Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 66 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg testet litt frem og tilbake og min egen erfaring var at når jeg satte dvd spillern på 720p, så fikk jeg best bilde.

Dette er noe jeg syntes da, og jeg tittet på filmen You me and Dupree

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan godt være du får ett bedre bilde med 720p det avhenger jo hvor bra konverteren i dvdspilleren din er..
    hvertfall med min helios x3000 som har en bra skalering merker jeg ingen forskjell. uansett vil signalet bli konvertert til 1080p i px70 og så nedskalert til panelets oppløsning.

hvis man ser på det som en energikjede fra naturfagen kan man jo tolke det sånn:
    dvd eks 576p-dvd skalerer til 720p-px70 skalerer fra 720p til 1080p.
    dvd eks 576p-px70 skalerer fra 576p til 1080p

man ser jo her at man slipper ett ledd med skalering som vil gi ett kvalitetstap på bilde. da i tillegg at man har skryt av bildeprosesseringen i tester på px70 bør man ha en veldig god skalerer før man begynner å legge til ett ledd.
    den tyske testen jeg leste mener jeg å huske sa at bildeprosesseringen i px70 var bra, hvis jeg ikke husker feil.
    Det er ingenting nytt i dette. Jeg har fem dvd-spillere akkurat nå, i prisklassen 500 nok til 40 000 (Pioneer 380, Panasonic S97, Denon DVD-3930, Arcam DV-139 og Cary DVD-7), og resultatet er det samme (dvs. de to førstnevnte er vel så bra med 576i/p). Men det betyr selvsagt ikke at du kan oppleve at 1080p er best........

Jeg avslutter denne diskusjonen nå med å oppfordre alle til å bruke akkurat det skaleringsnivået som de synes er best, uavhengig av hva vi her på forumet måtte mene. PV70 er uansett et knallkjøp til prisen på ca. 12k.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ett kjempe tv, er bare å kjøpe hvis du har planer om plasma.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PX700 noen som har erfaring med denne?

Ser at PX700 kun er et par tusen opp fra PV70 og må vel være et fantastisk godt kjøp?

Noen som kjenner denne og vet om det er et bedre kjøp enn PV70? Ser det er er SD kortplass, som kan være veldig greit for meg som også ønsker å vise frem bilder o.l. Legger også merke til at det er flere koblingspunkter til denne, samt den er jo mer elegant i forhold til PV (synes jeg da)

Skal bruke den til en digital dekoder, så jeg er ikke avhengig av om tuner er analog eller digital eller tar jeg feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!Er litt ny inne på avforum,så håper det er greit at jeg stiller et spørsmål.. Er på utkikk etter en god 50", og har for så vidt bestemt meg for Panasonic th-50pv70...

EDIT: Lurer du på pris må du benytte "Produkt -og prisjakt", denne tråden er teknisk... Velkommen skal du være for øvrig!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagkr
    Ser at PX700 kun er et par tusen opp fra PV70 og må vel være et fantastisk godt kjøp?

Noen som kjenner denne og vet om det er et bedre kjøp enn PV70? Ser det er er SD kortplass, som kan være veldig greit for meg som også ønsker å vise frem bilder o.l. Legger også merke til at det er flere koblingspunkter til denne, samt den er jo mer elegant i forhold til PV (synes jeg da)

Skal bruke den til en digital dekoder, så jeg er ikke avhengig av om tuner er analog eller digital eller tar jeg feil her?
    En annen ting som er bedre på px700 er a den har anti refleks (anti glare) ilfg et dansk forum

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du lei av overscanproblematikken fra datamaskin med DVI/HDMI på din Panasonic PV70? Har du Mac er løsningen her: http://avforum.no/forum/generell-htp...tml#post632127

Har du PC så kan det med andre ord være verdt å sjekke ut PowerStrip for Windows, som har samme funksjon som horizontal/vertical front/back porch.

Endelig en fix for overscan på HDMI.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 42PX70 på hjemlån noen dager, og vil bare takke for innstillingstipsene fra JHaugen!!
    Men - jeg har pt. kun analog kabel: Er det noen som har noen tilleggstips til hvordan jeg skal få best mulig bildekvalitet? (Opplever fortsatt bildet som "Blurry"/kornete/uskarp ift. min 29Sony CRT. Opplever også nærbilder som mye skarpere/bedre enn oversiktsbilder... Dessuten er tekst lite "lesbar"...). Er det rett å skru av all elektronisk bildeforbedring også ved analogt signal?
    Setter stor pris på innspill her!

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg ser at det er såpass mye usikkerhet når det gjelder innstillingene på Panasonic PV/PX70, at det kan være på sin plass å dele noen brukererfaringer. Så her kommer mitt bidrag:

EDIT: Hele innlegget er ikke noe poeng å quote...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung LE40M71 40", men vurderer å bytte til en PV70. Er det et dumt valg? Jeg vil ha en tv med bedre sortnivå, PV70 er vel en bedre tv en 40M71 hvis man "kan ha en plasma"? Eller gjør jeg noe dumt eventuelt?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Jeg har en Samsung LE40M71 40", men vurderer å bytte til en PV70. Er det et dumt valg? Jeg vil ha en tv med bedre sortnivå, PV70 er vel en bedre tv en 40M71 hvis man "kan ha en plasma"? Eller gjør jeg noe dumt eventuelt?
    Har du muligheten til å pröve?
    Så kan du selv bedömme hva du liker best.
    Jeg ville ihvertfall gjort det, for Panasonic'en er meget bra hvis du kan leve med litt gjenskinn i skjermen når solen står på som verst.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre har jeg dårlig mulighet til å prøve den hjemme. Skulle gjerne gjort det. Men tingen er at jeg er ganske lei LCD, grunnet at svart ikke er svart. Og alt jeg ser og hører om Panasonic PV60 og nå PV70 er nettopp at svart er svart

Så det er derfor jeg vurderer å bytte, er det noen grunner mot å bytte? Er Samsungen bedre på farger f.eks enn Panaen?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

image retention

Eg har nettop fått meg ein PV70, og har hørt litt om image retention på plasma. Men har ikkje høyrt at personer som eig PV70 har problemer med det. Men eg syns det er endel av det på denne tv`n. Det eg blir mest plaga av er at når eg ser film med undertekst so blir det eit lysere felt der teksten skal vere når det er mørke bilder.. Er det andre som har det sånn? Eg syns det er veldig irriterende og lurer på om det forsvinner etter at tv`n er skikkelig køyrt inn?? Det er supert svartnivå, og eg syns det er irriterende at det skal bli ødelagt av to lyse felt når bilda er mørke eller heilt svarte.. Andre som er enig eller har eit godt svar på det heile??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Image retention vs. tiden det tar å få det bort er det interessante. På PV70 forsvinner IR etter en film / tekstremser på under 1 minutt.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

image retention

Takk for svar, men det eg var ute etter var om det alltid kom til å vere sånn når eg ser på film med undertekster? At det blir ei tekstremse gjennom heile filmen? Eg vet at det tar veldig kort tid å få den vekk, men eg blir plaga av den tekstremsa imens eg ser filmen når det er svarte bilder, skjønner?? Så det eg lurer på om det vil alltid vere sånn at det blir ei tekstremse(lyse striper) når det er mørke bilder når man ser film med undertekster?
    Er eg veldig pirkete eller?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anta, basert på informasjon ellers på nettet, at problemet er størst i starten (de første 200 timene). Synes du det er ordentlig plagsomt burde du benytte en såkalt break-in DVD for å "ta den tidlige futten ut av fosforet". Du finner linken til den lenger fremme i denne tråden.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

image retention

Takk for svar=) Ja har køyrt den inn i ca 100t med lav kontrast og brightness på dvd og vanlig tv, men regner med det ikkje blir det samme som break in dvd`n..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Accessories
    "Disse modellene har også en bilde forbedrings krets som heter DigitalOptimizer (fordi disse stort sett kommer til å bli matet med digitale signaler)." (Om PX70)

Opprinnelig skrevet av mojo777
    "Oi, dette visste jeg ikke. Betyr det at PX er bedre på alle typer digitale signaler (parabol, digital kabel og mpeg-4 bakkenett), eller gjelder den funksjonen bare når man ser mpeg-2 TV? Hvis den er bedre på digitale signaler generellt tror jeg jammen det blir en tur til söta bror for å handle..."

Ingen som vet mer om dette enda?

For meg som kun skal bruke digitale signaler in til tv`n (parabol, ps3, htpc) så er dette ganske interessant å vite før jeg bestemmer meg om jeg skal kjøpe PV eller PX

Håper noen kan gi svar på dette, ellers kjøper jeg PX70 just to be safe,,,den koster jo trossalt bare noen hundrelapper mere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vistnok muligheter for å få tak i PX serien i Norge også. Så slipper man å dra helt til Sverige eventuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne svenske nettbutikken selger både PV og PX, og funksjonen Digital Optimizer står nevnt på begge modellene. Dette er selvfølgelig ingen garanti for at dette er riktig, men det hadde jo vært veldig rart hvis Panasonic skulle droppe denne funksjonen på PV-serien. Det sikreste er nok å kontakte Panasonic for å høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge hjemmekino.no sin database så har ikke pv digital optimizer, mens px har. Gå på produktsøk, og sammenlign de to modellene....PX700 har og digital optimizer.

PV har kun V-Real II, men PX har både digital optimizer og V-Real II. Så ser ut som det blir PX70 på meg siden jeg kun skal bruke tv`n til digitale signaler.
    Hvis noen kan bekrefte at den digital optimizeren kun gjelder for den innebygde mpeg2 tunern, så blir det kanskje pv70, håper noen har svar på dette.

Side 20 av 66 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •