Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 66 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1311
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    VGA er best på alle flatskjermer som ikke gir pixelmapping via HDMI.

Ser at du i en annen tråd har prøvd Powerstrip på XP, og da fikk du det til med HDMI, men ikke med Vista. Mulig Vista har noe innebygget á-la Front / Back Porch?

takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA er best på alle flatskjermer som ikke gir pixelmapping via HDMI.
    Men er ikke kvaliteten på hdmi endel bedre enn vga? Trodde litt av vitsen med å kjøpe seg htpc med hdcp og hdmi var fordi det var bedre enn gode gamle vga. Jeg har planlagt enten å kjøpe Pana 42PX70 eller Pioneer 428X, har noen av disse pixelmapping via hdmi f.eks?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt initelle svar er litt forenklet. HDMI er digital overføring og er bedre enn VGA (analog), gitt at skjermen gir pixelmapping via HDMI-inngangen. Har skjermen ikke pixelmapping via HDMI, så kan bildet tilsynelatende virke bedre med HDMI enn VGA når man benytter Powerstrip (Win) / DisplayConfigX (Mac). Men, og det er et men. Da man ikke får pixelmapping vil det vaære artifakter i bildet. Hvorvidt man plages av disse artifaktene, vil nok variere fra bruker til bruker.

Jeg syntes med en gang at HDMI fra Macen ble best, men er jeg pirkete (noe man desverre av og til er i denne hobbyen) så er det artifakter i bildet med HDMI uten pixelmapping sammenlignet mot VGA med pixelmapping.

Jeg er fortsatt i tvil om jeg vil ha det skarpe bildet, men med noen skjønnhetsfeil, via HDMI, eller om jeg vil ha det litt mer softe via VGA uten feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    Men er ikke kvaliteten på hdmi endel bedre enn vga? Trodde litt av vitsen med å kjøpe seg htpc med hdcp og hdmi var fordi det var bedre enn gode gamle vga. Jeg har planlagt enten å kjøpe Pana 42PX70 eller Pioneer 428X, har noen av disse pixelmapping via hdmi f.eks?
    Jeg har Panasonic 42PX70 (eller faktisk så står det 42PX74, men er vel uansett samme tv). Jeg kan bekrefte at den ikke støtter 1:1 pixelmapping over HDMI. Da jeg koblet HTPC til Tv over HDMI så overskannet tv'n bildet. Irriterende når nesten hele startlinjen havner utenfor tv'n. Over VGA så blir bildet godt.

Noen påstår at man ved hjelp av powerstrip skal kunne få pixelmapping, men jeg skjønner ikke helt at det skal fungere. Slik jeg har skjønt det benytter man powerstrip til å redusere oppløsninger slik at bildet dekker hele tv-skjermen perfekt etter at tv har overskannet bildet igjen, men da vil vel bildet uansett bli skalert og man får en degradering av bildet? Eller har jeg missforstått noe?

Edit: Ser at Tiger over her sier at powerstrip ikke gir pixelmapping. Hvilke artifakter er det du får Tiger?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Powerstrip gir, slik jeg forstår det, en illusjon av pixelmapping. Se forklaring av front / back porch her:: http://avforum.no/forum/632127-post99.html

Artifaktene blir litt som når man benytter litt keystone på projektor der man viser en rastergrafikk, eller dersom fase ikke er riktig justert. Synlig når man vet det er der. Ikke synlig dersom man ikke er klar over det...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne panan sammenliknet med Pioneer 427? tenker da på sortnivå og fargegjengivelse. Hvis man driter i pris? Hvilken leverer best tv via digital sd og dvd-video og selvsagt hd?

Mvh
    Stig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pixelmapping » 42-inch Plasma Info

"42" Plasma / Non-Square pixels and 1:1 pixel mapping
    You might have noticed that some displays, like most 42" Plasma's, have a 4:3 resolution like 1024x768 while still being 16:9. This is because the pixels of these displays are not square, but rectangular/oblong. These displays can still support 1:1 pixel mapping but the aspect of the displayed image will be wrong because the operating system thinks its outputting a 4:3 image. Some programs, like Windows Media Player can compensate for this, as shown in the screenshot below. To compensate for 1024x768 16:9 displays (like most 42" plasmas) enter 1,330 in the box labelled horizontal pixels per vertical pixel( source ). Adjusting this in Windows Media Player might automatically correct playback in other programs that use Windows Media Player as an embedded player but im not sure. By the way, the reason for the weird window style is that the screenshot is taken from Windows Vista Beta 2."

Kanskje detet kan hjelpe noen der ute, gi gjerne tilbakemelding.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne panan sammenliknet med Pioneer 427? tenker da på sortnivå og fargegjengivelse. Hvis man driter i pris? Hvilken leverer best tv via digital sd og dvd-video og selvsagt hd?
    Jeg holder en knapp på bildeprosessoren til Pioneer 427 når det gjelder fargegjengivelse og SD-kilder. Sortnivået til PX/PV70 er til gjengjeld bedre. Derfor blir det prisforskjellen som avgjør: PV-70 til 10k, mens 427 koster nærmere 20k.
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye pioneern har jo 16000:1/20000:1 kontrast og blir nok en konge skjerm.....

Jeg går nok for powerstrip og hdmi, istedenfor vga uansett hvilken skjerm jeg velger. Virker som endel folk har hatt gode erfaringer med det.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser prisene på alle modellene kryper nedover, men er fortsatt litt i tvil om hva som hadde passet best i vår stue.

Har ikke vindu bak skjermen, men har vindu 90 grader på skjermen (på ene siden altså). Til gjengjeld har vi gardiner/god lyskontroll. Er det da noen ulemper ved å gå for TH-42PX700E i forhold til PX70?

Beklager hvis det er skrevet mye om dette før i tråden. Er redd det er kommet enda en ny modell før jeg hadde lest gjennom de 14-sidene :?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan iallefall si såpass at min erfaring med PV70 er at den er veldig god selv i sollys. Jeg har ikke hatt sollys direkte på skjermen, men har et vindu ca 120 grader bak vinduet og har sett på TV mens solen stod på og det var ikke noe problem.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High gloss rammen rundt er kult for designet, men ikke når dagslyset skinner i det og eventuelle lamper. :|

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskellen mellom:
    Panasonic TH-42PX70
    Panasonic TH-42PV60E

Jeg skjønner det derre med E. Men det derre med PX eller PV. Hva er best?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX = med digitalt-bakkenett dekoder, PV er uten.
    Denne dekoderen er dog kun mpeg2 og således bortkastet for oss nordmenn.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High gloss rammen rundt er kult for designet, men ikke når dagslyset skinner i det og eventuelle lamper. :|
    Frem med 300 grid sandpapir :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Frem med 300 grid sandpapir :twisted:
    SÅ irriterende er den ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX har digital optimizer på alle digitale inganger, det har ikke PV modellene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX har digital optimizer åp alle digitale inganger, det har ikke PV modellene.
    På hvilken måte påvirker det bildet? Kan man velge (bort) denne funksjoenen?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Den nyutviklede Digital Optimizer-funksjonen reduserer effektivt alle forstyrrelser
    og bildestøy i skjermbildet for et glassklart og skarpt bilde"

Les mer på panasonic sine sider, vet ikke om du kan velge den bort eller ikke.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Pioneer 8nde gen. har 1:1 pixelmapping via en av de tre 1.3 versj. HDMI'ene. Panasonicen må du nok bruke VGA'en på. Men det vil jo også være en ganske markant prisforskjell på disse skjermene, så du for spørre deg selv om det er verdt det....

Side 27 av 66 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •