samsung ps50q7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung ps50q7

Er det noen av dere som eier denne skjermen, som har lyst å sende legge ut service meny instillingene.
    Dvs hvordan dere har stilt den inn.
    Klarte tilfeldigvis i går kveld å slette bildene på kameraet, dvs min samboer.
    På kameraet lå også bildene av alle orginal instillingene til skjermen ;(
    Så hvis noen tar seg tiden, takker og bukker jeg :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har tid til å ta en rask titt?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ingen her som kan hjelpe?
    I såfall noen som vet om en side som har litt info angående instillingene på denne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk denne.

Minhembio forum -> Kalibrering av PS-42Q7H En vanvittig lang diskusjon her inne anng dette problemet du her nevner,har selv vært inn og justert og blitt godt fornøyd.:-D Good Luck Sjekk innlegget til massimo på side 8!!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

q7

trenger egentlig de bildene, dvs instillingene man kan gjøre i de andre menyene.
    Som f.eks skarphet rgb instillinger osv.

Mvh
    Tobias

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg kjører med disse innstillingene ,etter og ha kjørt kalibreringsdvd via pioneer opptagern DVR 645 H. Og har koblet til digitaldekoder Force 315 C via kabelnett: "Canal Digital.":-D Og har etter dette blitt meget godt fornøyd. NB.Trenger du fabrikkinstillingene til din tv forslår jeg at du tar en tur til foretningen du kjøpte tv,n av.Der kan du be de gå inn i servicemeny,n "hvis de tør"for og sjekke hva verdiene er.NB!!!!!Dette anbefales absolutt ikke og stille på selv uten og ha god peiling!! NB Husk dette.Lykke til
    Modus Standard
    Kontrast 60
    Lysstyrke 56
    Skarphet 50
    Farge 44
    Fargetone Normal

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panasonic man
    Jeg kjører med disse innstillingene ,etter og ha kjørt kalibreringsdvd via pioneer opptagern DVR 645 H. Og har koblet til digitaldekoder Force 315 C via kabelnett: "Canal Digital.":-D Og har etter dette blitt meget godt fornøyd. NB.Trenger du fabrikkinstillingene til din tv forslår jeg at du tar en tur til foretningen du kjøpte tv,n av.Der kan du be de gå inn i servicemeny,n "hvis de tør"for og sjekke hva verdiene er.NB!!!!!Dette anbefales absolutt ikke og stille på selv uten og ha god peiling!! NB Husk dette.Lykke til
    Modus Standard
    Kontrast 60
    Lysstyrke 56
    Skarphet 50
    Farge 44
    Fargetone Normal
    Takk for disse innstillingene. Har prøvd de, men er ikke helt fornøyd. synes lysstyrken er noen knepp for høyt for min smak. bildet blir litt for blast synes jeg.

Ellers plages jeg fortsatt med scener der det er mye mørkt i bildet, for eksempel i en del av scenene fra Moria i LOTR 1. Det som er i skyggene blir veldig uklart og får et veldig grønnskjær over seg. Er det andre som er plaget med det på denne skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt riktig som du nevner anng sortnivået på denne samsung tv,n.De er litt vare for topp ytelse på sortnivå og krever ekstra justeringer for og få dette flott.Jeg har heldigvis klart dette etter litt pes.Men helt klart er det store forskjeller ute og går her ved og mekke litt selv på menyinnstillingene.Spesielt har folk en tendens til og ha alt for mye skarphet og kontrast og dette er ikke noen fordel for og si det sånn.Etter og ha kjørt igjennom 2 stk kalibrerinsdvder har jeg fått mange gode tips.Så dette kan jeg trygt annbefale.:-D NB.Mitt tips til deg anng lotr filmen trykk på pause på dvd,n for så og stille inn på menyene for og se hva som blir best,på de mørke scenene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panasonic man
    Mitt tips til deg anng lotr filmen trykk på pause på dvd,n for så og stille inn på menyene for og se hva som blir best,på de mørke scenene.
    Takk for tips. Dette har jeg riktignok prøvd, uten å finne innstillinger som jeg er fornøyd med. Har også prøvd de innstillingene du la ut uten at det ble bra. Har du problemer med det som jeg beskriver med de innstillingene som du la ut her?

En annen ting: Det er viktig å presisere at sortnivået er bra (altså det som skal være svart er veldig bra). Problemet er deler av bildet som er dårlig belyst, som skumring og bakgrunn når deler av bildet er godt belyst. Det som skal være grått får et grønnskjær.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •