Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 66 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1311
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Arg,

Jeg fikk en høy durelyd fra trafoen i TV'n i går. Forsøkte frem og tilbake og fant ut at det ble mye bedre hvis jeg benyttet en annen kurs i huset. Røsket og sleit i alt som var for å finne ut om det var en synder som påvirket apparatet men so far no luck. Noen ideer?

Takk.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg har et problem jeg ikke finner ut av.

Jeg spiller av DVD-R filmer på Playstation 3. Kjører bildet gjennom videoinn/utgangen på Denon AVR2807 og inn i min Panasonic 42 VX70.

Plutselig på et par filmer så vises teksten i sort, for så å forsvinne når jeg velger norsk tekst. Dersom jeg tester platen på PC'en eller på en annen dvd-spiller så er teksten hvit som normalt.

Hvor er det innstillingene er fucka opp her mon tro???

Noen som har hatt samme problem eller kan hjelpe?

PS! Filmen er Letters from Iwo Jima - så dermed er det ikke så lett å se filmen uten undertekster

PPS! Har skrevet dette innlegget et annet sted på forumet uten å lykkes i å få svar - så forsøker her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de har TH-42PX74E på ekspert. Hva er egentlig forskjell på denne og 70e?

edit: Gjorde noe google søk og fant denne tråden på et annet forum: forum.hjemmekino.no :: Vis Temaet - Panasonic TH-42PX74 og Panasonic TH-42PX70
    Folk der sier det er akkurat samme tv, noen som vet noe mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reite
    Ser de har TH-42PX74E på ekspert. Hva er egentlig forskjell på denne og 70e?
    Du får be om å få se på esken, kanskje det står 70 på den

Hadde det vært en annen modell ville det vel stått noe om dette på Panasonic sine sider.
    Vil tro at merkingen til ekspert er en måte å ungå at tvn blir sammenlignet på prisguider etc for å kunne selge den til en høyere pris, slik at kunder ikke kan komme å si de så akkurat DEN tv`n til en mye lavere pris der og der. Forkastelig, elkjøp gjør det samme på endel av sine varer også.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    ...Vil tro at merkingen til ekspert er en måte å ungå at tvn blir sammenlignet på prisguider etc for å kunne selge den til en høyere pris, slik at kunder ikke kan komme å si de så akkurat DEN tv`n til en mye lavere pris der og der. Forkastelig, elkjøp gjør det samme på endel av sine varer også.....
    Det der var faktisk en veldig smart tanke, der har du nok grunnen. TVen er 100% lik PX70, men expert kjører den under PX74, og mistenker grunnen er akkurat den du sier hjw...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp hadde PV62, mens resten av verden hadde PV60. Mulig det var noe med veggfeste i stedet for bordstativ der, men apparatet var det samme.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    Du får be om å få se på esken, kanskje det står 70 på den

Hadde det vært en annen modell ville det vel stått noe om dette på Panasonic sine sider.
    Vil tro at merkingen til ekspert er en måte å ungå at tvn blir sammenlignet på prisguider etc for å kunne selge den til en høyere pris, slik at kunder ikke kan komme å si de så akkurat DEN tv`n til en mye lavere pris der og der. Forkastelig, elkjøp gjør det samme på endel av sine varer også.....
    Fint om du kan komme med konkrete eksempler på at elkjøp gjør dette - hvis ikke er det innlegget ditt som er forkastelig.

Ang forskjellige panasonicmodeller, så kan jeg jo ta et eksempel. Elkjøp hadde som sagt pv62 istedenfor pv60. Ble den dyrere? NEI. Den ble annonsert som billigst i norge fra starten av, 16995,-.

Makan til synsing....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, traff virkelig en nerve der alastor, jobber du på elkjøp kanskje?

Når jeg kjøpte min Panasonic 42pa50e så husker jeg elkjøp hadde en helt annen betegnelse på den i avisen sin og på lappen foran tvn i butikken, beklager at jeg ikke beholdt avisen eller husker nøyaktig betegnelsen de brukte så jeg kan ikke bevise det.

Elkjøp lurer kundene med ukurante modeller / Digit.no
    Forum -> To nye fujikameraer med begrenset distribusjon - Diskusjon.no
    (Første svar)
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...porsmal-2.html
    (Rundt svar 28 og svar 29)

Kan godt finne flere "konkrete" eksempler men jeg føler at denne diskusjonen her blir pointless i denne tråden så om du har flere meninger om saken så kom gjerne med dem, men jeg svarer ikke på de siden dette er en teknisk tråd....Bare bruk google.no og finn de selv hvis du må

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel alment kjent hvor alastor jobber. Han har aldri lagt skjul på det heller.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg jobber på elkjøp. Det trodde jeg innlegget mitt gjorde ganske så klart? .

Ang kamera, så står svaret i artikkelen - det er to forskjellige pakker med forskjellig innhold.

Det stemmer også at denne modellen er svært lik en annen modell fra Olympus som heter FE170, men en vesentlig forskjell er at vår modell leveres med både oppladbare AA batterier og egen lader. Jeg har dobbeltsjekket med flere Foto Knudsen butikker nå, og forøvrig hadde ingen av butikkene FE170 på lager, og samtlige har bekreftet at FE170 modellen leveres kun med vanlig AA batterier og ingen lader. Vår modell leveres selvsagt også med norsk bruksanvisning.
    Eksempel 2 - Ja, "dixons" skal selge et kamera som har 1 megapiksel høyere oppløsning enn f40d. Dette kameraet har ikke jeg sett noe til i norge, selv om Dixons eier Elkjøp. Det ville uansett vært to forskjellige spesifiserte kameraer - mener du det er forkastelig å ha et kamera med annen spec og et annet navn? hmmmm

Eksempel 3 - Det fantes, som det ble oppklart 2 varianter - en med bordstativ og en uten. Elkjøp kjørte kampanje på den uten i sine vanlige butikker - nettbutikken på den tiden var for å være helt ærlig CRAP, og ikke særlig oppdatert på priser på alle produkter. Kjørte man derfor kampanje på en ting, var det ikke de andre tingene ble priset rett.

Hvordan blir det forkastelig?

Neivel nei, trodde ikke det jeg heller .

EDIT: Nå som påstanden er tilbakebevist kan vi vel gi oss, og gå tilbake til å diskutere teknisk om disse suverene plasma-tvene .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muffinman jeg har desverre ikke fått det med før nå, men takk for hintet

Alastor jeg er enig, las oss gå tilbake til den tekniske biten av disse herlige tv`ne
    Er vel en viss fare for at det blir 4280XA på meg pga 1:1 pixelmapping via hdmi, men vi får nå se hva prisen blir først....

Newcomer Knudder sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 42PX700 i hus og opprigget. Kassen var et beist på 143x80x40cm og litt småvrien å få i hus alene. :-)

Har kun analog kabeltv, men billedkvaliteten er absolutt akseptabel. Kjører med innkjøringsinnstillingene og må si at bildet fra Pioneer DV575 på progressiv ga mersmak så det holdt. Regner med at jeg oppgraderer til en grommere dvd-spiller om ikke lenge, men før den tid blir det nok digital kabeltv.

Litt kjedelig at 16:9 ikke fyller ruta helt, men må tas hånd om av auto-innstillingen, spesielt nå i starten som jeg har litt noia når det gjelder å kjøre inn tv'en og ikke vil ha svarte linjer oppe og nede.

Lyden virker å være bra på det jeg har fått testet, så jeg anger ikke på de ekstra lappene 700'en kostet.

Skal se om jeg får slengt inn et bilde av vidunderet om noen dager.

Knudder

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en av de første med 700 så må du laste ut in-situ bilder kjept.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en live demo av Super Mario Galaxy på Wii, fra Gametrailers.
    La merke til Tv'en der, er det en Panasonic px/pv 70?

Om det så er, er valget enkelt hos meg =D "Wii fan"

Gametrailers.com - Super Mario Galaxy - E3 2007 Developer Walkthrough HD til demo av Mario.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lignet veldig på px/pv 70 det ja...

Enkelt valg da ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer Knudder sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut noen bilder, men jeg så fort at jeg må lære mer om kameraet for å få tatt noen respektable bilder...

AVforum.no - Knudder's hjemmekino

PS: Og ja, klistremerkene er borte nå ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var forleden hos en bekjent og så fotball på en par år gammel Phillips LCD-skjerm. Der var problemet at den viste bare halvparten av info'en øverst i venstre hjørne om hvem som spiller og stillingen i kampen. Logoer i høyre hjørne er også borte. Noen som vet hva det skyldes? Han hadde prøvd alle mulige innstillinger.
    Jeg er i ferd med å bestille en PV70. Kan jeg oppleve det samme der?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke problemer med dette. Har han parabol? Er tuneren stilt til 4:3 eller 16:9 i tilfelle.

Finnes mange forskjellige zoomfunksjoner som muligens kan være "vekkstilt".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har kabel,men jeg har parabol. Han påstod at han har prøvd alt, men det viktigste for meg er å være sikker på at jeg ikke får samme problemet når jeg får min 42pv70.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke problemer med dette i hvertfall så er nok ingenting å uroe seg for...

Men jeg har et annet spm, jeg har selv en PV70, og har oppdaget noe som selvfølgelig irriterer meg, tven driver å justerer lysstyrken i panelet opp og ned ettersom hvor mye lys det er i scenene. Altså hvis det er en mørk scene så er det slik jeg vil ha det, at sort er sort og fantastisk, men hvis det er en lys scene så ser man at den stiller opp lysstyrken automagisk, og når det da skal stilles ned så er det en liten forsinkelse. Dette oppfører seg akkurat slik som den dynamiske kontrasten jeg har sett i f.eks Samsung tver. Hvordan slår jeg av dette?

Side 31 av 66 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •