Plasma og innspilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma og innspilling

Heisan, har akkurat pakka ut min nye 42PV60. Husker vakt at jeg har lest noe om plasma og "innspilling" av TV'en for å forhindre innbrenning, husker jeg rett? Er det nødvendig?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikal69
    Heisan, har akkurat pakka ut min nye 42PV60. Husker vakt at jeg har lest noe om plasma og "innspilling" av TV'en for å forhindre innbrenning, husker jeg rett? Er det nødvendig?
    Du kan kjøre kontrasten ned endel og la den spille "snø" om natten noen dager, så får den kjørt seg inn litt. Om det er nødvendig vet jeg ikke, gjorde ihvertfall ikke det på min plasma.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke nødvendig og gjøre dette, men ved å kjøre ned kontrast og farge til å starte med vil du slippe at du får en f eks: tv2 logo som henger igjen i 10-15min.

Kjøre snø er litt drastisk i mine øyne, kjør litt duse bilder de første uken så er mye gjort. Er ingen overhengende fare uansett.

Grattis med en knall plasma!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er anbefalt å kjøre inn plasma tv'en i 100-200 timer. Hvis du kjører inn tv'en skikkelig med en gang, så blir det mye mer motstandsdyktig mot midlertidig innbrenning resten av levetiden. Kjør ned kontrast og lys til godt under 50% i ca. 100 timer. Bare pass på at du ikke stiller ned så mye at du ikke ser hva som er på skjermen Så kan du godt ha på en DVD film eller noe om natten til å få timene til å gå fortere unna Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •