Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1311
    Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei
    Dette er min første plasma tv og er kjempefornøyd (px70 42")
    Lurer på en ting . Når jeg kjører oppskalert fra oppo 971 dvd 720p via hdmi så viser tvn "delt " bilde ved 1080i ser det ut som om det er tre bilder over hverandre , finner ikke noe fornuftig i bruksanvisningen , så tips taes med takk
    gubben

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke hvilken dimmensjon bolten hadde, men mener de jeg kjøpte var 45mm lange. Du finner enkelt ut dimmensjonen ved å prøve hvilken av de du får med fra biltema som passer (M-nummer) Du drar så til jernvaren og kjøper noen av samme dimmensjon bare litt lenger etterpå.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hei
    Lurer på en ting . Når jeg kjører oppskalert fra oppo 971 dvd 720p via hdmi så viser tvn "delt " bilde ved 1080i ser det ut som om det er tre bilder over hverandre , finner ikke noe fornuftig i bruksanvisningen , så tips taes med takk
    gubben
    Har samme problem med min Cambridge Audio DVD79 etter at jeg oppgraderte software. Før oppgraderingen var ikke dette problem. Disse to spillerne skal vel være kliss like innvendig etter hva jeg har lest. Prøv gammel programvare dersom det er mulig å få tak i.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Det rare er at jeg kan ikke se noe flimmer når jeg ser nøye etter, men fokuserer jeg på andre ting på skjermen er det synlig.
    En vanlig metode for å se om det er flimmer på en skjerm er faktisk å fokusere på noe på siden av skjermen, så dette høres normalt ut.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger noen tips om Panasonic PV 70

Hei. Nå er det 99.9% sikkert at en Panasonic PX/PV70 havner i min stue.
    I den forbindelsen lurer jeg på noen små ting.

Bør jeg bytte til en "billig" HDMI DVD spiller for å få gode bilder, eller er en RGB "billig" spiller mer en godt nok?

Jeg leser mye om galvanisk skille, og klarer ikke helt å forstå det.
    Jeg har jordet kontakt i veggen til min TV, vil jeg da trenge det skille?

Jeg har skjønt at enn skal kjøre inn TV'en i minst 200t/2mnd.
    Bør innstillgene stå på 35-40%? Og etter den er kjørt inn, så stiller man den opp til 60-65%?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Galvanisk skille eller ground breaker/jordingsbryter gjør akuratt det stopper "jordingen" i kabelen. Dette gjøres fordi det ikke skal bli dobbelt opp med jording.

Hvorfor det er dumt med dobbel jording er det sikkert noen andre som kan forklare men det er i hvertfall å anbefale hvis man bruker et jordet stikk til TVen. Men dette gjelder bare hvis man bruker coax antenne kabel fra typisk kabeltv...

Ja det anbefales å kjøre tven med lave innstillinger (hovedsaklig kontrast) i starten (de første 200 timene) fordi det er da den er mest sårbar mot innbrenning.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke analoge signaler så bruk Component som gir bedre bildekvalitet en Scart

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Galvanisk skille er en liten boks eller adapter som kobles på antennkabelen mellom uttaket og tv'n. Det er nettopp ved bruk av kombinasjonen jordet stikkontakt og kabelnett man burde bruke et galvanisk skille. Det er et slags filter for å hindre at jorden i kabelsignalet kommer i kontakt med jorden i strømnettet. Hvis det er jordingsfeil i kabelnettet ditt kan du få strømstøt eller dårligere signalkvalitet. Jordingsfeil i kabel-TV-anlegg er ganske utbrett i Norge. Et galvanisk skille får man for ca. 100Kr og oppover.
    Samme problem kan man forøvrig oppleve med PC tilkoplet f.eks telenettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Galvanisk skille er en liten boks eller adapter som kobles på antennkabelen mellom uttaket og tv'n. Det er nettopp ved bruk av kombinasjonen jordet stikkontakt og kabelnett man burde bruke et galvanisk skille. Det er et slags filter for å hindre at jorden i kabelsignalet kommer i kontakt med jorden i strømnettet. Hvis det er jordingsfeil i kabelnettet ditt kan du få strømstøt eller dårligere signalkvalitet. Jordingsfeil i kabel-TV-anlegg er ganske utbrett i Norge. Et galvanisk skille får man for ca. 100Kr og oppover.
    Samme problem kan man forøvrig oppleve med PC tilkoplet f.eks telenettet.
    Ok, med andre ord jeg trenger
    Men dette gjelder FlatTV ja?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder alle slags type tv'er. Noen velger å løse problemet med å bruke en stikkontakt som ikke er jordet, men om det er en god eller dårlig løsning vet jeg ikke. Eventuelle jordings feil, og feil bruk av jording er nok også en ganske utbrett brannårsak. Brannmann Sam og eletrikkere vet nok en del mer om dette enn meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at ikke det er mer utbredt blandt forbrukere?
    Og at evt alle TV'r annbefaler/har pakket med dette produktet?
    Blir litt sjokkert når jeg vet at ingen av mine venner bruker en slik greie =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har nettopp kjøpt pv70, og bruker xbox360 til å spille av dvd.
    Xbox'n er satt opp til å bruker 720P Widescreen. Men så lurer jeg litt på dette med aspect-ration'..

Når jeg ser på en film som er i 16:9 format, så dekker ikke denne hele skjermen. Eneste mulighet til å få dette til på er å bruke "stretch" - funksjonen på 360 spilleren. Hvis ikke så får jeg svarte striper over og under bildet.
    Har forsøkt å endre på aspect-ration på tv'n (har den nå på "Auto"), men det virker som den nevnte "stretch" - funksjonen gir mest korrekt bilde.

Er dette noe som alle må gjøre?
    Eller er det noe grunleggende jeg ikke har fått med meg.. ? :-?
    Eller ser dere film med striper over og under bildet?

Kommer fra en gammel crt-skjerm hvor jeg ikke hadde alle disse mulighetene og er litt forvirret.. :roll:

Setter pris på alle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med stripene stemmer nok. De fleste filmer er i et format som er enda bredere enn 16:9 og derfor får du striper, men stripene er mindre/lavere enn de er på en 4:3 skjerm.

Men du må passe på i innstillingene til spilleren/xboxen at tv-mode eller noe liknende er satt til 16:9 og ikke 4:3 letterboxed/pan-scan eller noe sånt. Får i såfall blir det feil. Hvis du setter på en film som er 16:9 så skal det ikke være striper, men de færreste er det.

Les mer her f.eks:
    OAR: The Guide to Film Aspect Ratios

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gamle Xboxen på tvn min med bare S-video. :-(
    16/9 formatet går på tvn uten problemer med 100hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takker for svarene!

Da tror jeg at jeg skjønner litt mer her ja..

Viser seg at Lord of the rings filmen jeg forsøkte å se hadde formatet 16:9 (2.35:1) og da fikk jeg striper over og under bildet.

Mens når jeg forsøkte med Spiderman, så "dekket" den hele skjermen uten at jeg måtte bruke noen "stretch" funksjon. Spiderman har formatet 16:9 (1.85:1)

Det som forvirret meg litt var at man kaller det 16:9 uansett om det er 2.35:1 eller 1.85:1

Takker for hjelpa! :-D

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Justerer lysstyrken

Men jeg har et annet spm, jeg har selv en PV70, og har oppdaget noe som selvfølgelig irriterer meg, tven driver å justerer lysstyrken i panelet opp og ned ettersom hvor mye lys det er i scenene. Altså hvis det er en mørk scene så er det slik jeg vil ha det, at sort er sort og fantastisk, men hvis det er en lys scene så ser man at den stiller opp lysstyrken automagisk, og når det da skal stilles ned så er det en liten forsinkelse. Dette oppfører seg akkurat slik som den dynamiske kontrasten jeg har sett i f.eks Samsung tver. Hvordan slår jeg av dette?

Akkurat det her har eg lagt veldig mykje merke til.. Lysstyrken justerer seg fort opp og ned gjentatte ganger.. Det er irriterende og eg lurer på om det skal vere sånn? Er det andre med samme erfaringer? Går det an å slå av?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hei
    gubben
    Har fikset dette på Cambridge Audio spilleren ved å bytte fra PAL til Auto der man velger type TV, vet ikke hvordan menyene er på OPPO, men regner med det skal virke der også siden de skal være like innvendig.

Edit: Jublet litt for tdlig der ja... Logoen ble OK, men når jeg satte på film...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet åssen disse skjermene er mot pc? Vurderer å gå til innkjøp av en 50 tommer. Er litt usikker på om jeg fortsatt vil gå for plasma eller bytte til lcd.

Bruker bare htpc og digital tv-tuner, ingen dvdspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker det til det samme og fungerer smertefritt hvis du skal bruke det til Mediaportal, MCE eller liknende. Men skal du bruke det i windows miljøet ville jeg nok anbefalt en LCD....

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selvsagt brukes med Zoomplayer og ffdshow. Tenkte å sette oppløsningen på min htpc til 1366-768. Slik slipper tv å skalere noe. Kan dette bli bra? Gjerne test dette om du kan...

Side 33 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •