OLED HDTV fra sony - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge den lokale tv-avdelingssjefen for Elkjøp her i byen, har OLED kommet for lenge siden. Alle LGs tver er nemlig OLED, påstod den riktig så sta herremann. Jeg bad ham ringe LG for å få dette bekreftet, men han sa det ikke var nødvendig, han hadde peiling på dette. Han sa også at det var LG som var best, Samsung samarbeidet nemlig med Philips, og begge de var kjent for å lage dårlige paneler i motsetning til LGs OLED-typer. (som altså var alle tvene i butikken).

Snakk om tulling.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det går ann. Nå er det jo faktisk LG/Philips som sammarbeider. Og ligger etter konkurentene. Sony/Samsung har også litt sammarbeid til tider. Og de ligger et godt stykke forran LG for å si det slik. Blir så lei av disse LG selgerene

1000000:1 !! Høres mer ut som et sveiseapparat. Ihvertfall hvis den hadde lidd av dårlig svartnivå, hehe. Det hadde blitt krise.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joschram
    5000 timer hadde nok holdt for mange. Det er vel ingen som ser på tv/film mer enn 2-3 timer hver dag (i snitt). Da holder en slik skjerm i minst 4 år. Det er mer enn nok for meg som vanligvis bytter tv etter 2-3 år
    2-3 timer...? 15 timer her per dag...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Den så ganske stilig ut.. Utrolig fint bilde da. Hvor bestiller man?
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Det var rett og slett et utrolig bra bilde på denne skjermen. Kan noen gi meg et så bra bilde på en plasma skjerm? Anyone?
    Uansett så er vel dette en tv som man kan se langt etter i flere år fremover vil jeg tro.

Hvorfor ser man ikke i nærheten av slike kontraster hos LCD? Er det en begrensning på LCD vs. OLED?
    Interessante kommentarer. Har dere sett dette bildet live? Eller sitter dere og ser på deres egen pc-skjerm?....

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Vel...

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Interessante kommentarer. Har dere sett dette bildet live? Eller sitter dere og ser på deres egen pc-skjerm?....

Det er egentlig veldig pussig at en oled tv skal bli så innmari dyr. Skjermen er mye billigere å produsere enn både plasma og lcd, Veeeellldigggg mye billigere. Oled har kjempepotensiale, men levetiden var jo i minste laget. Jeg ser ganske mye tv, så for meg hadde den vart et par år kanskje.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hei

Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Det var rett og slett et utrolig bra bilde på denne skjermen. Kan noen gi meg et så bra bilde på en plasma skjerm? Anyone?
    Uansett så er vel dette en tv som man kan se langt etter i flere år fremover vil jeg tro.

Hvorfor ser man ikke i nærheten av slike kontraster hos LCD? Er det en begrensning på LCD vs. OLED?
    Lcd trenger baklys for å kunne vise bilde. Dette gir svakt sortnivå og dårligere kontraster.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Wow

Bilder av OLED-produktene - IDG.no

Dette virker helt fantastisk!
    Kommer den 28" på markedet om ikke så alt for lenge så vil jeg ha en...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det er egentlig veldig pussig at en oled tv skal bli så innmari dyr. Skjermen er mye billigere å produsere enn både plasma og lcd, Veeeellldigggg mye billigere. Oled har kjempepotensiale, men levetiden var jo i minste laget. Jeg ser ganske mye tv, så for meg hadde den vart et par år kanskje.
    Hvor har du dette fra? Også veldig mye billigere?
    Dette gjelder kanskje 1-2" skjermer. Men jeg trodde noe av problemet med OLED var at det var vanskelig (les: dyrt) å lage i større størrelser. 27-28" er vel heller ikke veldig interessant for veldig mange?...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Juhu...

Hvor har du dette fra? Også veldig mye billigere?
    Dette gjelder kanskje 1-2" skjermer. Men jeg trodde noe av problemet med OLED var at det var vanskelig (les: dyrt) å lage i større størrelser. 27-28" er vel heller ikke veldig interessant for veldig mange?...
    Jeg fant det på en amerikansk side om oled v.s lcd, men hva nå den het er jeg ikke sikker på. Det dukket opp under lang tv info surfenatt på nett.
    Hvis jeg kan få en 28" med slik oppløsning som en oled kan gi så vil jeg kjøpe det på flekken. Hvis levetiden blir lenger da.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant det på en amerikansk side om oled v.s lcd, men hva nå den het er jeg ikke sikker på. Det dukket opp under lang tv info surfenatt på nett.
    Hvis jeg kan få en 28" med slik oppløsning som en oled kan gi så vil jeg kjøpe det på flekken. Hvis levetiden blir lenger da.
    Du må ikke tro på alt du leser.. En dose sunn skepsis er ikke å forakte ;-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hehe...

Du må ikke tro på alt du leser.. En dose sunn skepsis er ikke å forakte ;-)
    Jo, men en viss naiv åpenhet kan også føre gode ting med seg.
    Det de skrev var at Lcd krevde veldig mye kraft for å kunne vise et bilde. Oled skjermen har en litt enklere teknikk for å få dette til. Om det stemmer eller ikke? Hvem vet, interessant er det i allefall.
    Spørsmålet er hvor mye plass laser tv og oled vil få på et marked som allerede har slått seg til ro med lcd.
    Noe jeg undres over.
    jeg ikke liker billed kvaliteten på lcd. For meg er det en dataskjerm og til slike ting er den perfekt, men til film og tv er den fremdeles middelmådig. Den nye 100hz teknologien hjelper delvis til tv titting, men til film er det rett og slett horribelt.
    Når man klipper en film digitalt så laster man inn 35mm og 16mm materiale fra dv-cam eller et annet video format. For visning må man de-interlace materialet for at det skal se ut som film igjen. Gjør man ikke det vil det se akkurat ut som 100hz på en lcd. Det ser rett og slett ut som det er laget på billig video. 100hz legger til linjene man må fjerne for og få fram kontrasten i filmmaterialet.
    Filmskapere bruker kinobildet som referanse og de designer stilen ut fra det. Det visuelle utrykket en film har utgjør ganske mange prosent av hvordan du emosjonelt reagerer på filmen.
    Ta en film som Seven og se den med 100hz, det blir ikke akkurat det samme. Det mørke kornete utrykket blir fullstendig maltraktert, og for hva? Ikke vet jeg…
    Med andre ord blir jeg hoppende glad når jeg hører om nye formater og alternativer!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men en viss naiv åpenhet kan også føre gode ting med seg.
    Det de skrev var at Lcd krevde veldig mye kraft for å kunne vise et bilde. Oled skjermen har en litt enklere teknikk for å få dette til. Om det stemmer eller ikke? Hvem vet, interessant er det i allefall.
    Spørsmålet er hvor mye plass laser tv og oled vil få på et marked som allerede har slått seg til ro med lcd.
    Noe jeg undres over.
    jeg ikke liker billed kvaliteten på lcd. For meg er det en dataskjerm og til slike ting er den perfekt, men til film og tv er den fremdeles middelmådig. Den nye 100hz teknologien hjelper delvis til tv titting, men til film er det rett og slett horribelt.
    Når man klipper en film digitalt så laster man inn 35mm og 16mm materiale fra dv-cam eller et annet video format. For visning må man de-interlace materialet for at det skal se ut som film igjen. Gjør man ikke det vil det se akkurat ut som 100hz på en lcd. Det ser rett og slett ut som det er laget på billig video. 100hz legger til linjene man må fjerne for og få fram kontrasten i filmmaterialet.
    Filmskapere bruker kinobildet som referanse og de designer stilen ut fra det. Det visuelle utrykket en film har utgjør ganske mange prosent av hvordan du emosjonelt reagerer på filmen.
    Ta en film som Seven og se den med 100hz, det blir ikke akkurat det samme. Det mørke kornete utrykket blir fullstendig maltraktert, og for hva? Ikke vet jeg…
    Med andre ord blir jeg hoppende glad når jeg hører om nye formater og alternativer!
    Skjønner at du ikke liker LCD. Men hva har 100Hz med dette å gjøre? vet du noe som helst om billedbehandlingen i framtidige OLED-skjermer vs LCD? Selvom selve panelteknologien er ny, er det vel inge indikasjoner om hvordan den bakenforliggende billedbehandlingen blir? Det er vel ikke usansynlig at dette blir samme prosesser som for LCD?
    Det sagt så er jeg helt enig med deg i at ny teknologi er spennende. Jeg syntes selv HDR-skjermene virket svært lovende. Men det har vært veldig stille rundt den teknologien.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ah...

Skjønner at du ikke liker LCD. Men hva har 100Hz med dette å gjøre? vet du noe som helst om billedbehandlingen i framtidige OLED-skjermer vs LCD? Selvom selve panelteknologien er ny, er det vel inge indikasjoner om hvordan den bakenforliggende billedbehandlingen blir? Det er vel ikke usansynlig at dette blir samme prosesser som for LCD?
    Det sagt så er jeg helt enig med deg i at ny teknologi er spennende. Jeg syntes selv HDR-skjermene virket svært lovende. Men det har vært veldig stille rundt den teknologien.
    Jeg nevner 100hz siden det er det nye steget man har tatt for å lage et mykere lcd bilde. Samsung har til og med gått så langt som å kalle det film+.
    Du har helt rett i at Oled bilde kan være som lcd på billedbehandling. Det gjenstår faktisk å se om det vil være bedre eller dårligere enn lcd. Teorien tilsier at det kan være mye bedre.
    Det lcd sliter med er kontrast, sortnivå og ikke minst hastighet. Jeg har ikke forkastet lcd i det hele tatt, men de har et lite stykke igjen før det gir et fullverdig bilde. De må løse baklys problemet slik at skjermene kan bli skikkelig sorte...
    Slik som det er nå så ligger fremdeles plasma litt foran lcd når det kommer til billed gjengivelse. Dette gjelder særlig pioneers nye Kuro modell som leverer varene og litt til.
    Desverre så tømmer også Modellene lommeboken din.
    Jeg synes også det er merkelig at crt teknikken kunne dø så innmari fort. Det selges så og si ikke lenger...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba dropper OLED skjermer.

I følge ITavisen | Forsiden så dropper Toshiba denne teknikken.
    Sony å Samsung satser videre.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oryx
    I følge ITavisen | Forsiden så dropper Toshiba denne teknikken.
    Sony å Samsung satser videre.

Det er vel ikke noe poeng for dem å utvikle nytt, da folket uansett har valgt lcd. Det er uansett bra at Sony og Samsung holder koken...

Er det noen som vet hva som skjer med SED systemet?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •