Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 66 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1311
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, du håper på en god powerbuy-pris på 5080?

Ja, det blir Pioneer 508XD/XA på meg når den kommer. Det er den fjerde skjermen min i år, så nå er det definitivt slutt på å la seg friste til alt mulig her på forumet...

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser på min 37PV70 at jeg kan velge mellom 50 og 100 hz når jeg kjører PAL signal. Ved NTSC (60hz) så er dette valget borte.
    Det er en slags regelmessig hakking ved 60 hz, minner litt om når en kjører et 50hz bilde som 60hz.
    Hvordan oppfører disse skjermene seg ved 60hz signal, viser de 60hz eller kjører de bildet opp/ned til 50/60Hz?

Kjelli

Edit: fant ut av det. Det viste seg at skjermen ikke liker 1080i@60Hz. Satte jeg mediespilleren til 720P@60Hz ble bildet kanon og smooth som silke.

Etter å ha sett diverse HD klipp på skjermen kan jeg bare si at denne skjermen ser utrolig bra ut med HD. Men er litt skuffet over scaleren i skjermen, den gjør ikke en super jobb med SD materiale. Jeg ser mye skaleringsfeil og deinterlacingfeil på bilde fra GET digitaltuneren. På en annen side er jeg utrolig kresen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett, jeg er veldig fornøyd med min PX70, men er det ingen andre som opplever IR (image retention) som irriterende?

Jeg har aldri eid plasma tidligere, men alle skryter så mye av at det ikke er noe problem osv. Nei det går jo bort av seg selv etter en kort stund, men jeg syntes fortsatt det er teit at det etter jeg har sett en film på 1t og 40m (Smokin' Aces) skal få en "innbrent" svart ramme oppe og nede. Altså etter 2:35:1 opplegget. Det er ikke svart men man kan skimte at det forskjeller der. Man ser skillet...

Nå har det blitt nesten helt borte etter ca 10-15 min ser jeg, men det er jo utrolig teit at det skal være sånn.

Sier ikke dette for å rakke ned på tven eller plasma for den saks skyld. Jeg er kjempe fornøyd med TVen, formidabelt sortnivå! Men prøver bare å nevne at det forekommer IR på denne TVen også, det er desverre ikke slik som mange sier, at det ikke forekommer.

(Og ja TVen min er kjørt i over 200 timer, nærmer seg vel rundt 500 timer)

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er vel ikke 100% bedre på alt nei. Selv ser jeg gule halo's rundt hvite områder på en del skjermer. Dette kan for meg fremprovoseres på samme måte som rgb-flimmer på DLP prosjektorer.

Er dette noe noen har sett på disse Panasonic skjermene? Jeg ser det nemlig på PV45.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    espenc: Jeg vet hva du mener. Imidlertid så irriterer det meg ikke da det som du sier forsvinner etter kort tid.

e-h: "Flimmeret" har jeg sett på alle plasma med høy kontrast. Pioneers 7. generasjon og også PV70.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Tiger. Godt å lese at jeg ikke ser syner. Litt synd det skal være slik da. Det gjør jo kjøp av tv til et veldig vanskelig valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt rart at dere får sånn på de nyeste skjermene. jeg har th37pa50e å den får jeg ingen innbreninger i. har hatt den i 2 år nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt rart at dere får sånn på de nyeste skjermene. jeg har th37pa50e å den får jeg ingen innbreninger i. har hatt den i 2 år nå.
    Jeg har sikkert skrevet det 20-30 ganger her på forumet, men gjentar det med glede: Panasonic PA50 er spesiell. Den er antakelig en av de aller beste plasma-skjermer som er produsert pr dags dato (likner veldig mye på CRT i sin bildebehandling):

1) Skjermen er tyst som i graven (den eneste skjermen jeg kjenner til uten egenlyd)
    2) Solid kvalitet (få feil er innrapportert/få eks. sendt til reparasjon)
    3) Ikke innbrenningsproblemer (min gamle mor glemte dvd-spilleren på "still" i 10 timer (!) uten at det skjedde noe som helst)
    4) Håndterer lavoppløste signaler på en fremragende måte (grunnet den lave oppløsningen) samtidig som den klarer å nedskalere 1080i til 576i ved behov (over komponent)
    5) Bra lydkvalitet (ikke så viktig for hjemmekinoentusiasten, men likevel)

Oppsummert: Til tross for at jeg har hatt en rekke plasma-skjermer de siste årene (PA30, PV60/PV70/436FDE/427/507, er PA50 den eneste jeg har beholdt. Maken til velegnet skjerm for vanlige TV-sendinger skal dere lete lenge etter! Jeg håper imidlertid at den nye Pioneer PDP-508xa skal endre på dette!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt 50PX70, men lurer litt på hvor bra denne blir i dagslys. Ser at en del andre opererer med lysstyrke i spesifikasjonene, men ikke Panasonic. Er det noen som vet noe om lysstyrken på disse skjermene i forhold til andre på markedet? F.eks. Pioneer sine modeller, som det kanskje er naturlig å sammenligne med.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Panasonic har tidligere oppgitt 750cd/m2 på sine 42-tommere, og jeg antar 50en ligger om lag på samme nivå eller kanskje noe over. Pioneers TVer har generelt svært høyt lysutbytte, 42-tommerne ligger på 1100 og 50en på 1200cd/m2. Husk imidlertid at mye lysutbytte går direkte på bekostning av kontrast, og der er Panasonic en klar vinner.

I en lys stue vil våre Pioneer og Panasonic etter mitt syn fungere bra, begge har mye lys å fare med. De fleste LCD TV-er ligger jo kun på 500cd/m2, og selv om det i markedet er en generell misforståelse rundt lys fra plasma vs. LCD (ryktet, som jo ikke stemmer, sier jo at LCD fungerer BEDRE enn plasma i dagslys, noe som er totalt feilaktig. Det som er riktig er jo at, i det minste tidligere, LCD fungerer KUN i lyse omgivelser...), ligger jo både Panasonics og Pioneers plasma-TVer laaaangt over LCD-TVene...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    I en lys stue vil våre Pioneer og Panasonic etter mitt syn fungere bra, begge har mye lys å fare med. De fleste LCD TV-er ligger jo kun på 500cd/m2, og selv om det i markedet er en generell misforståelse rundt lys fra plasma vs. LCD (ryktet, som jo ikke stemmer, sier jo at LCD fungerer BEDRE enn plasma i dagslys, noe som er totalt feilaktig. Det som er riktig er jo at, i det minste tidligere, LCD fungerer KUN i lyse omgivelser...), ligger jo både Panasonics og Pioneers plasma-TVer laaaangt over LCD-TVene...
    Der lærte iallefall jeg noe nytt. Har også gått rundt og trodd at LCD var en del bedre i et lyst rom.

Kan man da si at Plasma er bedre både i lyst og mørkt rom pga lysutbytte og kontrast?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Aha! Nå skal jeg ikke svartmale LCD-teknologien helt, men mht lysutbytte og kontrast er det uten tvil plasma som drar det lengste strået.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at jeg har gjort et lurt valg da ;-) For en gangs skyld...

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er nevnt tidligere, men fant ingenting når jeg søkte på Hjemmekino så hiver det inn.

37PX70 er kåret til "beste kjøp" i siste nummer av Hjemmekino. fikk seks av seks, og følgende på deltestene:

Bildekvalitet SD: 18 av 20
    Bildekvalitet HD: 18 av 20
    Brukervennlighet: 16 av 20
    Utstyrsnivå: 15 av 20
    Design: 17 av 20

(((Sonys KDL-40D3000 ble kåret til best i test, men koster 7000kr mer.)))

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kan ta en side by side test av Pioneer 4280XA og Panasonic 42PX70, det står mellom disse to skjermene for min del, Pioneern blir vel fort 8.000kr dyrere og jeg lurer på om det er verdt de ekstra kronene.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, 21 tusen på kontoen og komplett.no er utsolgt for PX70 42" :-( Hælvete !!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Fikk min TH-42PX70 i går

og den virker lovende.
    Har ikke testet den noe særlig enda, men den er et kupp til prisen.

EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Tommy

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyL
    og den virker lovende.
    Har ikke testet den noe særlig enda, men den er et kupp til prisen jeg betalte.
    Jeg kjøpte min fra AMENTIO / Velkommen, og den kom til Oslo dagen etter at jeg bestilte den.
    Prisen var 12034,- inkl frakt.
    Det morsomme er jo at den kom fra Komplett som i utgangspunktet har en høyere pris...........

Tommy
    Skal ha med 2* 5m Monster THX Komponent i pakken med tv`n jeg da, nesten 15.000 for og få den pakken hjem til døren i midt norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jo bare en komponent inngang da..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, må vel kjøre komponent igjennom forsterkeren da :-/

Side 25 av 66 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •