Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 66 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. Første post her etter å ha lest gjennom det meste her ang 42" TVer.

Etter å ha lest mange lov ord om Pv70 her og så ha sjekket den utmed egne øyne i et par butikker ble jeg overbevist. Skulle ut å ta en siste sjekk i går og fikk bare sett PV60 hos lefdal og den var ganske dårlig på vanlig TV bilde syntes jeg fikk jeg kalde føtter. Dro allikevel til Aamo på Grunerløkka for å ta PV70 i nærmere øyensyn engang til.
    Jeg gikk ut av buitikken etter 10 minutter 10.900 kr fattigere og en 42" PX70 (som jeg nesten ikke fikk inn i A4´n min!!, måtte pakkes ut!!)
    HAr Canal Digital med digital kabel hjemme og bildene er heldigvis mye bedre enn fryktet.
    (Lurerer på om jeg så analoge bilder hos Lefdal i går)
    Har bare sett på TV´n i 30 min, men er mektig imponert.

Takk til alle på forumet for hjelp i en vanskelig avgjørelese

Nå må jeg bare oppgradere DVD spilleren også, noen forslag?

PS PV´n viste seg og være en PX da jeg fikk den ut av bilen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop kjøpt en Pioneer DV-696 på 50", harn kompis som har samme på 42PV60, begge er fornøyde. Nye tilsvarende modell heter DV-600 om jrg ikke tar feil.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Knudder sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Jeg har ikke problemer med dette i hvertfall så er nok ingenting å uroe seg for...

Men jeg har et annet spm, jeg har selv en PV70, og har oppdaget noe som selvfølgelig irriterer meg, tven driver å justerer lysstyrken i panelet opp og ned ettersom hvor mye lys det er i scenene. Altså hvis det er en mørk scene så er det slik jeg vil ha det, at sort er sort og fantastisk, men hvis det er en lys scene så ser man at den stiller opp lysstyrken automagisk, og når det da skal stilles ned så er det en liten forsinkelse. Dette oppfører seg akkurat slik som den dynamiske kontrasten jeg har sett i f.eks Samsung tver. Hvordan slår jeg av dette?
    Hei. Hvilken bildemodus bruker du? Auto?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei moduset er vel normal som jeg har kalibrert til slik jeg vil ha det. Det meste annt står på av.

Kan fargestyring eller strømsparing ha noe å si på dette? Ingen andre som har opplevd dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på en scenario her.

Si at jeg eide en Panasonic 42" Plasma-TV TH-42PV600,
    er det noe grunn til å oppgradere til en PV70 da?

Grunnen til at jeg spør er at Komplett har tilbud på denne, under 10.00kr inkl pent bordstativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Lurer litt på en scenario her.

Si at jeg eide en Panasonic 42" Plasma-TV TH-42PV600,
    er det noe grunn til å oppgradere til en PV70 da?

Grunnen til at jeg spør er at Komplett har tilbud på denne, under 10.00kr inkl pent bordstativ.
    Nei, det ville ikke være verdt å oppgradere etter min mening, men husk at det er litt lett å bli "lurt" av bordstativet på denne, det er ikke det som er avbildet men dette:
    Komplett.no - Panasonic Bordstativ TY-ST42P600W for TH-37PV600 og TH-42PV600

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Er det noen som være så snill og poste innstillinger for th50px70??
    Mener jeg har sett det på forumet tidligere, men kan ikke finne det igjen.
    Setter veldig stor pris på svar :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Nei, det ville ikke være verdt å oppgradere etter min mening, men husk at det er litt lett å bli "lurt" av bordstativet på denne, det er ikke det som er avbildet men dette:
    Komplett.no - Panasonic Bordstativ TY-ST42P600W for TH-37PV600 og TH-42PV600
    Uhm, det var lissom det som holdt på å vippe meg til å kjøpe v600 nå.
    Jeg skal jo innvestere i ny Tv benk, så tenke hvorfor ikke. Men da glemmer vi det tilbudet. Like greit å kjøpe PV70, kommer nok ned i 10.000kr igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Uhm, det var lissom det som holdt på å vippe meg til å kjøpe v600 nå.
    Jeg skal jo innvestere i ny Tv benk, så tenke hvorfor ikke. Men da glemmer vi det tilbudet. Like greit å kjøpe PV70, kommer nok ned i 10.000kr igjen.
    Jeg kjøpte min PX70 på Aamo på Grynerløkka for 10.900 i går. De hadde 2 igjen. God pris fra butikk syntes jeg. (Hjelper lite om man ikke kan dra innom Oslo selvfølgelig)

Jeg er veldig fornøyd med den. Har Canal digital kabel ned digi tuner

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Godfather
    Hei!
    Er det noen som være så snill og poste innstillinger for th50px70??
    Mener jeg har sett det på forumet tidligere, men kan ikke finne det igjen.
    Setter veldig stor pris på svar :grin:
    Jeg bruker disse som jeg fant på hdtvtest.co.uk og foreløpig er jeg veldig fornøyd med de.

Picture Menu

Viewing Mode: Cinema
    Contrast: No change
    Brightness: 2 clicks left
    Colour: No change
    Sharpness: No Change
    Colour Balance: Warm
    Colour Management: Off
    P-NR: Off

Men det blir jo såklart personlig. Har bare testet dette med HD film,Wii og oppskalert DVD men det ser helt ok ut for min del. Ingen vinduer som ikke er blendet i rommet jeg har den i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av talisare
    Jeg bruker disse som jeg fant på hdtvtest.co.uk og foreløpig er jeg veldig fornøyd med de.

Picture Menu

Viewing Mode: Cinema
    Contrast: No change
    Brightness: 2 clicks left
    Colour: No change
    Sharpness: No Change
    Colour Balance: Warm
    Colour Management: Off
    P-NR: Off

Men det blir jo såklart personlig. Har bare testet dette med HD film,Wii og oppskalert DVD men det ser helt ok ut for min del. Ingen vinduer som ikke er blendet i rommet jeg har den i.
    Er de instillingene du bruker etter man har kjørt dem i 2mnd/200t, eller er det de man bruker til å kjøre inn tven med?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Tv en koblet opp til PC .. kjører dere DVI->HDMI .. isåfall hva pokker betyr PcInngang ? .. ehh så ja lurer på om det går an å dreie tv en ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC inngang = VGA dvs "gammeldags" D-sub plugg.

Jeg dreier ikke noe særlig på min, for den henger på veggen ;-) Men jeg tror ikke man kan dreie på den foten som er med, om det var det du lurte på.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Knudder sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @donkykong: Nope, foten kan ikke dreies.

@espenc: Jeg har ikke klart å få til noe automatisk justering av lys/kontrast i Normal bildemodus. Det er mulig jeg må være litt mer tålmodig..?

K

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiit.. Virker som en God tV til 10k

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fester man veggfestet på skjermen? Jeg kjøpte veggfestet fra biltema til skjermen i dag. Jeg finner ingen bilder som viser hvor jeg skal sette skruene på skjermen.

Selve veggen er litt tvilsom, siden den er 3 cm tykk. 1,5cm er tre og resten er en 1,5cm tykk plate av tre eller papp. Jeg tror jeg må lage en ny vegg utenpå den eksisterende slik at jeg får noen ordentlige spikerslag. Hva tror dere?

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Samsung 40m86, men jeg orket ikke vente på at hifiklubben i Grimstad skulle få den på lager. Løsningen ble en 42px70 på elkjøp sist lørdag. Tror nok ikke jeg vil angre på kjøpet.

Jeg er så sinnsykt fornøyd med bildet på skjermen (har digital-tv fra CD). Ser man bort fra litt flimmer i hvite farger er bildet utrolig. Det rare er at jeg kan ikke se noe flimmer når jeg ser nøye etter, men fokuserer jeg på andre ting på skjermen er det synlig. HD-trailere fra nettet ser helt fantastisk ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På PV70 kan man velge om tv'en skal kjøre på 100 eller 50Hz. Vet ikke hva den står på som standard, men høres ut som den står på 50Hz slik du beskriver det. Kan jo hende at det forsvinner etter litt innkjøring.
    Når det gjelder veggfesteproblemet ditt, så er svaret mitt : Vet ikke.
    Men jeg hadde ihvertfalll ikke turt å gamble på at tv'en ikke går i gulvet.
    Plasmaskjermen tåler ikke mye, før det lett går til H......

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må fjerne de 4 runde plastdekslene som henger bak på tven. Bak dem er det solide gjenger for å feste bolter til f.eks biltema festet. Du må også kjøpe lengre bolter for de som følger med biltema festet er ikke lange nok for dette tvet. Jeg har samme tv og feste selv og er veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt dette tvet i ett par uker og koblet til litt forskjellige kilder. Normalt kjører jeg svideo fra Lyse tv dekoder (ikke HD) via receiver og inn på tven på component inngangen. Jeg synes da bildene er meget bra med lite skaleringsstøy selv om det forekommer når det vises ett helt nytt bilde type sceneskifte eller reklamepause. Her om dagen så streiket yamaha rxv1500 receiveren min og jeg måtte koble Lyse dekoderen direkte inn i scart 1 inngangen på tven. Jeg syntes at bildet ble mye dårligere. Det ble mye kaldere (fargetemperatur) og skaleringen hadde mye mer støy i bildet. Scart kabelen var av bedre type. Jeg vet ikke om dette kun er meg eller om andre har testet eller vil teste det samme. Nå har jeg fått lånt meg en Denon 2807 receiver i mellomtiden og kjører nå svideo til receiver og component ut til tv. Bildet er igjen mye bedre og jeg er veldig fornøyd. Fint om noen andre også har synspunkter på dette.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Killi: hva slags bolter har du kjøpt som passer?

Ja, helt enig at det ville være kjedelig å miste skjermen i gulvet. Jeg skal snekre en vegg med noen ordentlige spikerslag en dag. Det er jo greit å skjule noen kabler i samme slengen.

Side 32 av 66 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •