Kundeservice?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Kundeservice?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Kundeservice?

Ringte for å få vite dimensjonen jeg trenger for å få festet min (nesten) nyinnkjøpte SONY tv:
    ...
    "kundeseupport": Er det et sony veggfeste?
    - nei, men det er en sony TV. Nettopp kjøpt inn.
    "kundeseupport"a kan jeg ikke hjelpe.
    - Hva??
    "kundeseupport"a kan jeg ikke hjelpe. Jeg har mine regler å forholde meg til...

Etter å ha sagt hva jeg mente om denne såkalte kundeservicen la jeg på. Hadde jeg ant at dette var servicenivået jeg kunne forvente av Sony, hadde jeg definitivt kjøpt en annen TV.

Måtte bare få det ut :evil:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner dem på en måte litt. Men læl. kan du ikke bare måle opp selv da ?.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, latterlig. Å kjøpe en TV til tusenvis av kroner kvalifiserer altså ikke til å få vite slike ting?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit nok at kundeservice var dårlig

men det hadde vel ikke tatt deg mer enn et halvt minutt å måle opp dette selv.... eventuelt sjekket spek på TV'en på nettet

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan dimensjon var det du trengte da?

Dimensjon på skruer, dimensjon på vegg feste etc etc?

Hvis du hadde hatt ett Sony veggfeste er jeg rimelig sikker på att de kunne svart deg på hvordan skruer etc du skulle bruke. Skjønner godt att de ikke vil svare hvis du har veggfeste fra en annen leverandør, da feks skrue dimensjoner kan vareriere med antall skruer osv.

Sitat Opprinnelig postet av Haho
    Ringte for å få vite dimensjonen jeg trenger for å få festet min (nesten) nyinnkjøpte SONY tv:
    ...
    "kundeseupport": Er det et sony veggfeste?
    - nei, men det er en sony TV. Nettopp kjøpt inn.
    "kundeseupport"a kan jeg ikke hjelpe.
    - Hva??
    "kundeseupport"a kan jeg ikke hjelpe. Jeg har mine regler å forholde meg til...

Etter å ha sagt hva jeg mente om denne såkalte kundeservicen la jeg på. Hadde jeg ant at dette var servicenivået jeg kunne forvente av Sony, hadde jeg definitivt kjøpt en annen TV.

Måtte bare få det ut :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kundeservice??

Tja...skruehullene jeg trengte dimensjonen på var de på TV'en. Altså skruehullene hvor en fester TV til veggfestet. Og disse er jo en del av TV'en, ikke veggfestet....

Klart jeg kan finne dette på en annen måte, men jeg forventer såpass kundeservice etter å brukt 21.000,- på en Sony TV. Finner det forresten ikke i manualen til TV'en. Hvis noen vet det er jeg takknemlig for svar.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det avstanden mellom hullene du vil finne eller diameter på skruene? Begge deler bør jo være like lett som en tur til Fredrikstad å finne ut av...

Hvis det er snakk om hva slags dimensjoner du må ha tyngdemessig i et veggfeste kan jeg godt skjønne at sony ikke vil si hvor mye du må ha på et uoriginalt et.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kundeservice??

hehe...det er jeg enig i. Men man drar vel ikke frivillig til fredrikstad;-)

Mulig jeg har misforstått, men jeg hadde inntrykk av at man må feste selve veggfestet til TV'en med skruer (i tillegg til å feste veggfestet til veggen selvsagt). Stemmer ikke dette? I tilfelle er jo dette på grensen til pinlig

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kanskje tenkt å lage noe selv, men hvis det er snakk om å kjøpe feste, har det fulgt med et utvalg av skruer på alle festene jeg har vært borti.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nutts
    Hvordan dimensjon var det du trengte da?

Dimensjon på skruer, dimensjon på vegg feste etc etc?

Hvis du hadde hatt ett Sony veggfeste er jeg rimelig sikker på att de kunne svart deg på hvordan skruer etc du skulle bruke. Skjønner godt att de ikke vil svare hvis du har veggfeste fra en annen leverandør, da feks skrue dimensjoner kan vareriere med antall skruer osv.
    For meg så virker det som at han ikke var interessert i å prøve å hjelpe engang. Det første han spurte var om det var fra Sony eller ikke. Og fikk han galt svar så var det ingen hjelp å få. Dårlig service mener jeg! For å ta en enkel sammenligning, noen her på forumet spurte de på l-sound spm angående veggmontering som ikke ble kjøpt der. Han fikk hjelp, dette er forskjellen mellom god og dårlig service!

Når de viser en slik instilling til service blir det iallfall ikke handlet en sony tv.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk det der, de prioriterer å ha nok folk til å hjelpe via kundesupport, men noe opplæring om deres produkter har dem ikke. De burde hvertfal hatt tilgang til en data med en database hvor den kan få opp info om sony`s produkter og tilbehør og slekt :-/

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kundeservice??

Det var vel det som skjedde ja. Etter at han fikk vite at det ikke var et sony veggfeste jeg planla å kjøpe var han totalt likegyldig og uvillig til å hjelpe. Når en tenker over det var det jo faktisk en teknisk detalj ved TV'en min jeg spurte om (dimensjon på skruehull til veggfeste), ikke det evt. veggfeste. Kommer ikke til å kjøpe noe Sony produkt i framtiden nei.

Enden på vis ble uansett at jeg kjøpte veggfestet fra Clas Ohlson til 498,- Der fulgte det med skruer som viste seg å passe til TV'en.

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja...skruehullene jeg trengte dimensjonen på var de på TV'en. Altså skruehullene hvor en fester TV til veggfestet. Og disse er jo en del av TV'en, ikke veggfestet....

Klart jeg kan finne dette på en annen måte, men jeg forventer såpass kundeservice etter å brukt 21.000,- på en Sony TV. Finner det forresten ikke i manualen til TV'en. Hvis noen vet det er jeg takknemlig for svar.
    Hum. På de plasmaene/lcd ene jeg har hatt har disse skruene fulgt med de forskjellige veggfestene jeg har kjøpt.
    Så jeg støtter de 100% når de ikke vil uttale seg om en annenparts del kjøpt til deres produkt.
    de vet jo ikke tykkelse på dett nye festet eller om det er oppforet i gjennomgangen mot tv. Så det er jo helt klart at de ikke vet hvilke dimensjon skruene skal ha forutenom Ø-mm. lengde kan de ikke hjelpe med.
    Da må du ringe support til de som har levert festet eller ta deg en tur tilbake i butikken og varsle om at skruene manglet i festet.
    Somregel så er det med en pose med forskjellige skruer i slike uorginale fester.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir&Merethe
    Hum. På de plasmaene/lcd ene jeg har hatt har disse skruene fulgt med de forskjellige veggfestene jeg har kjøpt.
    Så jeg støtter de 100% når de ikke vil uttale seg om en annenparts del kjøpt til deres produkt.
    de vet jo ikke tykkelse på dett nye festet eller om det er oppforet i gjennomgangen mot tv. Så det er jo helt klart at de ikke vet hvilke dimensjon skruene skal ha forutenom Ø-mm. lengde kan de ikke hjelpe med.
    Da må du ringe support til de som har levert festet eller ta deg en tur tilbake i butikken og varsle om at skruene manglet i festet.
    Somregel så er det med en pose med forskjellige skruer i slike uorginale fester.
    Enig. Sony kan da vel ikke uttale seg om hvilke skruer som skal brukes til et produkt de ikke har produsert, det er det produsenten av veggfestet som må ta på sin kappe.. Utrolig dårlig av produsenten av veggfestet i det heletatt å ikke sende med skruer! Ring produsenten av veggfestet å hør om de kan hjelpe istedenfor, evt. kontakt butikken du kjøpte veggfestet av.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...det er jeg enig i. Men man drar vel ikke frivillig til fredrikstad;-)
    Å'ere'ru har imot Fredrikstå'a??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •