LG PX4R PlasmaTV og røde pixler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Vittoria sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG PX4R PlasmaTV og røde pixler

Har ein LGPX4R PlasmaTV som eg har hatt i drøyt ett år no. Har vært påslått i fleire timer stort sett kvar dag.

Er meget fornøyd med flatskjermen. Men har altså i den seinare tid lagt merke til eindel røde+grønne pixler i bildet. Dette kan forekomme stort sett over heile skjermen. MEN dette skjer bare når det er store bevegelser i bildet. Altså, når det er stillbilde eller bortimot det så er bildet heilt bra. Mest merkbart er det på sort bakgrunn i bevegelse. Begynner å bli rimelig plagsomt.

Har testa ulike signalkilder som parabol og kabeltv.

Så på dette avsnittet fra Wikipedia: Every pixel is made up of three separate subpixel cells, each with different colored phosphors. One subpixel has a red light phosphor, one subpixel has a green light phosphor and one subpixel has a blue light phosphor. These colors blend together to create the overall color of the pixel. By varying the pulses of current flowing through the different cells thousands of times per second, the control system can increase or decrease the intensity of each subpixel color to create billions of different combinations of red, green and blue. In this way, the control system can produce most of the visible colors. Plasma displays use the same phosphors as CRTs, which accounts for the extremely accurate color reproduction.

Spørsmålet blir då om TVen har begynt å få problemer med å produsere farger tidsnok?

Nokon som har lang erfaring med Plasma teknologien her?

Lurte litt på om støv kan forårsake dette. Bruker dere andre å sende inn TVen for vedlikehold ein gong i året pga støvfjerning?

Er dette noko som går på garantien? Må vel isåfall kontakte Elkjøp.

Håper nokon kan bidra her.

Legger ved ett utsnitt fra skjermen:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik skal den ikkje sjå ut. ta kontakt med butiken du kjøpte den i

Newcomer Vittoria sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten le........ Har hatt den inne til Service i 2 1/2 veke no. Fekk TVen tilbake idag. Men det ser ut som ingenting er gjort ang. pixel problemet. Bildet er det samme som tidligere. Har Serviceverkstedet/Elkjøp gjort ein slett jobb her eller er det ingenting å gjere?

La ved dette bildet ovenfor også.

Kva skal eg foreta meg???

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vittoria

Kva skal eg foreta meg???
    Lever tilbake. Dersom de ikke klarer å fikse det på tredje forsøk har du krav på nytt, likt eller tilsvarende produkt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •