Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 66 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det tror jeg vi alle her lover deg :P
    Lest om 1 misfornøyd fyr, og han byttet pga han var vant med LCD og lite refleksjoner hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbehør?

Høres bra ut!

Ettersom jeg har hatt CRT-tv hele livet er jeg en smule utdatert på hvilke kabler og tilkoblinger jeg trenger med denne nye tv-en.

Jeg har i dag analog kabel-tv gjennom en god, gammeldags, hvit og rund tv-signal-ledning. Ellers har jeg en eldre DVD-spiller (blir byttet ut snart) og PS2 som jeg bruker scart på i dag. Er det noe av dette jeg bør forandre på, eller må jeg "oppdatere" kildene først?

Takknemlig for hjelp.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet kan du bruke samme kablene som du gjør i dag. Har DVD-spilleren komponentutgang vil du nok få bedre bilde ved å bruke den i steden for scart. Man kan også få kjøpt komponentkabel til PS2. (Nå har vel skjermen kun én komponentinngang, så du må nesten velge hvilken boks du vil bruke.)

Digitalt kabelabonnement (evt. RiksTV når den tid kommer) og DVD-spiller med HDMI-utgang er selvfølgelig å anbefale

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og vurderer en 37PV70 litt som tv nummer to.

Den skal stort sett bare brukes til tv, film og tv-serier via Mediaportal.

Men selv om en plasma ikke er det rette til pc-bruk, hvordan er den hvis du f.eks. bare skal sjekke vg, mail, facebook e.l.? Altså ingen pc-bruk, men litt sjekking av småting nå og da, og i korte perioder. Vil dette være vanskelig/umulig å lese, eller går det helt greit?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er null problem, bare du får satt skikkelig oppløsning. Se litt bakover i tråden for ulike oppløsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det slik at man får bedre bilde ved å koble de analoge tv-signalene til flatskjermen via DVD-opptaker, receiver ol, eller er det likegyldig om man går denne "omveien" eller ikke?

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjenskinn

Er det noen som plages med gjenskinn på pv/px, fått inntrykk av at det kan være et problem.

Har hvite vegger og rimelige store vinduer i stua hvor tv skal stå.

Er det riktig at det ikke er noen forskjell på pv/px

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Sikkert en del tråder her på forumet om veggfeste.

Men, i slike pakker. Følger det med skruer? Evt hva trenger jeg til min PanaPV70? Hva bruker dere? Jeg har panelvegg med stendere 60cm mellom.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dette til min 50PX70. AVshop.no

Det var iallefall med nok skruer. En stor pose med skruer i forskjellig lengde, samt mellomleggskiver og andre skiver. Og en grei monteringsanvisning.

Hengte den opp i stenderne og hengte meg selv i festet, og og jeg er noe tyngre enn den TVen, så jeg tror ikke den faller ned før veggen fjør det ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg nettopp Panasonic TH-42PVE fra Netshop til den nette sum av 11000,-. Hvor mye bør jeg glede meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent så <-----------------> mye.

Newcomer Knudder sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er redd for gjennskinn så gå for PX700. Antirefleksbelegget funger svært bra når man sammenligner med PX70 eller tidligere generasjoner.

Knudder,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PV70 og PC

Hei alle sammen

Har hatt min 42PV70 i noen mnd nå, og er godt fornøyd. Liker ikke at den er for dårlig til å finne riktig bildeformat på AUTO, og at det blir sort over/under ved avspilling av film på 16:9.

Jeg har hele tiden levd under illusjonen om at film i Widescreen ville gi meg bilde i hele TV-ruten, men det er vel feil?

Anyway: PC-bruk. Jeg får ikke brukt "kloning" men kun "dualview" når jeg kobler min bærbare PC på TVen. Bruker vanlig VGA-kabel og kobler opp mot PC-inngangen på TVen. Andre som har opplevd det samme, og/eller vet hva jeg skal gjøre for få "kloning"? Har for øvrig et NIVIDA skjermkort på min Fijitsu Siemens bærebare PC og Vista operativsystem...

-Vidar

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nozgorak
    Jeg har hele tiden levd under illusjonen om at film i Widescreen ville gi meg bilde i hele TV-ruten, men det er vel feil?
    Feil.. men også korrekt

De fleste widescreen filmene er 2:40 eller noe slikt, og da vil du få en liten sort stripe oppe og nede på bildet.

Noen widescreen filmer er 1:85 eller noe slikt - og da får du HELE bildet på skjermen!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Feil.. men også korrekt

De fleste widescreen filmene er 2:40 eller noe slikt, og da vil du få en liten sort stripe oppe og nede på bildet.

Noen widescreen filmer er 1:85 eller noe slikt - og da får du HELE bildet på skjermen!

Gjelder dette alle på Plasma/lcd skjermer?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle som er 16:9, finnes noen små som er 4:3 der blir det litt annerledes da.

Står gjerne bak på filmen hvilket format den er da.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig min første bluerayfilm i boks (Planet earth) - og i den sammenheng melder det seg straks et spørsmål.

Jeg skal se den via min PS3, som er koblet via hdmi til min Denon receiver - og videre derfra til min panasonic pv 70 42 tommer.

Jeg her helt grønn..men hvordan får man det ultimate bildet da?

Skal jeg la PS3 sende ut i 1080p eller 1080i? Eller skal jeg la dette stå automatisk? Er der noen innstillinger jeg må tenke på på receiveren?

Jeg har oppfattet at noen sier at 720p gir vel så bra bilde på en 42-tommer. Stemmer dette?

I det jeg skrive dette så er jeg et par mintter uti første episode - og mitt inntrykk er at bildet "hakker" litt

Please help me...!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er livredd for at px70 skal gi for mye refleksjoner og går derfor muligens for px700 derosm anti glare funker ok. Er det noen som vet om en butikk i Oslo/akershus som har px700 modellen utstilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm har fått en vertikal stripe ca midt på skjermen (pv70 42"), den vises ikke når alt er svart, men når det kommer noe i bildet får jeg en lys pixelstripe fra topp til bunn.
    Den er der uansett vilket signal jeg velger, og er der fremdeles når alt er koblet fra og det kun er antenne signal på tv.
    Drygt og irriterende. Er det noen andre som har fått noe slikt, og isåfall hva ble gjort?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Jeg er livredd for at px70 skal gi for mye refleksjoner og går derfor muligens for px700 derosm anti glare funker ok. Er det noen som vet om en butikk i Oslo/akershus som har px700 modellen utstilt.

Vet ikke, men har sett TV'en. Den er klin lik PX70, men har en stygg sølv-list nederst på TV'en i front. Hadde det ikke vært for den hadde jeg kjøpt modellen for lenge siden.

Ser ut som om jeg må spare til den nye 42' Pioneren, det skal være mye mindre gjennskinn i den.

Side 38 av 66 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •