Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 66 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    det er ett universal feste.vipp av plastikken på skruefestene på plasmaen, feste to skinner med fire 6 cm M8 skruer på plasmaen skru den andre delen på veggen og henge plasmaen rett på samt feste to sikkerhetsskruer under. følger med bruksanvisning. veggfestet koster 398,- og er av god kvalitet. bare tull å betale 1000-1500 kr for ett annet feste er jo bare tre jerndeler

M8 skruene som følger med er litt for korte så kjøp med en pakke M8 6 cm til 11kr samtidig som du kjøper veggfestet.
    Dette gjelder PV/PX 50 regner jeg med ? Kjøpte meg slike skruer og de passet ikke til PV/PX70 42. Så må bytte de til M8 4cm, optimale viser seg å være 4.5cm. Info til de som lurer på det!

Edit: Vi snakker da om biltema sitt til 398, som det følger med noen skikkelige treskruer. Kvaliteten ellers er topp!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Har skaffet meg Panasonic TH-50PX70E og er kjempefornøyd. Men det er en ting jeg lurer på, da jeg kjører DVD gjennom HDMI vil ikke bildet fylle seg helt ut på venstre side. Har prøvd alle aspectene, men det hjelper ikke. Prøvde å kjøre DVD gjennom Xbox 360 og component, da fyllte bildet seg ut. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Er en ca 1 cm vertikal stripe langs hele høyden på venstre side. DVD spiller er Samsung HT-XQ100. Dette skjer ved begge HDMI innganger. Prøvde med en annen DVD spiller med HDMI, fant ut at det var spilleren og heldigvis ikke TVen.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BILTEMA veggfeste

Noen som vet lengden på M8 boltene når man bruker Biltemas veggfeste?
    De som fulgte veggfeste fra Biltema klarer bare ett par mm får de er "tighte", regner med at de må være iallefall ha 5mm lengre inngripen i skjermens fester.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å se film fra PC på denne her, blir det bra bilde/striper i kantene? Tenker når man kopler til med VGA- kabel og spiller av rett fra fil (divx f.eks)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp fått tven min jeg å, lurer egentlig på det samme som han ovenfor meg her. . .hvordan blir det med en pc med media center f.eks? Og hvilken kabel må jeg bruke fra pc -> tv?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker min på PC hele tiden og ikke noe problem. Har prøvd både VGA og DVI->HDMI og begge fungerer veldig bra. Blir litt overscan ved HDMI riktignok...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Noen som vet lengden på M8 boltene når man bruker Biltemas veggfeste?
    De som fulgte veggfeste fra Biltema klarer bare ett par mm får de er "tighte", regner med at de må være iallefall ha 5mm lengre inngripen i skjermens fester.
    Jeg kjøpte noen M8*50 bolter på biltema i samme slengen som jeg skal bruke på min 37". Disse er nesten litt for lange, men går akkurat, bare ikke overteite de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har forsøkt å snu den medfølgende foten? Den har en frontdel som stikker ganske langt ut foran tv-en og den kommer i veien for center-høyttaleren. Det går an å snu foten slik at frontdelen kommer bak i steden men jeg er litt redd for at tyngdepunktet blir såpass forskjøvet at det kan bli fare for at den tipper.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av awt
    Jeg kjøpte noen M8*50 bolter på biltema i samme slengen som jeg skal bruke på min 37". Disse er nesten litt for lange, men går akkurat, bare ikke overteite de.
    Snakket med Panasonic de mente originalboltene er 80mm lange, men de ringte aldri tilbake med bekreftelse så jeg kjøpte M8*60 på Clas Ohlsson. De passet fint på TH42PX70.

Er det noen som har forsøkt å snu den medfølgende foten? Den har en frontdel som stikker ganske langt ut foran tv-en og den kommer i veien for center-høyttaleren. Det går an å snu foten slik at frontdelen kommer bak i steden men jeg er litt redd for at tyngdepunktet blir såpass forskjøvet at det kan bli fare for at den tipper
    Tror ikke det går. Demontert mitt stativ i går da jeg hang tv'en på veggen. Tappene som TV'en sitter på er koniske med en rett side slik at du ikke kan sette tv'en bakfrem på dem. Disse tappene kan heller ikke monteres motsatt vei på "armen". Eneste muligheten vil vel være om man kan snu "armen" med tappene 180 grader på selve foten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det siste jeg mente, altså snu den øverste delen 180 grader på foten. Det går an fysisk siden det er fire skruer under som er plassert slik at de kommer i samme posisjon om foten vendes. Spørsmålet er altså om vektfordelingen blir for skjev og at det blir risiko for at tv-en tipper forover. I så fall kan det jo være mulig å borre et hull i den bakre delen og skru den fast i tv-bordet... Hmm... Har noen prøvd så tar jeg gjerne i mot tips. Ellers finner jeg frem drillen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av awt

Snakket med Panasonic de mente originalboltene er 80mm lange, men de ringte aldri tilbake med bekreftelse så jeg kjøpte M8*60 på Clas Ohlsson. De passet fint på TH42PX70

Var merkelige greier. Jeg eier en PV70F der 6cm M8 bolter ikke passet.
    Så målte jeg festet og den viste 4.2cm. Kjøpte meg M8 4cm og de passet perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg den eneste her som opplever svak regnbue-effekt på min 42PX70??
    Når jeg ser på bilder med mye kontrast og flikker med øynene klarer jeg å framprovosere regnbue-farger rundt kantene på de lyse partiene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er en kjent artifakt ved kontrastrike bilder. Ser det på Pioneer 507 og PV70. Det jeg ser oppleves mer som gule haloer, enn regnbuer...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min første skjerm her om dagen. Det var jo ikke vanskelig å lande på denne Panasonicen 42PV70F.

Har prøvd å følge noen av instillingene som anbefales i denne tråden.
    Og fant ut at det var forskjell på lyd og bilde componentkabler etter at jeg skulle koble til dvd-spilleren. (Så om noen trenger et par componentkabler phono så si fra ops: )
    Men hvor bra er bra bilde på en sånn skjerm. Er det kun på film man vurderer det og ikke på tv-titting?
    F.eks nyhetskanalen som det er mye tekst på, her oppleves mye av teksten uskarp(legoaktig) altså kantete eller hvordan jeg nå skal forklare det. Kan det være at man sitter for nært?
    Ellers så funker jo skjermen flott, spiller wiiiii til den store gullmedaljen og alt er bare velstand.
    Hvilke canal digital bokser er de beste å bruke til denne skjermen? Har billigste simpleste sort, og her må man jo bruke scart. Det er vel ikke optimalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innkjørings kalibrering

Hei, har akkurat fått en 37px70 inn i hus, og wow, det var en forandring fra min gamle 28" CRT. Har lest at kontrasten og lysstyrken bør settes ned til ca 1/3 de første 100 timene, men er det noe annet jeg også bør justere i innkjøringen?
    Etter ca 100 t hvilke innstillinger har dere funnet ut at fungerer optimalt da? Sorry hvis dette står nevnt 100 ganger i tråden her, men har rett og slett ikke tålmodighet til å bla meg gjennom alle sidene her ops:
    På forhånd takk for all hjelp :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med plassering av senterhøyttaleren med den medfølgende foten (som nevnt tidligere i tråden). Hvordan løser dere andre dette?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok nevnt ett eller annet sted her på forumet (eller i denne tråden) - men, lat som jeg, så spør jeg likevel.. Dersom jeg skal koble min TH-50PX70E til dataen - er det da best med DVI-HDMI kabel, - eller vanlig VGA kabel? (Vet jo at HDMI er bedre saker, men jeg tenkte siden TVen har en slik spesial VGA inngang , om det kanskje var best å bruke den).

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    Hei, har akkurat fått en 37px70 inn i hus, og wow, det var en forandring fra min gamle 28" CRT. Har lest at kontrasten og lysstyrken bør settes ned til ca 1/3 de første 100 timene, men er det noe annet jeg også bør justere i innkjøringen?
    Etter ca 100 t hvilke innstillinger har dere funnet ut at fungerer optimalt da? Sorry hvis dette står nevnt 100 ganger i tråden her, men har rett og slett ikke tålmodighet til å bla meg gjennom alle sidene her ops:
    På forhånd takk for all hjelp :-D
    Lysstyrken og kontrasten bør ned til ca. 1/3 som du sier ja.. Pga fare for innbrenning eller noe slikt. Bildet bør også være "VARMT" såvidt jeg husker.

Personlig, så liker jeg DYNAMISK til film/ps3!

Til vanlig TV titting bruker jeg NORMAL.

Kontrast og lysstyrken ligger vel på ca. 3/5 da.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Er nok nevnt ett eller annet sted her på forumet (eller i denne tråden) - men, lat som jeg, så spør jeg likevel.. Dersom jeg skal koble min TH-50PX70E til dataen - er det da best med DVI-HDMI kabel, - eller vanlig VGA kabel? (Vet jo at HDMI er bedre saker, men jeg tenkte siden TVen har en slik spesial VGA inngang , om det kanskje var best å bruke den).
    Har ikke prøvd 50-tommeren, så jeg skal ikke si sikkert hva som fungerer best på den (Den har jo høyere oppløsning enn 42-tommeren og størrelsesforskjellen spiller selvfølgelig også inn), men skal du ha 1:1 pixelmapping så må du bruke VGA. HDMI-inngangen støtter dessverre kun video-oppløsninger (480i/p, 576i/p, 720p og 1080i/p. Jeg baserer meg på manualen her som sier 50-tommeren er lik 42-tommeren på dette punktet)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort spørsmål.

- Tar dere vare på embalasjen? Tilfelle service på Tv'en?

Rydder litt her, og har egentlig dårlig plass fra før av

Side 39 av 66 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •