Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 66 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg tror det er pga at fler av nettbutikkene opererer i fler land og at px70 kom først

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Min mistanke ble bekreftet... Litt merkelig at min lokale Expert-sjappe da foreløpig kun har tatt inn PX-modellene, og ikke visste om de fikk inn PV - spesielt om man da må betale ekstra for en tuner man ikke får benyttet! Uansett så ser disse nye modellene rålekre ut - særlig vurdert opp mot PV60.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest i andre forum at enkelte hører en summe lyd veldig tydelig, spesielt ved lyse bilder. Var selv på euronics og la øret inntil på baksiden av tven og da kunne jeg høre en liten summing men når jeg sto foran tven hørte jeg ingenting. Er det forskjell på summingen fra tv til tv, altså jeg kan være uheldig og få en som summer mye eller er det enkelte som er veldig, veldig pirkete på summing?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var 42" pv70 i hus, synes overgangen fra 28" til 42" ikke ga noe wow opplevelse, kanskje fordi jeg er bortkjemt med projektoren. Bilde messig så er den grei nok etter kalibrering men den må vel få kjørt seg inn noen timer. Om jeg hadde fått velge mellom tv'en eller ae900'en så hadde nok førstnevnte blitt sparket ut døra og det er ikke bare pga bildestørrelsen.
    Synes også navigasjonshjulet på fjernkontrollen oppfører seg merkelig, reagerer ikke alltid når jeg trykker høyre eller venstre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da var PV70 i hus, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg benyttet meg av angreretten ved kjøp av Hitachi pd8600.
    Forskjellen på disse er at bilde er mye mer rolig og at svartnivået er mye bedre. Man får også en annen opplevelse av dybde i bilde.
    Hitachi slet med etterslep og det har jeg ikke merket på PV70.

Hadde en nokså rar opplevelse med at clas ohlson scart kabel var bedre en monster scart kable og komponet kabel som jeg kjørte progressivt ut ifra en HK dvd 22.

Alt i alt er jeg kjempe fornøyd med design og bildekvaliteten er helt konge

Løp og kjøp

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og da er 50px70 i hus her
    ikke så værst tvsignal til tross for at signalene er analoge og fra et _slitent_ GET kabelanlegg. =)
    Har spilt litt Lost Planet på 360 og det så knallbra ut! kjører via den originale componentkabelen.
    Nå har jeg tenkt til å fyre opp en dvd, dog er det bare en marantz-spiller med rgb-scart, så en kan vel ikke forvente seg det råeste akkurat.

Har forresten satt bildemodus til dynamisk og kontrast til ca 30%, samme med lysstyrke. Er dette korrekt til å begynne med?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamisk + 30% kontrast (for solopplyst rom) ville jeg erstattet med Normal + 50-60% kontrast. ScartRGB blir forsåvidt relativt godt på denne skjermen. Og, gratulerer med et godt valg av flatskjerm.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med "innkjøring av fosforet"?
    Takk, forresten =)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en har begynt å våkne til live etter nesten ett døgn med innkjøring, begynner å komme seg nå. Kjører også normal modus med 60% kontrast å en plass mellom 30-40% på lys. Har prøvd å sette den opp med dve men da havnet lys styrken ned på 15-20% mens på Thx sin kalibrering så havnet den på det den er nå, skjønner ikke helt at forskjellen skal være så stor, noen som har opplevet det samme?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Christian: Dersom du tenker på såkalt break-in er Dynamisk noe du absolutt må unngå. Majoriteten sier at Cinema med 50% på øvrige parametre er en ideell innkjøring de første 200 timene. Selv synes jeg det bildet ble for kjedelig, og etter et totals timer innkjøring (vha. PowerPoint...se tidligere i denne tråden) så benytter jeg normale bildverdier og tar ikke hensyn til logo / kanalskifte / tekstremser. Ser heller ikke antydning til image retention på min skjerm. Konklusjonen (for min skjerm) er at IR egentlig ikke er et reelt problem på denne PV/PX-skjermen. Og godt er det.

Razor: Høres rart ut. DVE "ønsker" som regel mer detaljer i mørke partier, og med så lave verdier så skjønner jeg ikke at det ikke må bli gjensidig utelukkende alternativer. Er kilden den samme? Dvs. DVD-kilden og hva du rapporterer (parabol/kabel)?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvd og get kabel blir kjørt gjennom dvd opptageren via scart/RGB. Kalibreringen er jo på dvd plater men dve og thx optimizer gir veldig forskjellige resultater. 15-20% på lysstyrken synes jeg er veldig lite da.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg justert den etter deres råd, så da får vi håpe det går bra ;D

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    razor: hvilken forskjell merker du etter et døgn da?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    razor: hvilken forskjell merker du etter et døgn da?
    Vanskelig å skrive hvordan forskjellen er, men vil si ett klarere bilde med mer fargemetning, merkbart bedre har det ivertfall blitt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    da har jeg justert den etter deres råd, så da får vi håpe det går bra ;D
    Det gjør det helt sikkert. Ble ikke bildet bedre da?

Og er du allikevel litt engstelig: Sett skjermen på en TV-kanal med snø så skrur den seg av etter en tid etter at den har vasket skjermen. Grei funksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør fargestyring stå av eller på, ser ikke noe forskjell med den på, hva gjør den funksjonen egentlig?

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og hentet tven min idag jeg og! Driver og setter den opp nå..
    Bare en ting.. er det slik at jeg må ha sånn "galvanisk skille" eller jord separator på tv antenne kabelen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Var og hentet tven min idag jeg og! Driver og sette den opp nå..
    Bare en ting.. er det slik at jeg må ha sånn "galvanisk skille" eller jord separator på tv antenne kabelen?
    Jeg måtte det for å fjerne støy i subben,

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42PV70 på plass

Tredje dagen med PV70. Fikk en i forrige uke, men etter å ha hengt den på veggen og skulle skru på så viste det seg at skjermen hadde sprukket. Fikk ny på tirsdag og må si jeg er fornøyd. Har bare en 29" CRT å sammenligne med da dette er min første plasma, men 4 meter fra sofaen så er dette topp bilde.

Hendte noe rart igår. Når sønnen satt og så på Happy Feet på DVD, så dukket det opp en horisontal svart stripe ca. 2/3 fra toppen. Det så ut som en rekke med pixler var død. Stripen var fortsatt der på TV signal og også når jeg åpnet menyen. Det skulle vel eliminere inn-signalet. Sent igår kveld var den borte igjen og har ikke sett noe lignende idag. Noen som har erfaring med dette?

TV er RGB via scart fra Lyse dekoder.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke opplevd noe uvanlig i bildet på min.

Side 18 av 66 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •