Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 66 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker ffdshow sammen med Mediaportal nå og det fungerer strålende, har vel tatt noen få tester med ZoomPlayer siden jeg byttet fra LCD og ingen problemer der.

Tenker mer på at tekst osv i nettlesere o.l. er ikke like skarpt og fint som på samsung LCDen jeg hadde... Men i videomateriale så er det knall og mye bedre enn på min gamle samsung. (m71)

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp min tv fra Siba.

Satt rett på The Wire DVDen, og lyden på anlegget, som er upåklagelig. Når jeg imidlertid skal sjekke TV-lyden, så er det veldig mye støy. Om man skrur høyt opp er den ufattelig høy. Dette gjelder ikke på anlegget, men jeg tar jo lyden direkte fra dvden så da slipper jeg dette.

Noen som vet om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva du mener, jeg bruker lyden på annlegget til alt unnatt når jeg spiller Wii siden komponent kabelen der er utrolig teit da alle 5 lederene (komponent + 2rca til lyd) er "limt" sammen. (noen som har noen tips? hvordan få lyd ned i receiveren? Skjøt fra tven og ned igjen da? Utrolig teit da det blir så mange ledninger... (har ikke komponent skifter i receiver))

Men uansett jeg har ikke noe problem med støy eller skurring, men ja jeg skrur den ikke langt opp på skalaen for det er plenty av lyd på den første 1/3 av skalaen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppløsning fra PC

Jeg har ikke fått lest igjennom alle innleggene i denne tråden men har et spørsmål ang. tilkobling fra PC. Jeg har altså en 37pv70F som har oppløsning på 1024x720.

Når jeg kjører ut fra PC får jeg valgt oppløsninen 1024x768 og da blir skjermbildet strukket ut i sidene. Hva/hvor skal jeg stille inn for å få riktige proporsjoner på skjermbildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt oppløsningen til 720P HDTV (altså 1280*720). Da får du ikke 1:1 pixelmapping, slik at tekst på desktop blir litt hakkete i kantene og det er ett lite element av overscan. Dette er imidlertid ikke noe du legger merke til når du ser film, og du slipper alle problemer med aspect ratio. Vet det finnnes andre løsninger også, men jeg syns denne er enkel og har utmerket resultat, ihverfall så lenge man ikke skal bruke pc'en til å surfe på nett. Fungerer fint med media center også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg gjør det fylles ikke hele skjermen med et bilde. Hele skjermbildet vises på 3/4 av skjermen til venstre og 1/4 av skjermbildet blir gjentatt til høyre. I tillegg får jeg en bred stripe nederst med støy og flimring. Har lagt ved vedlegg med bilder av skjermen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik bilde jeg får ved 720p fra Cambridge DVD79 etter at jeg oppgraderte firmware.
    Kan det være en bug i programvaren til TVen som gjør dette?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig at det er nevnt i tidliger innlegg, men tar sjansen.

Var å skulle kjøpe px 42" i dag hos Elkjøp.
    Selgeren kunne fortelle at plasma ville bli lyssvak over en 5 års periode, og at det ikke nyttet å stille på kontrast og lys for å kompensere dette.
    Ifølge ham vil lysstyrken halveres og skjermen vil minne om en billig pc skjerm.

Har ikke hørt om dette før, er det bare tull?

Fikk ikke kjøpt den da de ikke hadde den inne, men regner med å vente til de får den inn eller gå til expert.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    mulig at det er nevnt i tidliger innlegg, men tar sjansen.

Var å skulle kjøpe px 42" i dag hos Elkjøp.
    Selgeren kunne fortelle at plasma ville bli lyssvak over en 5 års periode, og at det ikke nyttet å stille på kontrast og lys for å kompensere dette.
    Ifølge ham vil lysstyrken halveres og skjermen vil minne om en billig pc skjerm.

Har ikke hørt om dette før, er det bare tull?

Fikk ikke kjøpt den da de ikke hadde den inne, men regner med å vente til de får den inn eller gå til expert.
    Han selgeren har tydligvis ikkenoe på en elektro butikk å gjøre. Hvis jeg var deg så hadde jeg sagt ifra til sjefen hans. De tjener jo mere på å selge LCD skjermer og vil helst selge dette, men å komme med slike løgner er å gå for langt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har vel en levetid på 60 000 timer omtrent (Stemmer ikke dette?) altså levetid er beregnet som til da lysstyrken i panelet er halvert... Dette tilsvarer mye tv titting hver dag i mange mange år.

Stemte disse tallene? Tatt litt fra bakhodet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest/hørt de samme tallene jeg også...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet nok med at det bare var tull, spesielt siden han skulle selge meg lcd til 6-7 tusen mer. Men måtte bare høre litt her på forumet om jeg tok feil.

Regner med at dette er skjermen å gå for når den stort sett skal brukes til tv-titting og film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Skjønner ikke helt hva du mener, jeg bruker lyden på annlegget til alt unnatt når jeg spiller Wii siden komponent kabelen der er utrolig teit da alle 5 lederene (komponent + 2rca til lyd) er "limt" sammen. (noen som har noen tips? hvordan få lyd ned i receiveren? Skjøt fra tven og ned igjen da? Utrolig teit da det blir så mange ledninger... (har ikke komponent skifter i receiver))

Men uansett jeg har ikke noe problem med støy eller skurring, men ja jeg skrur den ikke langt opp på skalaen for det er plenty av lyd på den første 1/3 av skalaen...
    Er ikke dette bare å koble komponent på TV'en, og en lyd kabel fra Tv'n til forsterkeren? Har iaf jeg gjort på min Philips 28 crt, og sitter med de planene på min nye PV70

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine bruker erfaringer med panasonic pv7o

jeg sitter i dag med 2 lcd skjermer,og en sagem dlp 50 tommer.Da jeg i hele sommer har hørt hvor god denne panasonicen skulle være,pluss at jeg hadde veldig lyst til å prøve en plasma tv ble det til at jeg bestilte en fra elkjøp til 10995 kr i juni.Denne skjermen ble stående på et rom i huset uten at jeg pakket den opp.I helgen tok jeg og pakket den ut og monterte den,samtig som jeg tok ut favorit skjermen min en dell 37 tommer lcd tv.Det jeg nå skall si blir sikkert til stor forargelse for mange plasma fans.Jeg monterte opp kanal digital tuneren pluss en force satelittuner og en pc til wga kontakten,og en vanlig anlog kabel kontakt.På vanlig analog kontakten var bildet ganske bra,og jeg merket kanskje en litt større dybde i bildet,enn på dell tven,men ellers så likte jeg bildet bedre på dell tven.Så prøvde jeg de to digitale tunerene,og bildet ble selvsagt mye bedre,men enda syntes jeg at jeg likte bedre bildet på dell tven.Jeg begynte da og prøve å justere litt,og satte så skjermen på cinema,og justerte ned en par hakk på lyset.Bilde ble kanskje litt bedre,men altfor blast,og siden har jeg prøvd både normal og dynamisk men da blir hele bildet veldig kunstig og lyst,har også prøvd med farge kjølig og varm pluss normal men syns ikke at bildene blir riktige.Jeg må også nevne at på dell tven er det ikke justert i hele tatt,de er sånne som de var i fra fabrikken,og de bildene er jeg kjempe fornøyd med.men det beste tven er sagemen med dlp projektor,og heller ikke her har jeg justert noe videre.anlog tv er en drøm på denne skjermen,nesten ikke sne i bildet,og ikke å glemme digitale signaler og pc er bare helt perfekt på denne 50 tommeren som ble kjøpt julen 2004.Jeg har enda til gode å se en bedre tv en sagemen,også er den like god i alle bilde signaler.Jeg er ikke i tvil om at panasonic tven er en god skjerm,men att den kanskje er noe oppskryt.Får slik jeg ser det virker det som det ligger et slør over bildet,men samtig er det en voldsom dybde i bildet,men enda blir ikke jeg fortrolig med selve bildet,som for meg enten blir veldig blast eller at det blir noe kunstig over selve bildet.Men så koblet jeg til pcen,og der må jeg si at jeg ble veldig positivt overasket.Her syntes jeg at bildene ble veldig naturlige og fine,selvsagt så var bildene enda bedre på dell lcden,Kjørte med oppløsnig på 1065 -768 og bildene fylte hele skjermen.Så ut ifra disse opplevelsene blir det nok ikke mere plasma på meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Er ikke dette bare å koble komponent på TV'en, og en lyd kabel fra Tv'n til forsterkeren? Har iaf jeg gjort på min Philips 28 crt, og sitter med de planene på min nye PV70
    Tingen er at komponent kabelen til Wiien er en kabel med komponent og lyd(rca) i samme kabel. Alle 5 lederne er "sveiset" sammen og dermed får man ikke splittet de heller...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har loddebolt og biltema/clas ohlson eller lignende tilgjengelig så kan du bestille en ekstra kabel til wii'en.

Så kjøper du fem phono-kontakter (RCA) for lodding og litt kabel. Da kan du lodde deg en egen kabel med adskilt YPbPr og lyd fra Wii-kontakten. Det er kanskje ikke den aller enkleste løsningen, men det vil i alle fall fungere.

Ellers, så kan du søke om du finner en kabel som er tilpasset dine behov som du kan kjøpe på nett?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Tingen er at komponent kabelen til Wiien er en kabel med komponent og lyd(rca) i samme kabel. Alle 5 lederne er "sveiset" sammen og dermed får man ikke splittet de heller...
    Hehe ja var klar over at du mente dette i første posten.
    Jeg mente:
    Wii - komponent -> TV
    TV - "Lydkabel.no" -> Forsterker.

:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjeklulf
    Hvis jeg gjør det fylles ikke hele skjermen med et bilde. Hele skjermbildet vises på 3/4 av skjermen til venstre og 1/4 av skjermbildet blir gjentatt til høyre. I tillegg får jeg en bred stripe nederst med støy og flimring. Har lagt ved vedlegg med bilder av skjermen.
    Satt oppløsningen til 1360 x 768 og da fungerte det utmerket!

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TH-42PX70E ble innhandlet i går, og jeg er meget fornøyd. Synest bildet var meget bra på både analoge signaler, digital dekoder og DVD (rgb scart). Bildene fra XBOX360 var fantastisk bra, må spille alle spillene om igjen nå. Flimrer litt i veldig lyse partier, men det er nesten ikke merkbart.

Side 34 av 66 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •