Fordeler med LCD contra Plasma??? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    når det gjelder oppløsning er det viktig å poengtere at du merker mye større forskjell på fargekvalitet og svartnivå enn du merker forskjellen i antall punkter på skjermen. så jeg hadde ikke hengt meg for mye opp i om det er full hd eller ikke på en 37"

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    10 000:1 er dynamisk kontrast ja, det samme gjelder vel 10 000:1 hos pv60?
    46" har 2000:1 i kontrast, så det begynner å hjelpe litt da
    Jeg vil også påpeke nok en gang at sammenligningen jeg gjorde var kun tallmessig og utfira erfaringer og bilder fra diverse forum og hvor mye mere man må legge ut for å få en LCD skjerm som skal tilsvare en plasma skjerm til samme specs, men at LCD tv'er er mer allsidige. Vil også tilføye at oppløsningen på 1080 vil merkes på konsoll også.

Jeg tror at plasma fortsatt best til film og vanlig tv-titting bare så det er sagt Litt av det jeg vil frem til er at lcd utviklingen går fortere enn lcd og at det er bare et tidsspørsmål før lcd tar igjen plasma, og med XD1 så har man kommet et hakk nærmere dette, selv om det er et stykke igjen
    10.000:1 på Panasonic er ikke dynamisk, men "ekte" kontrast.

Angående utvikling, så utvikles plasma også, og at det bare er et tidspørsmål før LCD tar igjen plasma tar jeg med en klype salt. Personlig kan jeg ikke se at LCD på noen måte er på vei til å få et bilde som er i samme kvalietet som plasma.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Da jeg kjopte moped for mange mange år siden, måtte den også kjøres inn selv om den kostet mye penger.
    Den kan man ikke sammenligne= P..
    Her har man flere slags type tver som ikke trenger å bli kjørt inn, og derfor er det er ulempe med plasma, etter MIN mening som sagt=)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    10.000:1 på Panasonic er ikke dynamisk, men "ekte" kontrast.

Angående utvikling, så utvikles plasma også, og at det bare er et tidspørsmål før LCD tar igjen plasma tar jeg med en klype salt. Personlig kan jeg ikke se at LCD på noen måte er på vei til å få et bilde som er i samme kvalietet som plasma.
    Så du ikke bilder fra CES messen? Der fikk du se noen temmelig hetfige LCD tv'er.. Jeg sier ikke at teknologien til plasma står stille, men at lcd teknologien går fortere fordi det er større forbedringer å gjøre med dette. Plasma har hatt mere tid til å utvikle seg og har derfor hatt mere tid til å utvikle seg.

At du tar det med en klype salt er helt greit, kun mine meninger og tanker om fremtiden, altså ingen fasit. Jeg er ingen trollkvinne med en spådomskule

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du ikke bilder fra CES messen? Der fikk du se noen temmelig hetfige LCD tv'er.. Jeg sier ikke at teknologien til plasma står stille, men at lcd teknologien går fortere fordi det er større forbedringer å gjøre med dette. Plasma har hatt mere tid til å utvikle seg og har derfor hatt mere tid til å utvikle seg.

At du tar det med en klype salt er helt greit, kun mine meninger og tanker om fremtiden, altså ingen fasit. Jeg er ingen trollkvinne med en spådomskule
    Jeg tror egentlig både LCD og plasma går like fort jeg. LCD har mye å ta igjen og det kan derfor virke som LCD går fortere. Men plasma forbedrer ting og tang her og der og kan virke som de står stille siden man ikke ser de store forandringene.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være litt enig med Xdim der=) Plasma har jo gjort mye med innbrenning faren fks + gjort sortnivået og hele den pakka der mye bedre=) så de står ihvertfall ikke stille=). Men trur LCD klarer etterhvert nå å ta de igjen med hardt arbeid hvor plasma står sterkere, men vi får vel sjå^^

who knows..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Skal være litt enig med Xdim der=) Plasma har jo gjort mye med innbrenning faren fks + gjort sortnivået og hele den pakka der mye bedre=) så de står ihvertfall ikke stille=). Men trur LCD klarer etterhvert nå å ta de igjen med hardt arbeid hvor plasma står sterkere, men vi får vel sjå^^

who knows..
    Nå kommer jo bla.a pioneer snart med en ny plasmateknologi som gir 30000:1 i kontrast, og da hever jo palsma seg et nytt stort steg over lcd, så tror nok plasma vil ligge litt foran lcd i løpet som er nå, men blir spennende å se. Jo bedre produsentene utvikler dette jo bedre blir det for oss forbrukere ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at LCD selger mest er at de store kjedene har jevnt over noe høyere fortjeneste på å selge LCD kontra plasma... Det fører til at selgerne lurer kundene til å tro at LCD er bedre...

Dette vet jeg fordi jeg jobbet hos expert tidligere... Har også en kompis som jobber hos elkjøp som kan samtykke i det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Jo bedre produsentene utvikler dette jo bedre blir det for oss forbrukere ;-)
    Veldig enig i det :-D Blir nok sannsynligvis en CRT tv for meg i et par år fremmover da begge teknologiene er for dårlige for min del

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnold
    Grunnen til at LCD selger mest er at de store kjedene har jevnt over noe høyere fortjeneste på å selge LCD kontra plasma... Det fører til at selgerne lurer kundene til å tro at LCD er bedre...

Dette vet jeg fordi jeg jobbet hos expert tidligere... Har også en kompis som jobber hos elkjøp som kan samtykke i det.
    Kan nok stemme det og mye av det skyldes nok at det er langt færre plasma fabrikker enn det er LCD. Tilgjengeligheten på LCD er mye høyere enn plasma..

Men som nevnt over. Om pioneer kommer med 30000:1 reell kontrast på plasma så begynner vi å snakke. Oppløsningen er jo også på 1080p helt nedi 42" så fordelene LCD har/hadde begynner å bli få.

Baklyset i LCD panelet er dens store fiende. 1stk LED pr pixel is the way to go. Men det koster.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Kan nok stemme det og mye av det skyldes nok at det er langt færre plasma fabrikker enn det er LCD. Tilgjengeligheten på LCD er mye høyere enn plasma..

Men som nevnt over. Om pioneer kommer med 30000:1 reell kontrast på plasma så begynner vi å snakke. Oppløsningen er jo også på 1080p helt nedi 42" så fordelene LCD har/hadde begynner å bli få.

Baklyset i LCD panelet er dens store fiende. 1stk LED pr pixel is the way to go. Men det koster.
    Hvilke mod. har 1080p på plasma?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke mod. har 1080p på plasma?
    En du ikke kan kjøpe enda Men det viser at LCD får hard konkurranse forover

Hitachi shows ‘world-first’ Full HD 42-inch plasma -- Electronics NEWS - about-electronics.eu

I tillegg har Siemens sammen med en annen produsent jeg ikke husker i farta, produsert en.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •