Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 66 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1311
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Direct hit: Panasonic TH-42PV71 sets yardsticks with the harmonious, sharp and highly detailed image replication. For the grandiosen tester-follow is also the favorable purchase price responsible
    + excellently for SDTV and HDTV material
    + Exzellente overall view sharpness and detail loyalty
    + differentiation of coloured transitions purifies
    + outstanding contrast in dark and bright display spaces
    + perfect Schwarzwert
    + very small noise
    + very fair purchase price

- Chroma could be still increased

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mbee
    Registrerte meg idag fordi jeg selv har bestilt en 42PV70. det jeg lurer på er om det går greit å bruke veggfeste fra Clas Ohlsen? Står der at den tåler opp til 70kg. Hvilke veggfeste brukte du Heimdal666?

Det fulgte med en pedestall, men er tøffest å ha den på veggen. Håper oen av dere som har hengt opp en slik kan poste her hvilke veggfeste dere brukte.
    Er det andre veggfestet jeg har kjøpt fra biltema som er rå kvalitet. har hengt på veggen ett halvt år uten probs. Har hørt i andre foruminnlegg at clas sitt veggfeste er tungt og ustabilt..samt dyrere..

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Babelfish

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    + excellently for SDTV and HDTV material
    + Exzellente overall view sharpness and detail loyalty
    + differentiation of coloured transitions purifies
    + outstanding contrast in dark and bright display spaces
    + perfect Schwarzwert
    + very small noise
    + very fair purchase price

- Chroma could be still increased
    TEST: Panasonics Viera TH-42PV71F setzt visuelle Bestmarke!(10.04.2007)
    bruk babelfish til å oversette for de som ikke er så gode i tysk
    AltaVista - Babel Fish Translation

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    Er det andre veggfestet jeg har kjøpt fra biltema som er rå kvalitet. har hengt på veggen ett halvt år uten probs. Har hørt i andre foruminnlegg at clas sitt veggfeste er tungt og ustabilt..samt dyrere..
    Takk for det. Hvordan fester jeg tv'en til veggfeste? Må en ha en overgang, eller finnes det allerede fester på denne?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Hvordan fester jeg tv'en til veggfeste? Må en ha en overgang, eller finnes det allerede fester på denne?
    det er ett universal feste.vipp av plastikken på skruefestene på plasmaen, feste to skinner med fire 6 cm M8 skruer på plasmaen skru den andre delen på veggen og henge plasmaen rett på samt feste to sikkerhetsskruer under. følger med bruksanvisning. veggfestet koster 398,- og er av god kvalitet. bare tull å betale 1000-1500 kr for ett annet feste er jo bare tre jerndeler

M8 skruene som følger med er litt for korte så kjøp med en pakke M8 6 cm til 11kr samtidig som du kjøper veggfestet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ett universal feste.vipp av plastikken på skruefestene på plasmaen, feste to skinner med fire 6 cm M8 skruer på plasmaen skru den andre delen på veggen og henge plasmaen rett på samt feste to sikkerhetsskruer under. følger med bruksanvisning. veggfestet koster 398,- og er av god kvalitet. bare tull å betale 1000-1500 kr for ett annet feste er jo bare tre jerndeler

M8 skruene som følger med er litt for korte så kjøp med en pakke M8 6 cm til 11kr samtidig som du kjøper veggfestet.
    Takk for kjapt svar. Du brukte 6cm bolter, strammer du de opp slik at det sitter fast, eller stopper de i bunn av gjengene på tv'en? Er det noen fare for å skru inn for langt?

Hvor høyt henger du den på veggen. Jeg skal ha den foran en sofa og tenkte å sette den med topp tv på ca 110-120cm. Har lagt inn en 2x8" mellom stenderene når jeg bygget huset til denne.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar. Du brukte 6cm bolter, strammer du de opp slik at det sitter fast, eller stopper de i bunn av gjengene på tv'en? Er det noen fare for å skru inn for langt?

Hvor høyt henger du den på veggen. Jeg skal ha den foran en sofa og tenkte å sette den med topp tv på ca 110-120cm. Har lagt inn en 2x8" mellom stenderene når jeg bygget huset til denne.
    tror dette er litt off topic men jeg tok bare å strammet skruene hardt med fingerne. hvor høyt du setter tven er vel litt smaksak bare man ikke får vondt i nakken.. jeg har den 140 cm toppen på tven, men det er fordi jeg har en senter foran. tipper høyden din er ideel.. good luck!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er noen forskjell på 42PV70EH og 42PV70E? Hva betyr E og EH på slutten av modellbetegnelsen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis det samme som på PV60, at det er forskjellige fester eller at E er èn fot, EH en annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror dette er litt off topic men jeg tok bare å strammet skruene hardt med fingerne. hvor høyt du setter tven er vel litt smaksak bare man ikke får vondt i nakken.. jeg har den 140 cm toppen på tven, men det er fordi jeg har en senter foran. tipper høyden din er ideel.. good luck!
    Off tpoic igjen, men hvor dypt er Biltema feste

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Gå inn på biltema.no og søk på veggfeste så ligger det pdf fil med bruksanvisningen der samt specs.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Mitt måler 44mm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da har jeg fått kjørt i gang min TV så vidt. Førsteinntrykket er at den er... stor. Har hatt projektor før, men aldri sett TV i så stort format før (går fra 21 tommer der). Har bare 2.5-2.9 meters sitteavstand, så jeg føler jeg har presset grensen litt med 42 tommer. 37 ville nok holdt lenge det også. Men jeg håper jeg kommer til å få igjen for det når HD gjør sitt inntog for fullt.

Har bare testet den kjapt med litt analog kabel-TV og et par DVD-er; X-Men 2 og en konsert-DVD med Norah Jones. X-men synes jeg var veldig bra. 576p over komponent, og i høyeste grad godkjent! På Norah Jones-DVD-en kommer derimot svakhetene litt bedre fram. Analog TV er ikke så ille som jeg kunne frykte, men jeg håper å se en merkbar forbedring når den digitale dekoderen kommer i hus.

Alt i alt fornøyd så langt etter to timer. Design og finish på selve panelet er bra, om ikke fantastisk. Menyene og oppsettet er veldig enkelt og brukervennlig! Eneste definitive minus jeg kan sette fingeren på, er summelyden som apparatet gir fra seg. Den er ikke høy, men kan høres når det er helt stille ellers i rommet. Jeg antar at det er normalt når TV-en er på, men skal den også lage samme lyd når den er slått helt av? Det gjør den i allefall hos meg. Høres best fra baksiden av TV-en. Skal den stå og summe sånn 24/7?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-en skal ikke summe når den er slått av. Dessuten, hvem står bøyd over flatskjermen for å høre om den summer når man kan sitte i sofaen og nyte gode bilder?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    TV-en skal ikke summe når den er slått av.
    Vel, min TV gir fra seg en konstant summelyd, også når den er helt slått av. Den kom så snart jeg satte i strømkabelen. Helt spesifikt, så kommer den fra øverste venstre hjørne på baksiden av panelet. Er det ikke normalt? Hva gjør jeg evt. med det?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Summelyd når den er slått av med fjernkontrollen (standby) høres rart ut. Det er ikke tilfellet her i huset

Kun for nysgjerrighet spør jeg; Antar du har den koblet til et jordet støpsel og at du benytter kabel-TV. Har jeg rett på 1 eller 2 felt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge deler er korrekt, ja.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips 1: Benytt strømkabel med ujordet støpsel
    Tips 2. Benytt et såkalt galvanisk skille (søk her på forumet).

Vil anta tips 2 og 1 (i den rekkefølgen) vil løse problemet ditt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Galvanisk skille, det er til kabel-TV-kabelen, sant? TV-en summer like mye om den kabelen står i eller ikke. Men ujordet strømkabel kan jeg jo forsøke. Har ikke så mye peiling på elektronikk, men er det ikke en grunn til at kabelen som følger med er jordet?

Side 15 av 66 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •