Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 66 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1311
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott! Publiser førsteinntrykkene så fort det lar seg gjøre! (gjerne med bilder).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile TH-50px70e

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Flott! Publiser førsteinntrykkene så fort det lar seg gjøre! (gjerne med bilder).
    Klokken 1800 i går kveld var skjermen på plass. Det ble en 50PX70 med dig.tuner i tillegg. Jeg kan bare si at førsteinntrykket er veldig bra!
    Bildene fra canal digital fra Topfield 5500 digtuner via component utgang er veldig naturlige med flott dybde i bilde.
    720p via hdmi fra Denon 3910 ser bare lekkert ut!! Bl.a med mer detaljer i mørke partier enn min Pioneer 436 FDE greier å gjengi.

Er litt forsiktig i begynnelsen med kontrast og lys. Skal være litt obs de første 100-200 timene med hensyn bl.a til tv logoer. Har dårlig erfaring med innbrenninger fra Pioneer skjermen.

Panasonic skjermen er omtrent lydløs og "summer" mye mindre en Pioneer skjermen. Dette var positivt!
    Dette må jo være et "røverkjøp" i forhold til flere konkurenter.
    Skal prøve å få lagt ut noen bilder i helga.
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

«Panasonic's new 1080p plasmas priced & dated»

Her er en oversikt over modeller og priser i USA:

http://hdtv.engadget.com/2007/03/29/...ced-and-dated/

Det jeg straks legger merke til er at modellen TH-42PZ700 ikke er en 1080p-modell slik de norske nettsidene hevder at den er:

http://www.panasonic.no/viera

Det er heller ikke sammenfallende opplysninger om antall HDMI-innganger (2 eller 3). Kan det hende at de norske sidene smører litt tykt på? De har jo gitt denne modellen det smigrende navnet «luksusmodellen». Virker ikke på meg som den har noe mer å komme med (bortsett fra design) enn «supermodellen» 42PX700.

Pris på TH-42PZ700 er i alle fall oppført med $2,499.95 (ca kr 15.000,-). Er det noen som vet hva modellen 42PX700 («supermodellen») heter i USA?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke sikkert at USA-modellen er "fasiten". Godt mulig at de europeiske modellene kan avvike til det positive.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de fått bukt med de gule skyggene i bildet i denne modellen? (Sjekk med Sin-City filmen)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke den filmen, så jeg kan ikke gjennomføre testen du er ute etter.

Imidlertid så er det en ting jeg har glemt å se etter: Sortnivået. Og grunnen til det er ganske enkelt at det er så bra at jeg ikke har lagt merke til svakheter der. Kvalitetstegn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har montert min 42 PV70 på veggen i dag, jeg syntes den er rålekker. Og gir fantastiske bilder via Digitalt IP TV som jeg har. Skal teste min DVD spiller med HDMI i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no - Prisguide - TV - Panasonic TH-42PX700E

16751,- for 42PX700, absolutt levandes pris... men hva er forskjellene på 70 & 700 modellene?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leslola
    Hardware.no - Prisguide - TV - Panasonic TH-42PX700E

16751,- for 42PX700, absolutt levandes pris... men hva er forskjellene på 70 & 700 modellene?
    Fjernet litt av inlegget grunnet faktafeil !

Resten finner du her (Link) Panasonic Viera

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Dette feks. Panasonic TH-42PX700E.... 1366x768 (WXGA)

Panasonic TH-42PV70E 1024 x 768 pixels

Resten finner du her (Link) Panasonic Viera
    Det er feil. Det er 50" som har 1366, 42" har 1024 på 700 serien.
    700 har 1 hdmi inngang mer, srs truesurround, HD-jpg visning. Er vel d som er forskjell ettersom jeg ser.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har tatt feil ops: Jeg brukte linken til hardware.no der står det... DU har helt rett..:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så, dette blir mer eller mindre samme som med pv60 og pv600? et par fancy småting for spesielt intereresserte på 600/700 serien, mens 60/70 serien inneholder alt man strengt tatt trenger for en fet tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    så, dette blir mer eller mindre samme som med pv60 og pv600? et par fancy småting for spesielt intereresserte på 600/700 serien, mens 60/70 serien inneholder alt man strengt tatt trenger for en fet tv?
    Jeg går ivertfall for 70 serien, betaler ivertfall ikke extra for di der unødvendige tingene. Eneste jeg er usikker på er pv eller px, trenger man den digitale tuneren? Jeg bruker get sitt kabelnett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg går ivertfall for 70 serien, betaler ivertfall ikke extra for di der unødvendige tingene. Eneste jeg er usikker på er pv eller px, trenger man den digitale tuneren? Jeg bruker get sitt kabelnett.
    Det er ikke noe poeng med px modellen. Den har en Mpeg-2 digital tuner, og i Norge vil standarden bli Mpeg-4 når det kommer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En detalj, men det er litt rart at man ikke har tallverdier på de ulike justeringene:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redigert litt på profilen min. Tatt noen bilder i dagslys. Litt for mye lys i stua egentlig. Panasonic 50PX70E gir veldig bra bilder og er omtrent lydløs!
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/atletico

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En detalj, men det er litt rart at man ikke har tallverdier på de ulike justeringene:
    Ja, det er faktisk problematisk om en skal utveksle erfaringer angående kontrast, farge, skarphet m.m. Det betyr i praksis at en må telle trinn for trinn (opp eller ned), og det er utrolig tungvindt. Neste gang får vi håpe på en tallskala som viser styrkenivået til de ulike parametrene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redigert litt på profilen min. Tatt noen bilder i dagslys. Litt for mye lys i stua egentlig. Panasonic 50PX70E gir veldig bra bilder og er omtrent lydløs!
    Flott med slike tilbakemeldingerr! (men kom gjerne med mer spesifikke brukererfaringer på hva som er positivt/negativt med den nye skjermen).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med slike tilbakemeldingerr! (men kom gjerne med mer spesifikke brukererfaringer på hva som er positivt/negativt med den nye skjermen).
    Synes det er litt tidlig å komme med så veldig mye brukererfaringer etter 3 dager. Jeg tar det litt rolig med "fintuning" til skjermen har fått 100 -200 timer på seg. Må også få teste mye mer av DVD samlingen min.
    Kommer etter hvert å skaffe med Blue-Ray DVD og Digital HD mottaker..
    Har sett hva 42PV600 gjorde med skikkelig HD materiale og det var imponerende.
    Det er bl.a. derfor pioneer 436 er byttet ut med denne nye 50PX70E. Denne takler jo også 1080p materiale og har 2 hdmi innganger.
    Den har dessuten en veldig akseptabel pris og et design både jeg og min kone liker.
    Mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    atletico din heldiggris.

Du sier den er nesten stille, noe som er bra. Jeg hadde en 50pv60 som jeg leverte tilbake pga for mye elektronisk brumming ved visning av "lyse partier"

Har du mulighet å sjekke om denne brummer ved å sette på en uinnstilt kanal. Dvs at det bare er hvitt/svart bildebrus.

Side 13 av 66 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •