Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 66 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1311
    Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Det er vistnok muligheter for å få tak i PX serien i Norge også. Så slipper man å dra helt til Sverige eventuelt.
    Skulle dette være spesielt?!? Sjekk sidene til Panasonic Norge - der er KUN PX-modellene nevnt, ikke PV... Antar at PV-modellene er parallellimport, da f.eks. Expert sier at det kun er PX som vil bli solgt i Norge...
    If not, please enlighten me ;-)

Ellers: Har en PX70 på hjemlån - og næmer meg nå et meget godt bilde på mine analoge kabelsignaler, MEN - er det noen som har forslag til hvordan man blir kvitt "dobbeltskinnet" fra teksten??

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer Knudder sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har kikket på 42PX/PV70 i lengre tid nå, men jeg vurderer også å gå for en PX700 for å få bedre lyd, men også med håp om et enda litt bedre bilde. Er det noen som har sett en PX700 "live", eller enda bedre, side ved side av en PX70, og kan si noe om PX700 har bedre billedkvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang px700 og px70. I flg et dansk forum så er det diskusjoner om bildet på px700 er litt "mattere" pga Anti glare. Skulle gjerne sett disse ved siden av hverandre. Jeg har veldig mye vinduer i stuen og skulle gjerne sett om Anti Glare har noen betydning. Lurer på når 50px700 kommer til Norge.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ad Lyd og Antirefleks

Hei "Knudder" og "Joffe11"!

Lyd: Jeg synes faktisk lyden i PX70 er veldig bra, særlig med tanke på små høyttalere og forsterker på 2x10W. Egen surroundmodus fungerte bra da jeg så et par klipp fra King Kong. Uansett klart "milevis" unna skikkelig lyd fra et hjemmekinoanlegg, men skulle jeg ha vurdert PX700 måtte det ha vært pga. enda bedre billedkvalitet ;-)

Antirefleks: Det er klart mindre refleks fra panelet på PX70 enn fra skjermen på min gamle Sony CRT - så det som faktisk irriterer mest er gjenskinnet fra rammen i pianoPLAST...

Hvorfor kan ingen komme opp med en TV med designet til Sony W2000, sortnivået til Panasonic, og billedkvaliteten til Pioneer!!?!!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Hvorfor kan ingen komme opp med en TV med designet til Sony W2000, sortnivået til Panasonic, og billedkvaliteten til Pioneer!!?!!
    ...og prisen til?

Personlig hadde jeg vært fornøyd med designet og bildet til Pioneer kombinert med prisen og sortnivået til Panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ingen som vet om DigitalOptimizer som bare PX70/700 har vil ha noe å si for eksterne digitale kilder?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    ...og prisen til?

Personlig hadde jeg vært fornøyd med designet og bildet til Pioneer kombinert med prisen og sortnivået til Panasonic
    Vil du redusere sortnivået?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Vil du redusere sortnivået?
    Gikk ut fra posten til Wolf2 når jeg skrev det... Forstod det sånn at Panasonic hadde bedre sortnivå.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    Så det er ingen som vet om DigitalOptimizer som bare PX70/700 har vil ha noe å si for eksterne digitale kilder?
    Er ikke DigitalOptimizer en funksjon i den interne digitalboksen? Den boksen har vel ingen hensikt i Norge uansett? Bruker man parabol, kabel eller ekstern digital-boks, kobler man jo uansett forbi denne funksjonen, vil jeg tro.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk ut fra posten til Wolf2 når jeg skrev det... Forstod det sånn at Panasonic hadde bedre sortnivå.
    Nåh, kverulerer litt bare.:-o
    Panasonic har hatt best kontast og sortnivå frem til nå, men Pioneer's nye 20.000:1-skjermer kommer jo snart. Er ellers helt enig med deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke DigitalOptimizer en funksjon i den interne digitalboksen? Den boksen har vel ingen hensikt i Norge uansett? Bruker man parabol, kabel eller ekstern digital-boks, kobler man jo uansett forbi denne funksjonen, vil jeg tro.

Jupp, det vil jeg og tro, men vil gjerne være sikker, så håper at noen som vet dette 100% kan svare

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, det vil jeg og tro, men vil gjerne være sikker, så håper at noen som vet dette 100% kan svare
    Et duganes svar burde vel noen på Panasonic kunne gi?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital Optimizer går på alle digitale innganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord px70 er ett bedre valg for de som kun skal ha digitale signaler in på tv`n, som parabol, htpc, ps3 osv. Takk for det shakudu

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ett spørsmål på lur....

Ser at PX70E blir solgt for 12.800 og PX70 (Uten E) koster 1500kr mer på samme sted.

Hva er forskjellen på disse? Er E beregna på øst europa? Isåfall er det noen forskjell på skjermene whatsoever, og har begge digital optimizer? Noe må det vel være siden det er så stor prisforskjell på de

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital Optimizer går på alle digitale innganger.
    Helt sikker på det, eller er dette en antagelse? Mao.: Dersom man kobler en signalkilde (DVD-spiller) på PX via HDMI så vil bildet bli anderledes enn på en PV-modell. Grunnen til at jeg spør er rett og slett at INGEN tråder på forumet, eller tråder på nettet jeg har lest. understøtter denne påstanden. Merk: HDMI / tuner er da den eneste digitale inngangen. ScartRGB og VGA er analoge...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ett spørsmål på lur....

Ser at PX70E blir solgt for 12.800 og PX70 (Uten E) koster 1500kr mer på samme sted.

Hva er forskjellen på disse? Er E beregna på øst europa? Isåfall er det noen forskjell på skjermene whatsoever, og har begge digital optimizer? Noe må det vel være siden det er så stor prisforskjell på de

I følge Lygren i en tidligere Powerbuy tråd for denne telefonen har det seg slik:

Sitat Lygren:

"Dette er en såkalt "P"-modell, tiltenkt det polske markedet. TVer er imidlertid identisk med "E" (Europa) modellen, og kan leveres direkte til Panasonics service-verksteder ved eventuelle feil."

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor opprette en egen betegnelse for det polske markedet? Den må vel være der for en grunn. Tror jeg går for den uten E, just in case. Skeptisk til: "tiltenkt det polske markedet"

Høres ut som de har brukt billigere komponenter eller noe, selv om de sikkert er ganske så like

Edit: Beklager, så at det var P som var for det polske markedet, ikke E. E var for det europeiske markedet, så ingen fare å kjøpe en E modell

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor opprette en egen betegnelse for det polske markedet? Den må vel være der for en grunn. Tror jeg går for den uten E, just in case. Skeptisk til: "tiltenkt det polske markedet"

Høres ut som de har brukt billigere komponenter eller noe, selv om de sikkert er ganske så like
    har den tven selv og jeg synes det er utrolig man antar tven er dårligere bare for det den er produsert til det polske markedet:-x

Side 21 av 66 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •