på er laget i 2.35:1 eller 1.85:1, og ikke 16:9...
    De fleste filmer er ikke i 16:9 formatet.

Men hvis det er gale innstillinger du bruker, så må nesten noen andre her som faktisk eier denne modellen svare, for det vet ikke jeg noe om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at det er innstillingene det er noe feil med, for jeg kan virkelig ikke tenke meg til at det ikke er mulig å få tatt i bruk hele skjermen uten å zoom`e... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan mener du at du skal ta i bruk hele skjermen uten å zoome eller strekke hvis filmen opprinnelig er i 2.35:1 eller 1.85:1?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en titt bak på coveret til filmen og let etter noe slik som "2.35:1" eller "1.85:1". med 1.85:1 får du bilde over hele skjermen, ved større tall ala 2.35:1 vil du få svarte striper over/under.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta istid 2 f.eks, der står det både 16:9 og 1.85:1 bak. Der får jeg svarte striper over/under. Da skal det være mulig, dersom jeg har forstått dere riktig, å få se full skjerm?

Dette er min første "storskjerm", så jeg har ikke veldig peiling som dere sikkert ser. Men jeg hadde disse stripene på PV70 når jeg brukte min gamle (og da mener jeg gamle) DVD-spiller, og trodde kanskje stripene ville forsvinne med en ny DVD-spiller med hdmi og oppskalering. Men da trodde jeg visst feil...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta istid 2 f.eks, der står det både 16:9 og 1.85:1 bak. Der får jeg svarte striper over/under. Da skal det være mulig, dersom jeg har forstått dere riktig, å få se full skjerm?
    Husk å stille inn DVD-spilleren til å sende ut et 16:9 signal (altså Widescreen). Det gjøres i menyen til dvd-spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Husk å stille inn DVD-spilleren til å sende ut et 16:9 signal (altså Widescreen). Det gjøres i menyen til dvd-spilleren.
    Takk for tipset. Skal fikle litt i kveld og se hva jeg får til. :-D

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 42PV70 på hjemlån og synes det er en ypperlig skjerm. Driver imidlertid og vurderer om jeg skal koste på meg 50-tommeren i steden og evt. om jeg skal gå for 700 i steden for 70. I den forbindelse har jeg et par spørsmål som det hadde vært greit å få svar på:

- Er overscan ved tilkobling av PC via HDMI et like stort problem med 50-tommeren som med 42-tommeren og får man 1:1 pixelmapping via VGA også på 50-tommeren?

- Stemmer det at 700 har digital lydutgang? I følge kommentarer bl.a. her så har den det, men jeg finner ikke noe info om det på Panasonic sine sider. Hadde derfor vært greit å få det bekreftet. Jeg har kun digitale innganger på min forforsterker, så digital utgang fra tv'en hadde løst en del problemer

Ellers hadde det vært fint å få noen kommentarer rundt fordeler og ulemper med anti-refleksbelegget til 700. Leste så vidt tidligere i tråden her at det funket i forhold til refleks, men at bildet samtidig blir litt mattere. Hadde vært fint med flere kommentarer fra dere som har skjermen.

All hjelp mottas med takk!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reddik59
    Sitat fra 10.januar 2007:

Tror du får den mange steder for rundt 11.500. Jeg betalte 18.000 for min PV60 for temmelig nøyaktig ett år siden - heldigvis synes jeg fremdeles den er knallbra. Hyggelig for de som skal kjøpe nå - PV70 er en virkelig bra TV.
    Synes egentlig også min PV60E er bra, men jeg sliter med de norske kanaler.
    Vi har kabel TV.
    På sport, VM i atletikk f.eks., da er de hvite streker rundt banen "flimrete", samme når man ser fotball, de hvite streker gjør TV´en "usikker" og det er ikke pent å se på.
    På EuroSport er der dog ingen problemer med dette så det problemet må ligge
    et annet sted enn på TV´en.
    På dvd er der heller ingen problemer, sylskarpe bilder der....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Har 42PV70 på hjemlån og synes det er en ypperlig skjerm. Driver imidlertid og vurderer om jeg skal koste på meg 50-tommeren i steden og evt. om jeg skal gå for 700 i steden for 70. I den forbindelse har jeg et par spørsmål som det hadde vært greit å få svar på:

- Er overscan ved tilkobling av PC via HDMI et like stort problem med 50-tommeren som med 42-tommeren og får man 1:1 pixelmapping via VGA også på 50-tommeren?

- Stemmer det at 700 har digital lydutgang? I følge kommentarer bl.a. her så har den det, men jeg finner ikke noe info om det på Panasonic sine sider. Hadde derfor vært greit å få det bekreftet. Jeg har kun digitale innganger på min forforsterker, så digital utgang fra tv'en hadde løst en del problemer

Ellers hadde det vært fint å få noen kommentarer rundt fordeler og ulemper med anti-refleksbelegget til 700. Leste så vidt tidligere i tråden her at det funket i forhold til refleks, men at bildet samtidig blir litt mattere. Hadde vært fint med flere kommentarer fra dere som har skjermen.

All hjelp mottas med takk!

Har hatt 50px700 i huset noen dager. Jepp den har digital utgang. Bruker optisk kabel. Fungerer veldig bra opp mot mitt hjemmekinoanlegg. Anti-refleksen er verdt de ekstra kronene. Slipper all refleks fra lyskilder. Inntrykket mitt at det ikke går utover bildekvaliteten. Må nok ha en dekoder med tiden. Kjører den med litt lavere kontrast og farge for tiden opp mot innbrenning. Men tror ikke det er så nødvendig, men tar ikke sjansen. Lyden på 700 var en positiv opplevelse, som er i "synk" med hjemmkinoanleggets høytalere. Det eneste negative er litt surr fra tv`n når det er helt stille i rommet. Surret hører du ikke ved vanlig lyttevolum. Har hatt 3 flat-tv`r tidligere. Og denne er desidert best. Var usikker på valget mellom 42 og 50. Men er veldig glad for at jeg valgte en 50 tommer. Sitter ca. 4 meter fra tv`n. Betalt kr. 22 000 for den fra butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på px700 og pz700,utstyr/pris? Er begge på markedet nå?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding, Pjuk.

Arnefles:
    50PZ700 har full HD, mens 50PX700 kun har oppløsning på 1366x768. (1024x768 for 42PX700) Mulig det er andre forskjeller også.

Hardware.nos prisguide gir en minstepris på ca 21k for 50PX700 mens man må opp i 28k+ for 50PZ700.

Side 40 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •