Hurtig beslutning, var dette lurt ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hurtig beslutning, var dette lurt ?

Har i dag trålet endel butikker (Lefdal, Siba, Hi-Fi Klubben og Elkjøp).
    Utgangspunktet var å se Panasonic 60 og 600 som er varmt anbefalt her, samt Sharp sine LCD modeller. Jeg ble egentlig litt skuffet over bildet på Pana sine modeller og LCD har jeg i stue nr. 2, så plasma var vel det jeg focuserte på.

Jeg brukte mye tid på og sammenligne bildene og uten noen form for påvirkning fra veldig opptatte selgere, så datt blikket mitt stadig over på
    Hitachi 42pd8a10. Denne har jeg ikke tidligere vurdert.

Nå to timer etter at jeg fikk satt den opp, må jeg si at førsteintrykket ser meget bra ut, men det er kun Canal Digital sin analog tuner som er testet.

I morgen skal jeg koble opp DVD spilleren (Pioneer 668 mot denne via HDMI).

Hitachi går litt sine egne veier og er vel ikke helt mainstreem etter det jeg kan forstå, men bildet er viktig for meg og ikke hvem som har laget kassa.

Siden jeg har kjøpt denne på Elkjøp, så vil jeg gjerne har deres meninger om dette meget impulsive kjøpet (meg i et nøtteskal).

Synspunkter ?

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    njææ.. om du er fornøyd så er jo det det viktigste!!
    Det er jo du som skal se på TV'en og om forventningene oppfylles så er jo denne TV'en perfekt for deg...
    Men prismessig feks om elkjøp er billigst, det vet jeg ikke, men samma det.. pengene hadde jo forsvunnet uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet er det helt håpløst å vurdere kvaliteten til de ulike skjermene i butikken. Årsaken til dette er flere. To av disse er:

1. Om samme kildesignalet er fordelt på flere skjermer så vil de ulike skjermene ha ulik s/n i forhold etter hvor langt ut i nettet de kommer (les første skjerm vil ha bedre s/n enn nummer 2 etc...). Kildesignalet bør være koblet via en HUB hvor signalkabel av samme type og lengde er koblet til skjermene....

2. Hvordan er skjermene kalibrert? Det er svært vanlig at kalibreringer og andre innstillinger er utført i den hensikt å fremheve produkter det er større avanse på, eller som selger har bedre bonusavtale på. Jeg mener å ha hørt at det er relativt liten avanse på panasonic sine PV60 ihvertfall.

Både PV600 Hitachi 42pd8a10 har jeg sett hos bekjente, Jeg har ikke sammenlignet disse direkte mot hverandre på samme kilde, men har inntrykk av at Pana'n er noe bedre på kontrast og sortnivå, men det er bare min subjektive vurdering utifra hukommelsen (siden dette ikke ble testet samtidig). Dette var da på digitale TV signaler via Parabol på begge.
    På DVD har for lite grunnlag til å uttale meg.

Hitachi 42pd8a10 er en god plasma etter min vurdering, og har man kjøpt en skjerm er det viktigste at du er fornøyd.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteintrykket er som sagt veldig bra og jeg tror ikke jeg kommer til å returnere denne, men jeg har jo 30 dager å vurdere dette på

Jeg falt for et stilrent design og naturlige bilde. I butikkene er det nær sagt håpløst å gjøre en 100% vurdering, som AlmaRex skriver. Den så litt lyssvak ut i butikken med flere hundre lysstoffrør, så er vel ikke dette så rart.

Samenligner jeg bildet med vår Toshiba 32WL66 i stuen under, så ser Hitachien mye mere naturlig ut.

Når det gjelder pris, fikk jeg prutan ned til 14.500,-, noe jeg er overbevist om at den er verdt.

/L

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett litt på denne skjermen selv, og må si den leverer overrsaskende bra kvalitete i forhold til pris. Tviler på du blir misfornøyd med det valget ;-)

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er fornøyd så var det lurt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Hvis du er fornøyd så var det lurt.
    Ingenting er bedre. Greit med de butikkene som har disse på utstilling så kan man se dem direkte opp mot andre tver og selv bestemme hvem som er best. Ikke alltid man blir klok på alle spesifikasjonene. Tester og slikt er vel mere veiledende ;-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at Hitachi lager meget gode plasma-tv'er. En kamerat har en eldre Hitachi og den er meget bra, selv om min Panasonic er litt bedre.:-D

Jeg tror nok dette er et godt valg. Du har valgt en kvalitets-TV og ikke en billig-TV, noe jeg ser på som meget viktig.

Jeg mener fortsatt at Pioneer og Panasonic er det beste på markedet, men hverken Hitachi, Samsung eller LG ligger langt etter.

Er du fornöyd med denne hjemme, er det ingen grunn til å bekymre seg over kjöpet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste grunnen til at jeg handler slike ting på Elkjøp, er at man ganske raskt kan scanne over nesten alt som er tilgjengelig på markedet og rimelig fort komme ned til noen man liker. På Siba var utvalget litt tynt, likeså på klubben.

Har foretatt litt grunnleggende justeringer nå og kobla opp PC`n på VGA.
    Dette ser veldig lovende ut

Gleder meg til HDMI oppkobling i morgen og jeg liker utseendet veldig bra (tynn stripe chassis på¨begge kanter, HT godt skjult i bunnen, gjør at denne kan smelte inn nesten hvorsomhelst.

Hvorfor er det så lite Hitachi her da (prisen muligens, den var på 16.000,- og nok litt stivt priset i forhold til Panasonic sin 60 serie som koster 14K)

/L

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Hvorfor er det så lite Hitachi her da (prisen muligens, den var på 16.000,- og nok litt stivt priset i forhold til Panasonic sin 60 serie som koster 14K)

/L
    Fordi Panasonic gjör det meget bra i de fleste tester og samtidig er utrolig billig. Og jo flere som kjöper TV'en og blir fornöyde, jo flere får denne TV'en anbefalt. Og jo mere den selger, jo billigere blir den. Samme med fjorårets modell.

Mener å huske at Hitachi har et meget klart bilde.

Godt å se at du er fornöyd. Gratulerer!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var med en nabo og kjøpte samme modell til ham.
    Han er i alle fall storfornøyd, men sjøl synes jeg innstillingsmuligheter og bildekvalitet ligger litt under Hitachi 42PD7A10, som jeg sjøl har. (som kostet rundt 30k for ett år siden).
    Årsaken til at ikke flere har dette merket har kanskje sammenheng med den litt sære oppløsningen, som ikke er så godt egnet i fbm tilkoblig av f.eks PC.
    Billedkvaliteten er det i alle fall lite å utsette på, selv med analoge antennesignaler!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser på Underworld på NRK2 nå, en film jeg har sett mange ganger på Projectorern (Optoma H27). Dette er en "mørk" film og Sort er virkelig sort her i motsetning til LCD sjermen som står i stua under. Filmen benytter endel "kalde" effekter mht. lyssetningen, noe som fungerer bra også på TV`n

Utrolig lite støy, selv om jeg har skrudd av alt av støyreduserings kretser (er litt skeptiske til alt slikt..). Kjører oppsett mest mulig "nøytralt" inntil jeg for kjørt igjennom DVD mht. oppsett.

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •